Ik heb vorige week een notebook gekocht (jaja, die van de Aldi) en ik wil deze in mijn netwerkje (2 x PC met XP) hangen. Maar het bestaande netwerk bevindt zich op de bovenverdieping en de zolder, en ik heb mijn notebook nou net gekocht om beneden in de kamer te kunnen werken. Nu wil (en mag) ik geen cat5 kabel naar en door de woonkamer leggen, dus ik ben aan het denken aan een draadloos netwerk. Heeft iemand tips over het gebruik van WiFi of bluetooth (zowel techniek als prijs)?
ik denk dat je met het lezen van reviews al een heel eind komt (op de fp staat een review over WiFi 54 Mbti (welke een vervolg is op 11Mbit review).
Heerlijk onderbouwd: Ik heb gehoord dat BT nou niet echt geweldige afstanden c.q. kwaliteit behaald.
Heerlijk onderbouwd: Ik heb gehoord dat BT nou niet echt geweldige afstanden c.q. kwaliteit behaald.
Mwah, ik ben tevreden van mijn MSI bordje met BT.
Voor de laptop heb'k 'n BT USB plugje gekocht a 50€ ofzo.
Cheap maar inderdaad 115k2 transfer speed, qua afstand valt't best mee ...
Voor de laptop heb'k 'n BT USB plugje gekocht a 50€ ofzo.
Cheap maar inderdaad 115k2 transfer speed, qua afstand valt't best mee ...
This space intentionally left blank.
waarschijnlijk een soort antenne op PCI-slot-plaatje welke intern een kabeltje naar zijn mobo heeft (en anders zo'n zelfde BT-USB-Dongle
Jah, klopt:Koffie schreef op 30 september 2002 @ 15:36:Heerlijk onderbouwd: Ik heb gehoord dat BT nou niet echt geweldige afstanden c.q. kwaliteit behaald.
Bluetooth heeft een maximum sneheid van 2 megabit en een maximaal bereik van 11 meter, hierna klap je snelheid erg snel in, het is ook niet geschik om mee door muren ed te gaan.
Wireless daarintegen, kan met de nu gebruikelijke standaard op een snelheid van 11 megabit werken, met een bereik van 100 tot 350 meter.(zonder extra antennes)
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Verwijderd
100 tot 350 M ?j_iscool schreef op 30 september 2002 @ 16:55:
[...]
Jah, klopt:
Bluetooth heeft een maximum sneheid van 2 megabit en een maximaal bereik van 11 meter, hierna klap je snelheid erg snel in, het is ook niet geschik om mee door muren ed te gaan.
Wireless daarintegen, kan met de nu gebruikelijke standaard op een snelheid van 11 megabit werken, met een bereik van 100 tot 350 meter.(zonder extra antennes)
ik heb thuis met vrij zicht met de volgende specs 500 m gehaald op nog steeds 11 Mbit
1x wmp 11 als ap in een linux bak
1x cisco 350 pcmcia card
met de ping zaten we rond de 10 ms, jammer genoeg konden we niet verder want we stonden voor een meer.
O, ja ik heb nog een vraag die 11 Mbit van een ap wordt die verdeeld onder alle clients of hebben alle clients 11 Mbit
Verwijderd
maarre: (ik zit met ongeveer hetzelfde probleem)
kan een standaard wireless lan setje (eentje pcmcia en eentje pci) van de woonkamer naar de zolder?
groet
Daan
kan een standaard wireless lan setje (eentje pcmcia en eentje pci) van de woonkamer naar de zolder?
groet
Daan
Pagina: 1