RedHat 8.0 is uit

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Woei ftp://ftp.skynet.be gaat lekker snel. xs4all en de tudelft link waren te variabel hier, en dat een goede dag na de release.. tsk tsk ;)

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Verwijderd

Paasklaas, is het niet onhandig als fonts in ~/.fonts de standaard wordt?
Dan krijg je straks dat alle users alle fonts dubbel moeten hebben....

Anyway, Mdk9.0 ondersteunt ootb (out of the box) NTFS (schijnbaar, ik heb geen NTFS partities), misschien mede vanwege jouw probleem (als oplossing)?

Ik zal je voorkeursdistro ook maar eens een kans geven, kan nooit kwaad ;)
(al geef ik toe dat er een hoop moet gebeuren voor ik van Mandrake afstap, maar je weet nooit)

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
ootb NTFS read-only neem ik aan? Da's overigens ook maar een kwestie van een regeltje in je fstab toevoegen, maar goed, voor je erachter bent hoe dat regeltje eruit ziet kun je wel even bezig zijn.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 13:27:

Die knop heeft bij mij nooit gewerkt omdat ik ze op een NTFS partitie had staan ;)
(en een nieuwe dir aanmaken op een fat32 partitie en dat progje faken lukte ook niet)
Dat probleem heb ik ook met Mandrake (ook bij 9 nog) Hij wil die fonts niet installeren :(
Dan moet het weer handmatig, dat gaat wel, maar daar gebruiken we zo´n gemakkelijke distro niet voor natuurlijk ;)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 09:13

sus

is druk :+

Topicstarter
ftp://ftp.snt.utwente.nl/...edhat/8.0/en/en/iso/i386/

Lekker snel, zit nu te downen met 500KB/sec (op Hogeschool Zeeland) :) :) :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 14:48:
Paasklaas, is het niet onhandig als fonts in ~/.fonts de standaard wordt?
Dan krijg je straks dat alle users alle fonts dubbel moeten hebben....
Je hoeft niet alles dubbel te doen voor alle users want je kan zelf instellen in welke directory je die lettertypes wil gooien en er is ook een standaard directory voor alle users :)

Standaard kan het in de volgende directories:
  • /usr/share/fonts
  • ~/.fonts
En je kan directories wijzigen / toevoegen in /etc/fonts/fonts.conf (een XML bestandje -> iedereen lijkt tegenwoordig wel te XML-len? :P )
Anyway, Mdk9.0 ondersteunt ootb (out of the box) NTFS (schijnbaar, ik heb geen NTFS partities), misschien mede vanwege jouw probleem (als oplossing)?
Dat is idd erg handig, maar ik heb nu voor RH gekozen (zoals je al gemerkt had :P ), waar nog geen NTFS support in zit.. zou leuk wezen als het voor andere mensen die MDK gaan gebruiken nu wel lukt.

Een andere reden voor mij om RH te blijven gebruiken is omdat ik nu al een tijdje ben overgestapt op GNOME2 en RH8 heeft ook een betere versie van GNOME2 (vergeleken met de standaard versie die je krijgt als je het los d/l).
(en dit allemaal terwijl ik in m'n KDE fase nog alles wat met GNOME (1.x) en GTK (1.x) te maken had onderkotste :*) )
Ik zal je voorkeursdistro ook maar eens een kans geven, kan nooit kwaad ;)
(al geef ik toe dat er een hoop moet gebeuren voor ik van Mandrake afstap, maar je weet nooit)
/me was ook ooit Mandrake gebruiker voordat ie op RH overstapte :Y)

Verwijderd

Oja, als je liever de 'Windows-grootte' hebt qua letters in RH8 kan je via GNOME-menu -> preferences -> fonts -> details -> de 'font resolution' (dpi) wijzigen van 96 in 72.

Hierna moet je dan nog wel even de lettergrootte op 12 (net als met Windows) zetten want anders is het allemaal weer veel te klein :Y)

Verwijderd

is het btw mogelijk om RH8.0 via ftp te installeren als je alleen de RH7.3 cd's hebt?

Verwijderd

hmmz zo te zien niet :(
Pagina: 1 2 Laatste