Advies bij dolby surroundsetje

Pagina: 1
Acties:

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 00:29
ik ben van plan om een dolby surround setje aan te gaan schaffen voor mijn DVD speler maar ik zit een beetej in dubio. Ik wil deze set eigenlijk alleen gebruiken voor mijn DVD speler.
Is het dan nodig om ook een receiver aan te schaffen (want die krengen zijn mij een beetje te duur.... ;) ) of kan ik die speakers dan het beste meteen op mijn DVD aansluiten??

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

je kunt geen speakers meteen op je DVD speler aansluiten. Er moettoch echt een versterker tussen...
Of je moet doelen op van die PC setjes die ook een ingebouwde versterker hebben.
Ik zou zeggen zeg wat je budget is en vraag het dan nog eens wat je daar het beste voor kunt kopen.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 08:42

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Wat ook kan, is het geluid van je dvd uit je tv laten komen,
want in je tv zit ook een versterker voor je ingebouwde tv-boxen.
Daarna kan je altijd nog doorsparen voor een receiver met boxen.
Je kan niet je boxen direct op je dvd speler aansluiten,
tenzij het aktieve boxen zijn (met ingebouwde versterker).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Als je DVD-speler een digitale (optische) uitgang heeft, dan kan je de meeste wat duurdere 5.1 pc-speaker-setjes er wel direct op aansluiten.

Siditamentis astuentis pactum.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Of je hebt dus ook DVD spelers waar een ingebouwde versterker in zit.
Daar kan je ze wel op aansluiten. :)

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

SquatRS schreef op 30 september 2002 @ 15:05:
ik ben van plan om een dolby surround setje aan te gaan schaffen voor mijn DVD speler maar ik zit een beetej in dubio. Ik wil deze set eigenlijk alleen gebruiken voor mijn DVD speler.
Is het dan nodig om ook een receiver aan te schaffen (want die krengen zijn mij een beetje te duur.... ;) ) of kan ik die speakers dan het beste meteen op mijn DVD aansluiten??
Ligt eraan wat vind je duur, oftewel wat is je budget ?
Ik heb ook 1 dag zo'n compleet setje gehad van €200,- maar gelijk weer terug gebracht.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem als jij Roeldegekste, en ik heb ook zo'n pc-setje geprobeerd. Dat werkte vrij aardig (want je kon het steje direct op de DVD speler aansluiten). Maar nu ben ik aan het doorsparen voor een versterker met een set goede boxen, want het geluid wat daar uit komt is echt veel beter, maar tot die tijd voldoet zo'n setje prima. Het setje wat ik nu gebruik is een Cambridge Soundworks DTT 2500 Digital en die zijn niet zo duur meer.
Ik kan je echt aanraden om eens te gaan luisteren naar het verschil in geluid, en dan te beslissen of je zo'n setje neemt of toch maar doorspaart.

Verwijderd

Redelijk goeie 5.1 / Dts versterker heb je al voor € 299,- ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:20:
Redelijk goeie 5.1 / Dts versterker heb je al voor € 299,- ;)
wie? wat? waar? link?

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 00:29
ik heb gisteren ff gekeken en er zit een optische uitgang op + 5.1 + DTS dus er is van alles mogelijk...maar ben er nog niet uit. Een setje boxen is nog wel te betalen (dan heb ik het over +/- 300 euro) maar ik zou er ook graag een receiver bij hebben en dat gaat toch een beetje boven mijn budget (samen met de boxen dan ;) ) Is het gebruik van een receiver aan te raden???

• zeeuw32
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 20:48

zeeuw32

Luctor et Emergo

Wat dacht je van deze Philips Reciever ???
Pas gezien bij Mediamarkt voor €499,-
Is een mooi systeem waar je mooi mee verder kan bouwen, alle in en uitgangen zitten erop en aan :-)
Ik heb deze zelf ook in combi met een DVD recorder enne bevalt erg goed !! (Buren zijn iets minder blij met de Subwoofer )

Philips MX1060D

ingebouwde DVD-videospeler, Dolby Digital ontvanger met 350 watt Surround-vermogen, 5 luidsprekers en actieve wOOx-subwoofer

De meest gerieflijke manier om kennis te maken met DVD-video en realistisch, ruimtelijk Home Cinema-geluid. Ingebouwde DVD-videospeler met Dolby Digital (AC-3) receiver en een vermogen van maar liefst 5 x 70 W. Met luidsprekers voor links, rechts, midden en achter en een actieve subwoofer van 50 watt met wOOx-technologie voor extra basvermogen. Zilverkleurige behuizing.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ikzelf heb deze besteld (eigenlijk de 6118 maar die staat er niet bij).
http://www.sherwoodusa.com/home_audio/hprec6106_fs.htm
Voor €309,- dit is de goedkoopste met deze specs. die ik kon vinden.
O.a. Dolby prologic 2.
Als ik hem binnen heb laat ik wel weten of het wat is (verwacht binnen een week).
Ik kan hem vergelijken met een Harmann Kardon avr10 die ik nu heb staan.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

en roel al wat gekocht?
(subtiel schopje)
Pagina: 1