Toon posts:

Onbekende onboard videokaart installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een onbekend mobo met onbekende videokaart die ik hier in win98se wil installeren. Aangezien win98se niet echt lekker pnp is, moet ik er dus eerst achterkomen welke onboard GPU 't is. Nou kan ik niet zo goed meer zien wat er op de GPU (chipset) staat ([rml][ CM]Plexiglas case voor MP3-pc *pics!*[/rml]), omdat er nogal wat zooi in de weg zit.

Ik kan echter wel zien dat er 3D Pro op de chipset staat. Er staat nog meer op, maar dat kan ik niet lezen :(

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Ati Rage 3D Pro misschien? Vrij veel voorkomend o/b chippie...

Weet je toevallig welk mobo je hebt? Dan valt het eenvoudig na te kijken. En anders evt wat extra gegevens mbt het mobo (cpu, chipset, merk, enz)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:49

TwoR

Gekleurde stippen

en nu moeten wij het wel weten :?

Maar goed als ik moet gokken zeg ik dat het een ATI is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets meer me best gedaan om te kijken wat erop staat. Er staat rechtsonder op de chipset A-P8M ofzoiets. Linksonder staat ook nog wat, maar dat kan ik niet lezen ;(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
3D Pro doet me sterk denken aan een ATI kaart, maar om daar nou op te gokken is ook weer zowat.

Misschien kan je ff opnoemen hoe het moederbord eruit ziet (# pci, features, soort bios etc) en dat dan iemand weet watvoor mobo het is, dan ben je al een stuk verder. Want met onbekend moederbord en 3D Pro kom je niet ver denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Jiffy schreef op 30 september 2002 @ 16:07:
Ati Rage 3D Pro misschien? Vrij veel voorkomend o/b chippie...

Weet je toevallig welk mobo je hebt? Dan valt het eenvoudig na te kijken. En anders evt wat extra gegevens mbt het mobo (cpu, chipset, merk, enz)
Ik weet verder ook niets van het mobo en dat ding is nu echt veel te dicht gebouwd om dat nog te kunnen lezen (ik kan het iig niet meer vinden). De oorspronkelijke eigenaar van de pc is nu niet bereikbaar :(

Verwijderd

Topicstarter
Ati Rage Pro, daarvoor kan ik geen drivers vinden @ www.ati.com, wel andere combi's met 3D en pro:
- 3D Pro Turbo
- Rage Pro
- Rage 128 Pro

Welke zal ik proberen :?

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Hebbes!

SOCKET 7, 2xISA, 3xPCI, 3D Pro SIS A P8M graphic chip, PC100 chip, Ht5595 SiS'97, Soundpro v+ sound chip, 2x 168 pin sd ram slots, 2x 72 pin simm slots, 2x Ide, 1 floppy channels,

Da's een PCchips mobo, ff kijken welke exact (M590 misschien?)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Jiffy schreef op 30 september 2002 @ 16:14:
Hebbes!

SOCKET 7, 2xISA, 3xPCI, 3D Pro SIS A P8M graphic chip, PC100 chip, Ht5595 SiS'97, Soundpro v+ sound chip, 2x 168 pin sd ram slots, 2x 72 pin simm slots, 2x Ide, 1 floppy channels,

Da's een PCchips mobo, ff kijken welke exact (M590 misschien?)
Hoe weet jij dat dat 'm is :?

Wel erg goed gegokt man, dat issem, althans, de mobo-specs kloppen >:)

Sis, kan ook idd, eens ff proberen!

ps. socket 7 is voor AMD K6-300Mhz :?

Verwijderd

Topicstarter
Oh Oh, ik kan bij sis hieruit kiezen:
Integrated chipsets:

SiS650 family
SiS740 family
SiS730 family
SiS730 family
(SiS730S,SiS730SE)
SiS630 family
( SiS630, SiS630S,SiS630E,SiS630ET,SiS630ST)
SiS540
SiS620/5595
SiS530/5595
SiS5598 family
(SiS5597,SiS5598)

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:20:
Oh Oh, ik kan bij sis hieruit kiezen:

[...]
Als het goed is heeft het bedoelde bordje een 6326 grafisch setje aan boord. En die staat in het door jou genoemde lijstje... Probeer maar es, zou ik zeggen! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jiffy schreef op 30 september 2002 @ 16:22:
[...]

Als het goed is heeft het bedoelde bordje een 6326 grafisch setje aan boord. En die staat in het door jou genoemde lijstje... Probeer maar es, zou ik zeggen! ;)
Die stond nog in het oude lijstje, dat waren GPU's, das toch niet onboard, of wel :? Ik probeer het wel ff toch ;)

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:24:
[...]

Die stond nog in het oude lijstje, dat waren GPU's, das toch niet onboard, of wel :? Ik probeer het wel ff toch ;)
Wel hoor, gewoon onboard. Dat het een SiS chipsetje is, is niet vreemd: die maakte in het socket 7 tijdperk veel volledige geïntegreerde low-cost (en low-performance) setjes waar oa PC-Chips graag gebruik van maakte...

Verwijderd

Topicstarter
Yihhaaaa, 1024x768x24 is max wat dit low-budget kaartje trekt, maar iig SUPERbedankt. Ik had niet verwacht dat ik zo snel via GoT de juiste drivers zou kunnen vinden ;)

_/-\o_ Jiffy ;)

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:18:
[...]

Hoe weet jij dat dat 'm is :?

Wel erg goed gegokt man, dat issem, althans, de mobo-specs kloppen >:)
Ach ja, briljant, hè? ;)
ps. socket 7 is voor AMD K6-300Mhz :?
Onder andere, ja.

Socket 7 was voor de Pentium I MMX bedoeld (meest voorkomende snelheden 166-233 MHz), maar werd ook gebruikt door oa de K6 serie van AMD. Na het uitbrengen van Slot 1 door Intel wist AMD, samen met een aantal moboproducenten, Socket 7 op te waarderen naar SuperSocket 7 ter ondersteuning van de (nieuwe) K6-2 processor.

Grootste verschil tov Socket 7 bordjes: 100 MHz FSB ipv 66 en tevens ondersteuning van AGP.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jiffy schreef op 30 september 2002 @ 16:34:
[...]

Ach ja, briljant, hè? ;)

[...]

Onder andere, ja.

Socket 7 was voor de Pentium I MMX bedoeld (meest voorkomende snelheden 166-233 MHz), maar werd ook gebruikt door oa de K6 serie van AMD. Na het uitbrengen van Slot 1 door Intel wist AMD, samen met een aantal moboproducenten, Socket 7 op te waarderen naar SuperSocket 7 ter ondersteuning van de (nieuwe) K6-2 processor.

Grootste verschil tov Socket 7 bordjes: 100 MHz FSB ipv 66 en tevens ondersteuning van AGP.
SS7 is puur een marketingterm geweest betreffende een aantal dingen die niets met de socket an sich te maken hadden. Je kunt misschien spreken van een 'Super' Socket 7 mobo, maar de socket erop is gewoon een So7

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1