Toon posts:

Welke Linux?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet dat er hier al meerdere draadjes over zijn, maar nu vraag ik me echt af of het de moeite is om Redhat 8.0 te downloaden.

Ik heb hier Mandrake 9.0 geinstalleerd en bevalt zover goed, maar zou Redhat 8.0 iets meer te bieden hebben voor een n00b, of niet :?

Verwijderd

Makkelijker dan Mandrake is er bijna niet te krijgen. En waarom zou je nog een keer beginnen te klooien :?

CLose Topice >:) Read the Faq :z

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n windows en linux zowiezo opnieuw installeren, om een mooie goede schijfindeling te maken... dus vandaar nog 1 keer de vraag.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Qua softwareversies is er eigenlijk weinig verschil. Tenzij je heel specifieke software gebruikt verschilt dat niet veel van elkaar ( ok, gewaagde uitspraak :+ ). Het grootste verschil zit 'm in de wizards, je moet zelf maar bepalen welke je lekkerder vindt werken. Download anders eens de shareware-versie van VMWare en gooi daar RH8.0 op, en bepaal zelf wat je beter vindt werken.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis.... Maar goed...
Ik denk dat er niet zo heel veel verschil te vinden is tussen MDK9 en RH8

Vaak is het overigens wel zo dat de *.0 versie van een RedHat distro niet zo best is. (vooral RH7.0 was nogal een ellende).
Hoe dat zit bij Mandrake durf ik niet te zeggen.

In ieder geval heeft Redhat met versie 8 vooral de nadruk willen leggen op gebruiksvriendelijkheid.
Er zijn tal van verbeteringen in de Grafische User Interface zodat iedereen er mee zou moeten kunnen werken. Aan de andere kant... Dat doet MDK al vanaf het bestaan van het bedrijf... ;)

De keuze is aan jou... Maar ach, als je net begint met Linux is het misschien wel leuk om ook eens andere distro's te proberen. Redhat is in ieder geval de meest populaire Linux distro ter wereld. En daarom is er veel ondersteuning en programmatuur voor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 15:57:
Dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis.... Maar goed...
Ik denk dat er niet zo heel veel verschil te vinden is tussen MDK9 en RH8

Vaak is het overigens wel zo dat de *.0 versie van een RedHat distro niet zo best is. (vooral RH7.0 was nogal een ellende).
Hoe dat zit bij Mandrake durf ik niet te zeggen.

In ieder geval heeft Redhat met versie 8 vooral de nadruk willen leggen op gebruiksvriendelijkheid.
Er zijn tal van verbeteringen in de Grafische User Interface zodat iedereen er mee zou moeten kunnen werken. Aan de andere kant... Dat doet MDK al vanaf het bestaan van het bedrijf... ;)

De keuze is aan jou... Maar ach, als je net begint met Linux is het misschien wel leuk om ook eens andere distro's te proberen. Redhat is in ieder geval de meest populaire Linux distro ter wereld. En daarom is er veel ondersteuning en programmatuur voor.
Mag ik dan ook vragen wat voor Linux jij op je pc hebt geinstalleerd, of heb je er geen? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 15:59:
[...]

Mag ik dan ook vragen wat voor Linux jij op je pc hebt geinstalleerd, of heb je er geen? :)
Dat mag ;). Ik gebruik om mijn server Debian 3.0 woody. Op mijn workstation Slackware 8.0.
Op mijn laptop gebruik ik Redhat 7.3. (Maar waarschijnlijk gaat daar binnenkort dus 8.0 overheen).

Verder heb ik nogal wat distro's versleten. Van LFS tot Mandrake. Maar ik ben eigenlijk altijd een beetje blijven steken bij Debian. (Gewelding package management).

Op mijn laptop gebruik ik Redhat omdat ik nogal vaak *snel* een programma moet installeren en configureren. RPM is dan vaak makkelijk.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

En toch hoort dit soort vragen in dit topic:
Welke Linux distro moet ik nemen?
;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.