WinXP refreshrates instellen.

Pagina: 1
Acties:

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03
Ik heb sinds een paar uur WinXP geinstalleerd, maar ik flikkeringen in mijn scherm. Dus ik kijk naar m'n refreshrates en die staan op een default rate met een default monitor. En ik kan dat maar niet wijzigen. Ik kan geen andere monitor installeren of een andere rate instellen.

Ook krijg ik de hele tijd meldingen dat ik een nieuw videokaart heb terwijl ik die al 20x heb geinstalleerd met de goede drivers!!
Maar zodra ik in mijn apparaatbeheer mijn Radeon uitschakel en ik start opnieuw op, dan krijg ik toch beeld!

Ik snap er niks van.

Kia Niro-EV 2024

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 19:46
Koop een geforce :X
Laatste drivers?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

en als je hem weg gooid? beeld blijf je houden door de default VGA functie (de reden waarom je ook je post scherm kan zien etc ;))

Verwijderd

blijkbaar heb je toch iets neit goed gedaan met driver installatie,

1 ga naar omegacorner en download die radeon driver,
2 haal radeon uit apparaten beheer van je systeem
3 dan ga je met zoek functie alle ati*.* bestanden zoeken op je hd en delete ze
4 start computer opnieuw op, als je in windows komt, dan zegt xp dat die er een nieuwe hardware heeft aangetroffen, druk op annuleren etc, dus nix mee doen
5 start dan de gedownloaden omega radeon driver op
The_Dud3 schreef op 30 september 2002 @ 16:22:
Koop een geforce :X
Laatste drivers?
wat een onzin reply met je "koop geforce" :r

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
Environment\DEVMGR_SHOW_NONPRESENT_DEVICES
op 1 zet, zie je ook de niet ingeschakelde devices in de device manager (configuratiescherm-systeem dus). Misschien staan daar nog wat te veel videokaarten.

offtopic:
The_Dud3: Laat de opmerking een andere kaart te kopen voortaan maar zitten..

En nu weer gezellig ontopic babbelen met z'n allen graag :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Freak187
Ik heb alles geprobeert, en zelfs een Geforce erin gehad, die deed het wel in 1 keer.

Ik heb de nieuwste drivers van ati.com op m'n comp en gerestart, er verandert niks. In m'n apparaatbeheer staat dat ik een Radeon heb. Maar als ik bij eigenschapen van m'n beeldscherm kijk heb ik opeens een VgaSave driver!!!

Waar ligt het nou aan? Ik heb echt verschillende ati drivers geprobeert maar hij zegt telkens Code 10: kan apparaat niet starten. En als ik XP zelf laat zoeken naar drivers kan ie niks vinden.

Ik heb al een keer mijn Radeon uit het appraatbeheer verwijdert, opnieuw opgestart en die Catalyst drivers geinstalleerd, weer opnieuw opgestart, maar geen resultaat.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

heb je ati*.* gedelete?

• Freak187
Nou ik heb alle ati files eraf gehaalt. Ik heb gelijk de Radeon uit het apparaatbeheer gehaald, opnieuw opgestart, drivers geinstalleerd. Weer opnieuw opgestart en de Radeon staat nu in het apparaatbeheer, maar als ik bij de eigenschappen van mijn beeldscherm kijk, heb ik nog steeds VGAsafe staan.

Ik begrijp er helemaal niks van!

Kia Niro-EV 2024

Pagina: 1