PMS naar RGB?

Pagina: 1
Acties:

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:31
Ben nog n beetje n n00b wat betreft Graphics, maar nu ben ik bezig met iets simpels voor een bedrijf, deze hebben mij een aantal gegevens geleverd;
• PMS 109
• PMS 362
deze 2 kleuren moet ik dus gebruiken, alleen nu zit ik een beetje te google-en en GoTten maar kom er niet echt uit hoe k dit goed kan kleuren in Photoshop :?

Verwijderd

Wat kan kleuren in Photoshop?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
Zou zeggen, maak een screenshot; Open in Photoshop en check het met de Eyedropper tool (i) dan heb je ook gelijk de CMYK waardes. Let wel dat dit niet de andere kant op kan (van hex. kleuren naar PMS).

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
Zero Speed:
Wat kan kleuren in Photoshop?

Wat bedoel je hier -for the love of peace- mee :?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

gewoon in photoshop de betreffende pms selecteren? lijkt me toch niet echt moeilijk...

• Fire_Bird
het logo is nu in het zwart-wit in Photoshop,nu weet ik dus de kleuren ervan maar alleen in PMS formaat, moet dus het zwart-wit logo in kleur krijgen

Verwijderd

Wat je ook kan doen is de kleuren in Photoshop in swatches op zoeken.
En dan met het pipetje er over heen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Fire_Bird schreef op 30 september 2002 @ 16:19:
Ben nog n beetje n n00b wat betreft Graphics, maar nu ben ik bezig met iets simpels voor een bedrijf, deze hebben mij een aantal gegevens geleverd;
• PMS 109
• PMS 362
deze 2 kleuren moet ik dus gebruiken, alleen nu zit ik een beetje te google-en en GoTten maar kom er niet echt uit hoe k dit goed kan kleuren in Photoshop :?
109 is warm geel: R 243 G 208 B 0
362 is donker groen: R 91 G 150 B 54
dat kan je gewoon via de colorpicker doen (PMS is Pantone Matching System) wel custom kiezen

als je echter een afbeelding moet maken die in die steunkleuren gedrukt moet worden zou ik met photoshop oppassen, daarmee zou je enkel kleurgescheiden duo(tri-, quad-)tones kunnen maken;
het kan dan zin hebben om in de tinten die je als kleuren wilt maken een greyscale .eps bestand te maken en deze in Quark of Illustrator te laten kleuren en monteren, let op wat er gebeurt met al dan niet wenselijke overprint (dus drukgangen combineren)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

109: FFE400
362: 20A42C
je kan die pms gewoon in de colorpicker intikken hoor :P

Verwijderd

Fire_Bird schreef op 30 september 2002 @ 16:27:
[...]

het logo is nu in het zwart-wit in Photoshop,nu weet ik dus de kleuren ervan maar alleen in PMS formaat, moet dus het zwart-wit logo in kleur krijgen
Nou dat bedoelde ik dus zo maar een vraagje.

• Fire_Bird
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:29:
109: FFE400
362: 20A42C
je kan die pms gewoon in de colorpicker intikken hoor :P
in welke vakjes dan? :P
zie nix met P, M, of een S staan :?

Verwijderd

druk op het knopje custom: pantone coated library, kan je de code intikken, dan terug naar de picker en dan rgb, cmyk, hsb, lab, hex alles wat je wilt uitlezen

Verwijderd

Ik heb het geprobeerd P=FF M=E4 S=00 , maar helaas.

Verwijderd

hahaha lol :D, FFE400 is hex, 109 is pms is ook 255 228 0, hoe RM-rf aan zijn waarden komt vraag ik me eigenlijk af, ik krijg er toch echt iets anders terug
Pagina: 1