Ik heb eigenlijk een heel simpele vraag. Is het verstandig om Gentoo te compilen op mn Pentium 133 met 32 mb RAM? Dus alleen het basissysteem zonder X en al die andere bende. Ik wil hem namelijk gaan gebruiken als samba, printer en ftp servertje. Ik heb er nu freebsd op staan, maar ik heb meer ervaring gentoo en ik kan er wat beter mee over weg. Dus is het te doen of gaat dat compilen een eeuw duren?
Verwijderd
Nee dat is niet aan te raden. Compileren van een kernel op een p133 met 64 MB Ram duurt al iets van 2 a 2,5 uur. Ik zou er niet aan moeten denken op een dergelijke machine glibc of gcc te moeten compileren. Heeft u een weekje ?
Het gaat bijzonder lang duren, maar 't is met een flinke swapdisk mogelijk. 'k Denk dat je een dag of 3 nodig hebt om tot stage3 te komen. Maar, waarom zou je niet vanaf stage3 beginnen? Dan kun je binnen een dagje een vrij compleet systeem krijgen.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
meschien moet je eens slackware of debian proberen?
je kunt natuurlijk ook het op je main computer compilen en over zetten naar je server.
er is hier onlangs nog een topic over geweest. meschien intresant?
je kunt natuurlijk ook het op je main computer compilen en over zetten naar je server.
er is hier onlangs nog een topic over geweest. meschien intresant?
Jup, je kunt packages heel gemakkelijk compilen op een snellere computer, om het daarna een .tbz'je op je server te emergen. Gewoon door 'emerge -b apache' te draaien maak je een package voor bijvoorbeeld apache. Houd wel rekening met architectuuroptimalisaties, met i686-binaries kan een oude P133 niet overweg.
[ Voor 0% gewijzigd door intoxicated op 30-09-2002 14:22 . Reden: tgz -> tbz :) ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Als je de "P133-harddisk" in een andere PC kan prikken, en daar het systeem kan bouwen en compileren voor i586, dan is gentoo een realistische optie.
De snelheidswinst t.o.v een binary distro zal miniem zijn.
Als je het "gewoon" wil proberen: er zijn i386 en i586 stage-3 tarballs, waarmee je redelijk snel een systeem opgetuigd zou kunnen krijgen: http://www.ibiblio.org/pu...leases/build/1.4_rc1/x86/
De snelheidswinst t.o.v een binary distro zal miniem zijn.
Als je het "gewoon" wil proberen: er zijn i386 en i586 stage-3 tarballs, waarmee je redelijk snel een systeem opgetuigd zou kunnen krijgen: http://www.ibiblio.org/pu...leases/build/1.4_rc1/x86/
Bedankt voor de snelle reakties!
Dat wordt dus niet compilen met mn P133... Drie dagen duurt me iets te lang
Maar als de snelheidswinst miniem tov een binairy distro dan overweeg ik die optie wel met Stage-3 tarballs. Maar dan moet ik wel met mn P133 de eerste twee stage compilen? En dat duurt minder lang? En is het wel verstandig om samba en dergelijke te compilen?
Dat wordt dus niet compilen met mn P133... Drie dagen duurt me iets te lang
Maar als de snelheidswinst miniem tov een binairy distro dan overweeg ik die optie wel met Stage-3 tarballs. Maar dan moet ik wel met mn P133 de eerste twee stage compilen? En dat duurt minder lang? En is het wel verstandig om samba en dergelijke te compilen?
Verwijderd
nee stage 1 t/m 3 staat voor stages waarin je systeem kan verkeren
stage1 is bare basics. je compiled dan echt ALLES
stage2 staat er zover ik weet al wat zooi op. maar zul je de belangrijke library's zelf moeten compilen omdat dat sneleid winst kan opleveren.
stage3 is gewoon een clean systeem waar niks op staat.
stage1 is bare basics. je compiled dan echt ALLES
stage2 staat er zover ik weet al wat zooi op. maar zul je de belangrijke library's zelf moeten compilen omdat dat sneleid winst kan opleveren.
stage3 is gewoon een clean systeem waar niks op staat.
Nee gewoon gelijk beginnen met de stage 3 tarball, dan heb je dus een al bijna compleet systeem.
Hmmmzzz Stratos was me te snel af, heb ik weer
Hmmmzzz Stratos was me te snel af, heb ik weer
Gewoon spullen
oh ja, stom van me! Nu je het zegt schiet het me weer te binnen
Maar samba, webmin en dergelijke compilen is wel te doen?
Maar samba, webmin en dergelijke compilen is wel te doen?
Verwijderd
Nee. Webmin compilen zal niet lukken, da's een set met scripts
Maar als je geduld hebt kun je de rest wel compileren.
Maar als je geduld hebt kun je de rest wel compileren.
Pagina: 1