ik wil binnenkort een dvd-spelertje in m'n pc inbouwen.Wat heb ik nog meer nodig,bijhalve de speler,om dvd's te bekijken op m'n tv?
Verwijderd
vaak een processor boven de 400MHz
goede videokaart en in geval van "op mijn tv kijken" ook nog een tv-out op je videokaart.
en natuurlijk goed DVD-progje!
goede videokaart en in geval van "op mijn tv kijken" ook nog een tv-out op je videokaart.
en natuurlijk goed DVD-progje!
Verwijderd
Een MPEG kaart met een uitgang voor je TV.
Je hebt bijvoorbeeld de Creative encoreset, dat is een DVD + MPEG kaart. En die kan je gewoon op je tv aansluiten. Staat je PC ver weg van je TV, dan heb je de GigaVideo. Die sluit je aan op je MPEG-kaart, en dan zet je een ontvanger bij je TV.
Je hebt bijvoorbeeld de Creative encoreset, dat is een DVD + MPEG kaart. En die kan je gewoon op je tv aansluiten. Staat je PC ver weg van je TV, dan heb je de GigaVideo. Die sluit je aan op je MPEG-kaart, en dan zet je een ontvanger bij je TV.
Een decoderkaartje is wel aan te raden, op m'n Athlon 750 met Matrox G400DH had ik bij sommige dvd's nog steeds geen vloeiend beeld zonder decoderkaart. Maar ik zou het eerst zonder proberen, scheelt weer 200 gld of meer.
groeten seq_uence
groeten seq_uence
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Mpeg-kaart (decoder) is zeker niet altijd nodig, ik kan hier op een P2 350 makkelijk een dvd'tje afspelen met perfect vloeiend beeld!! 
Maar als ik een dvd in m'n P166mmx doe, dan wil ie nog wel eens schokken (ook niet veel, maar wel irritant) dus daar heb ik een decoderkaart inzitten, en ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van die kaart beter vind dan softwarematige decompressie. En die tv-out is echt van een super-kwaliteit!! zeker net zo goed als een stand-alone dvd-speler.
Maar als ik jou was had ik het eerst ff zonder mpeg-kaart geprobeerd, en daarna kun je er altijd nog zo'n kaart bijkopen (neem dan de Realmagic Hollywood+)
Maar als ik een dvd in m'n P166mmx doe, dan wil ie nog wel eens schokken (ook niet veel, maar wel irritant) dus daar heb ik een decoderkaart inzitten, en ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van die kaart beter vind dan softwarematige decompressie. En die tv-out is echt van een super-kwaliteit!! zeker net zo goed als een stand-alone dvd-speler.
Maar als ik jou was had ik het eerst ff zonder mpeg-kaart geprobeerd, en daarna kun je er altijd nog zo'n kaart bijkopen (neem dan de Realmagic Hollywood+)
Inderdaad...
Softwarematig KAN idd, goeie CPU, en goeie vga krt (met tv out) en je bent klaar.
DVD kaart (mpg) is leuk als je ook je geluid goed wilt hebben (digital out)
Anders moet je ook een (passende) geluidskaart hebben of course.
Zelf vind ik softwarematig iets leuker, in combinatie met Matrox G400
Voordeel is dat ie naast mpg ook divx op tv kan spelen
Is t PUUR dvd? -> hardware kaart... kost je ook nog een pci slot btw..
Dus afweging zelf maken.. suc6!
DVD kaart (mpg) is leuk als je ook je geluid goed wilt hebben (digital out)
Anders moet je ook een (passende) geluidskaart hebben of course.
Zelf vind ik softwarematig iets leuker, in combinatie met Matrox G400
Voordeel is dat ie naast mpg ook divx op tv kan spelen
Is t PUUR dvd? -> hardware kaart... kost je ook nog een pci slot btw..
Dus afweging zelf maken.. suc6!
Nog een reden om de G400 te nemen; als je een hardwarekaart neemt; dan gaat het beeld op je monitor altijd achteruit om je monitor vanwege de doorluskabel; zelfs op 1024x768 heb ik er last van met een H+ kaart (wel met een tft monitor; maar met m'n 22" was het ook geen pan). Met de G400 heb je en mooi beeld op je monitor; en zeer goede tv-out!
Let bij je aanschaf op of de dvd-speler regiovrij is; en of ie niet te veel herrie maakt tijdens het afspelen; www.dvdutils.com (of was het www.dvutils.com ?) voor het regiovrij of niet. Ik heb zelf een oude pioneer 6 speed scsi drive; en die is lekker stil en regiovrij.
Sucses!, Daniel
Let bij je aanschaf op of de dvd-speler regiovrij is; en of ie niet te veel herrie maakt tijdens het afspelen; www.dvdutils.com (of was het www.dvutils.com ?) voor het regiovrij of niet. Ik heb zelf een oude pioneer 6 speed scsi drive; en die is lekker stil en regiovrij.
Sucses!, Daniel
Verwijderd
leuk idd dat DVD met een G400 dh max, maar ik heb dus hetzelfde,
ik heb een p II400 256 sdram, met dus die matrox, alleen als je bijv met een s-video uit naar je tv gaat via een scart ipv tulp video, had ik dit probleem: Ik heb nog steeds geen oplossing!!!
Leute,
Nou ik heb mijn tweede uitgang van mijn videikaart (g400) connected aan een scart op mijn TV. Alles is connected met een S-VHS kabeltje van 5 mtr, en dit gaat vervolgens over in een scart die dus achter in me tv hangt.
Ik heb nou alles ingesteld, en voila BEELD!, maar wel keihard zwart wit, heb zo`n beetje alle opties nou wel gehad naar mijn idee, maar het blijft gewoon zwart /wit.
Iemand een ID?
HELLUP! ik wil gewoon lekker unrealen met me tv , euuhhhh, aan me tv...
ik heb een p II400 256 sdram, met dus die matrox, alleen als je bijv met een s-video uit naar je tv gaat via een scart ipv tulp video, had ik dit probleem: Ik heb nog steeds geen oplossing!!!
Leute,
Nou ik heb mijn tweede uitgang van mijn videikaart (g400) connected aan een scart op mijn TV. Alles is connected met een S-VHS kabeltje van 5 mtr, en dit gaat vervolgens over in een scart die dus achter in me tv hangt.
Ik heb nou alles ingesteld, en voila BEELD!, maar wel keihard zwart wit, heb zo`n beetje alle opties nou wel gehad naar mijn idee, maar het blijft gewoon zwart /wit.
Iemand een ID?
HELLUP! ik wil gewoon lekker unrealen met me tv , euuhhhh, aan me tv...
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 20:32 schreef Reaper® het volgende:
dus een mpeg kaart is niet altijd nodig?[/quote]Het is niet nodig een mpeg kaart maar k zal je toch die encore dvd van creative aanbevelen met dxr3 kaaertje dat geeft gewoon de beste kwaliteit ook op je tv super scherp beeld
dus een mpeg kaart is niet altijd nodig?[/quote]Het is niet nodig een mpeg kaart maar k zal je toch die encore dvd van creative aanbevelen met dxr3 kaaertje dat geeft gewoon de beste kwaliteit ook op je tv super scherp beeld
Verwijderd
Sluit ik mij bij aan. Die dxr3 kaart doet het perfect. Moet je wel zorgen dat je de nieuwste drivers hebt, want dan is het beeld op de TV echt helemaal toppie.
Het enige nadeel is dat er (nog) geen linux-drivers zijn, maar die komen vanzelf denk ik wel......
Het enige nadeel is dat er (nog) geen linux-drivers zijn, maar die komen vanzelf denk ik wel......
en een goeie vga kaart voor dvd->tv zal waarschijnlijk de Radeon zijn,niet? En geluidskaart? SBLive 1024?
no thx ik probeer het eerst wel even zonder.
Maar ehh...nog ff wat...Ik heb een (breedbeeld)tv,een s-vhs videorecorder en een Dolby Prologic stereoset (JBL).Nu wil ik dus vanaf m'n pc een DVD afspelen die dus op m'n tv en (aangekoppelde)stereo te zien en te horen moet zijn.En aangezien ik binnenkort een compleet nieuwe pc wil aanschaffen wil ik graag weten welke DVD speler,welke videokaart en welke geluidskaart ik moet aanschaffen.
Oh ja als ik kabels wil gaan trekken vanaf m'n pc naar m'n tv/video/stereo heb ik minstens 10 meter kabel nodig
lijkt me niet echt bevordelijk voor de kwaliteit,maar ja...
Wat moet ik nou doen ? Een standalone dvd-speler kopen en gewoon bij m'n tv zetten of toch via m'n pc ???
Het liefst heb ik natuurlijk de DVDspeler in m'n pc (goedkoper /functioneler),maar het moet niet ten koste gaan van de kwaliteit.
Nogmaals advies please...
Maar ehh...nog ff wat...Ik heb een (breedbeeld)tv,een s-vhs videorecorder en een Dolby Prologic stereoset (JBL).Nu wil ik dus vanaf m'n pc een DVD afspelen die dus op m'n tv en (aangekoppelde)stereo te zien en te horen moet zijn.En aangezien ik binnenkort een compleet nieuwe pc wil aanschaffen wil ik graag weten welke DVD speler,welke videokaart en welke geluidskaart ik moet aanschaffen.
Oh ja als ik kabels wil gaan trekken vanaf m'n pc naar m'n tv/video/stereo heb ik minstens 10 meter kabel nodig
lijkt me niet echt bevordelijk voor de kwaliteit,maar ja...
Wat moet ik nou doen ? Een standalone dvd-speler kopen en gewoon bij m'n tv zetten of toch via m'n pc ???
Het liefst heb ik natuurlijk de DVDspeler in m'n pc (goedkoper /functioneler),maar het moet niet ten koste gaan van de kwaliteit.
Nogmaals advies please...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb nou alles ingesteld, en voila BEELD!, maar wel keihard zwart wit, heb zo`n beetje alle opties nou wel gehad naar mijn idee, maar het blijft gewoon zwart /wit.[/quote]Ligt aan de scartingang van je TV. Als je er meerdere heb, probeer die dan eens. De meeste moderne TV's hebben ook een aparte S-Video ingang. Die werkt in elk geval.
Pagina: 1