Windows 98 partitie activeren onder XP

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 15:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
IK heb Windows XP geinstalleerd op mijn C partitie en Windows 98 op mijn e partitie. Windows 98 wil alleen niet opstarten ook niet als ik deze in de boot.ini noem. Is het mogelijk om deze nog te activeren?? Als je Windows XP installeert terwijl 98 er ook op staat krijg je ook een verwijzing in je boot.ini en kan je gewoon 98 opstarten. Dit wil ik dus eigenlijk handmatig in orde maken. Volgens mij heeft het ook iets met bootsector.dos te maken.

Kan iemand mij helpen?

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

hmm ja dat heb ik ook heel lang geprobeerd maar is me nooit gelukt, volgens mij is het gewoon niet mogelijk en ben je je win98 os kwijt.. maar waarom zou je ze allebij erop laten staan? xp is toch goed genoeg imho?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Je moet altijd beginnen met het oudste OS te installeren, dus eerst 98 en dan pas XP.
Je kan 98 nog wel opstarten, moet je met fdisk bijvoorbeeld of Partition Magic de 98 partitie actief maken, dan start hij in 98 op, maar kan je alleen weer in XP komen door eerst in 98 met PM de XP partitie te activeren :Z

Juist

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Kun je dat niet gewoon onder 'Systeem' instellen? Anders kun je natuurlijk ook altijd een third-party bootmanager gebruiken. :)

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Jeldert schreef op 30 september 2002 @ 15:40:
Je moet altijd beginnen met het oudste OS te installeren, dus eerst 98 en dan pas XP.
Je kan 98 nog wel opstarten, moet je met fdisk bijvoorbeeld of Partition Magic de 98 partitie actief maken, dan start hij in 98 op, maar kan je alleen weer in XP komen door eerst in 98 met PM de XP partitie te activeren :Z
En als ze nou op dezelfde partitie staan? (bij mij dus het geval)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 21:44

DarkSide

theres no place like ::1

wat ik begrijp is dat hij alleen XP wilt opstarten. Zonder het geven van het normale bootmenu? Wat je kan doen is nogmaals 98 installeren opdezelde locatie waar deze nu staat. Na de installatie zou de pc bij het reboten win98 moeten opstarten. En het bootmenu om XP te kiezen achterwegen laten.
Door dan met de XP te booten en voor de optie R van repair moet het bootmenu tevoorschijn komen.

Ik zelf heb bij iemand die eerst alleen XP op C draaide win98 geinstalleerd op zijn H schijf. En d.m.v. de R optie het bootmenu tevoorschijn gehaald.

Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 15:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
DarkSide schreef op 30 september 2002 @ 15:56:
wat ik begrijp is dat hij alleen XP wilt opstarten. Zonder het geven van het normale bootmenu? Wat je kan doen is nogmaals 98 installeren opdezelde locatie waar deze nu staat. Na de installatie zou de pc bij het reboten win98 moeten opstarten. En het bootmenu om XP te kiezen achterwegen laten.
Door dan met de XP te booten en voor de optie R van repair moet het bootmenu tevoorschijn komen.

Ik zelf heb bij iemand die eerst alleen XP op C draaide win98 geinstalleerd op zijn H schijf. En d.m.v. de R optie het bootmenu tevoorschijn gehaald.

Suc6
Dit heb ik al min of meer geprobeerd, maar het lukte dus niet echt. Ik kan wel nog een poging wagen, hopelijk heb ik dan meer succes
Pagina: 1