[CSS]iFrame css-link meegeven

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15
Ik heb op mn site 2 iFrame's staan. Voor de opmaak van mn site maak ik gebruik van CSS-sheets. Nu moet ik aan elke html-file die ik in het iFrame wil includen, een link naar het css-sheetje meegeven. Kan het niet op een manier gemaakt worden, zodat het iFrame automatisch het css-sheetje van de hoofdpagina doorgeeft? Maw, nu moet ik in elke html file een regel toevoegen;
<link rel="stylesheet" href="sheet.css">
oid. Kan het niet op een dusdanige manier, dat ie die info rechtstreeks uit de hoofdpagina haalt?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

wat is daar erg aan dan?
Het is hartstikke kort en je hebt al je style kenmerken in 1 file.
Jij wilt dus iets waarbij je in de index.html een inline stylesheet hebt die inherited wordt naar de andere documenten?
Zeg maar moeilijk doen als het makkelijk kan? :P

Je kunt in de URL-string de naam van het CSS-bestand mee kunnen geven maar dan moet je um alsnog extern ophalen..
Je kunt alle stylesheet entries laten posten of in de URL-string meegeven en dan in dat andere document splitten.. (lekker efficient :+)
Je kunt een extern JS bestand maken waar je op de javascript-wijze alle elementen van style voorziet...

Kort gezegd denk ik dat je via Keulen naar Parijs wilt.
Maar misschien dat een guru een briljante oplossing heeft...

[ Voor 0% gewijzigd door Hangloozz op 30-09-2002 16:13 . Reden: typo's, typo's... ]

www.jurgroessen.nl

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15
het probleem is dat ik in de hoofdpagina de css-sheet aanpas (de link dus) mbv een php-script. Maar ik kan ook gewoon het css-sheetje mbv een phpscript maken, of niet?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

lijkt me geen probleem..
Je kunt toch gewoon ipv een style.css te includen in PHP een include doen?
PHP:
1
include("stylesheet.php");

en zo zijn d'r nog andere methodes.
Misschien kun je wel gewoon je style.css door de parser trekken.. probeer het eens zou ik zeggen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Hangloozz op 30-09-2002 16:23 . Reden: damn, alweer typo's :( ]

www.jurgroessen.nl