Ik heb vandaag een medewerker van ABIT nederland gesproken ivm de problemen ABIT KT7-Raid <---> Soundblaster LIVE/128 deze medewerker was nogal open tegen mij, hij heeft zoal gezegd dat het een groot probleem is en dat ze aan het uitzoeken zijn of het aan CREATIVE of aan ABIT ligt als het aan Creative ligt komt er zeker "geen" oplossing omdat deze fabrikant te kennen heeft gegeven dat ze er niets aan gaan doen.... Ook zij hij dat er hoogstwaarschijnlijk geen bios update komt voor de KT7-raid omdat het waarschijnlijk om een productiefout in combinatie met een ontwerp fout gaat.
Het komt er in het kort op neer dat er meerder typen KT7-raid`s op de markt zijn...
NR 1 = Werkt wel met de Creative kaarten
NR 2 = Werkt niet met Creative kaarten maar is wel aan de praat te krijgen met de volgende oplossing.
A Ir5 toewijzen aan "legacy isa"
B I/0 voltage 1 stap verlagen
c Core voltage 1 stap verlagen
d Creative kaart in pci slot 4 steken
e Soundblaster 16 emulatie uitzetten
NR 3 = Voor dit type bord is er geen oplossing de bovenstaande oplossing werkt hier niet bij...
Ik bezit zelf ABIT KT7-RAID "NR 3" dus ik ben mooi in de prijzen...
hoezo dit is het "beste" moederbord
Het komt er in het kort op neer dat er meerder typen KT7-raid`s op de markt zijn...
NR 1 = Werkt wel met de Creative kaarten
NR 2 = Werkt niet met Creative kaarten maar is wel aan de praat te krijgen met de volgende oplossing.
A Ir5 toewijzen aan "legacy isa"
B I/0 voltage 1 stap verlagen
c Core voltage 1 stap verlagen
d Creative kaart in pci slot 4 steken
e Soundblaster 16 emulatie uitzetten
NR 3 = Voor dit type bord is er geen oplossing de bovenstaande oplossing werkt hier niet bij...
Ik bezit zelf ABIT KT7-RAID "NR 3" dus ik ben mooi in de prijzen...