Toon posts:

HTML en Tabel waarbij tekst rechts scherm uit loopt

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in HTML (dreamweaver) een tabel gemaakt en de breedte op 100 % gezet. Als iemand (via forum) een tekst intikt die langer wordt dan de breedte van de kolom dan loopt de tekst naar rechts het scherm af.

Dit wordt niet in dank afgenomen door de gebruikers en hier zou ik ook graag een oplossing voor hebben. Weet iemand dat.
Wil het liefst niet met px werken om de tabellen aan te geven maar dat mensen met verschillende resoluties toch hetzelfde zien

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

"overflow-x:hidden" op je td zetten of "table-layout:fixed" op je tabel zetten.

Dat zou het probleem moeten verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
Waar geef ik dat dan aan ??
Ik heb lopen zoeken in Dreamweaver maar die settings kan ik nergens vinden voor een tabel

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

<table style="table-layout:fixed">

of

<td style="overflow-x:hidden">

Moet je niet in de settings doen maar in de html code zelf.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het eventjes proberen

Verwijderd

Topicstarter
als ik de fixed-optie erin zet gebeurt er nix en als ik de overflow,hidden probeer dan gaat me hele opmaak van mijn tabel eraan en laat hij gewoon de tekst weg die er ander van af valt. Ik wil dat er dan op een nieuwe regel wordt verder gegaan:
zie hier anders:
http://michiel.quickhost....p?topic_ID=21&&forum_ID=4

Verwijderd

Het is niet zo gek dat de tekst van het scherm loopt:

code:
1
Soms&nbsp;vallen&nbsp;de&nbsp;zinnen&nbsp;van&nbsp;het&nbsp;beeld

Ligt dus niet aan je tabel maar aan die non breaking spaces.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan een breaking space ?????
Ik laat nu de spaties door php vervangen door &nbsp, ze moeten dus in een ander soort spatie worden vervangen maar wat is daar de code voor ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie de oplossing, 1e keer werden alle spaties eruit gehaald dus zette ik zelf spaties erin maar dat was niet nodig (blijkt) en nu doet ie het perfekt

bedankt allemaal

Verwijderd

waarom zou je in hemelsnaam de spaties vervangen? Een andere optie is om de spatie te vervangen door een ascii gemaakte spatie:

alt + 0 + 1 + 6 + 0
Pagina: 1