ABIT ERKENT KT7-RAID PROBLEMEN :-)

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Ik heb vandaag een medewerker van ABIT nederland gesproken ivm de problemen ABIT KT7-Raid <---> Soundblaster LIVE/128 deze medewerker was nogal open tegen mij, hij heeft zoal gezegd dat het een groot probleem is en dat ze aan het uitzoeken zijn of het aan CREATIVE of aan ABIT ligt als het aan Creative ligt komt er zeker "geen" oplossing omdat deze fabrikant te kennen heeft gegeven dat ze er niets aan gaan doen.... Ook zij hij dat er hoogstwaarschijnlijk geen bios update komt voor de KT7-raid omdat het waarschijnlijk om een productiefout in combinatie met een ontwerp fout gaat.

Het komt er in het kort op neer dat er meerder typen KT7-raid`s op de markt zijn...

NR 1 = Werkt wel met de Creative kaarten

NR 2 = Werkt niet met Creative kaarten maar is wel aan de praat te krijgen met de volgende oplossing.

A Ir5 toewijzen aan "legacy isa"
B I/0 voltage 1 stap verlagen
c Core voltage 1 stap verlagen
d Creative kaart in pci slot 4 steken
e Soundblaster 16 emulatie uitzetten

NR 3 = Voor dit type bord is er geen oplossing de bovenstaande oplossing werkt hier niet bij...

Ik bezit zelf ABIT KT7-RAID "NR 3" dus ik ben mooi in de prijzen... :-( hoezo dit is het "beste" moederbord

Verwijderd

Zelf denk ik dat het eerder een probleem is met bepaalde VIA chipsets. Abit zal waarschijnlijk in de drie revisies andere chipsetversies gebruikt hebben. Laat nu elke chipsetrevisie een andere workaround hebben, dan klopt het wel aardig wat Abit zegt. Vooralsnog denk ik dus dat het een VIA chipset probleem is. Overigens is VIA de chipset met de meeste problemen (misschien geeft Ali nog meer problemen).

Verwijderd

Heej Kut, ik wil een KT7-RAID met SB Live. Moet ik dat nu dan maar niet doen?

En hoe zit het met de gewone KT7?

• DaNose
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waaraan kun je herkennen welk bord je hebt?

Verwijderd

De gewone KT& werkt volgens mij prima met soundblaster live, tenminste ik heb er geen problemen mee.

Moest alleen wel nieuwe drivers downloaden omdat Windows ME er problemen mee had ;)

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33
hmm ik heb net een kt7raid met sblive besteld... :(

WEBN & chill (@IBKR)

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Mijn gewone KT7 werkt uitsteken met de SBLive

Verwijderd

De vraag is al eens eerder gesteld maar ik heb er nog steeds geen reactie op gezien. Hoe kan men zien welke soort plank men heeft
nr1, nr2 of nr3

Verwijderd

oow en dan nog iets het schijnt dat de A7V van asus een gelijk soortig probleem heeft. Dus ik weet niet wie het over de chipset had maar daar zou het best wel eens aan kunnen liggen

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dan is het dus een via probleem:(

Verwijderd

ik heb dan nr2 heb ik toch weer geluk gehad

Verwijderd

Ik heb een Asus K7V, die heeft ook wat problemen met SB live!
Als ik geluid niet geinstalled heb, dan loopt een game strak, maar zodra ik dan geluid heb geinstalled, dan krijgt m`n Geforce `t moeilijk......(zo nu en dan haperen en stoten).

Verwijderd

Ik heb een kt7 met een sb 128.
Ik heb dus eerst een probleem gehad met de game controller, werkte daarna prima, maar verder nooit met de soundblaster ofzo.
Ik heb alleen wel een probleem met de harde schijf, maar misschien heeft dit een verband ermee. Mijn computer crasht soms vreemd als ik veel mijn hard schijf gebruik, nadat ik losse via ide drivers heb geinstalleerd, en dan op udma zet. Ik heb nu mijn harde schijf in secondary ide gestopt en het lijkt verholpen.

Iemand een idee of dit ermee te maken kan hebben ?

Verwijderd

ja hallo deze vraag is al eerder gesteld , WAAR KAN JE ZIEN WELK NR VERSIE JE HEBT ? BVD !!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lieuwe
Dat kun je alleen aan de datum zien die op het moederbord staat, dan moet je er dus achter zien te komen op welke datums welke borden zijn gemaakt.... ABIT wil daar niets over zeggen...

• Lieuwe
En inderdaat heeft het asus moederbord ook last van de problemen... de moederborden met extra ide controller dus de abit kt7-raid en de asus a7v met udma-100 controller hebben er het meest last van

Verwijderd

ik heb zelf gemerkt dat mijn systeem trager wordt als ik alle programmatuur van de soundblaster live installeer (livewire 2.0). ik installeer nu alleen het broodnodige en het systeem werkt nu perfect. ondanks de kt7-raid. ik denk dus dat het aan creative zou moeten liggen, aangezien de programma's zorgen voor problemen

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:12
Ik heb een algemene vraag. Ik was net van plan om de KT7-Raid en SB-live te kopen, maar daar heb ik nu ernstige twijfels over.

Mijn vraag is of andere SB-kaarten ook deze problemen hebben op een mobo met VIA-KT133 chipset. Ik bedoel nu specifiek de SB-AWE32. Deze kan ik namelijk ergens vandaan halen, zodat ik toch prettig met de KT7-Raid kan werken en toch goed geluid heb, dat de rest van m'n systeem niet beïnvloedt.

Verwijderd

Ik heb sinds afgelopen donderdag een KT7 (Comptech World)met m'n oude SBLive!1024...
:( :( :( Doet niet veel :( :( :(

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:12
Zijn hier nog mensen toevallig die een SB-AWE32 kennen of hebben gehad, liefst nog steeds in combo met die VIA-KT133 chipset ??

Verwijderd

ik heb een KT7-raid+AWE 64(isa), geen enkel probleem.

Verwijderd

Heb hier een ABIT KT7 raid draaien met SB live 1024, eerst ook problemen gehad en toen in de de bios 'plug n play aware os'op disabled gezet, en de sb in een and pci slot gedouwd en geen problemen draait perfect met win98/2 en ME , +liveware 3.0 & lava geinstalleerd....
Pagina: 1