Welke CD Speler bij deze set?

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 18:03

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
Kheb nu een Rotel RA931MkII versterker en een setje B&W S602 Series 2 speakers (met de bijbehorende stands, waar ik nog zand in moet gooien).

Mijn vraag: wat is hier een goeie CD Speler bij, voor weinig zeg maar want nu ben ik natuurlijk door mijn budget heen ;) Tweedehands is misschien ook een optie? iig moet ik van mijn brakken Sony CD wisselaar af want die klinkt niet zo :P

Verwijderd

Rotel CD-Speler

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
rotel is wel duur met zijn cd-spelers vind ik.

ik heb zelf een rotel rb-976mkII eindversterker met daarop direct aangesloten een marantz cd6000ose LE, als speakers heb ik Chario Syntar 200 (ik zat zelf te twijfelen bij aanschaf tussen B&W en Chario).

ik zou zelf gaan kijken voor een Marantz cd4000/cd5000(als het net past in je budget) of kijken naar een NAD 521, maar kwa klank verschillen deze 2 merken wel dus je moet zelf gaan luisteren. ik vind Marantz minder helder klinken dan Rotel terwijl ik van veel mensen hoor dat Marantz juist weer erg helder klinkt (dat vind ik dus niet)

edit: ik las ook op het oude HiFi.nl forum veel goede ervaringen met het instap model Onkyo CD-speler, ik heb hem zelf nog nooit gehoord maar hij schijnt zeer goed geluid te laten horen voor een lage prijs...

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Dacht dat die Rotel's idd voor iets vanaf 500 euro beginnen... iets te duur |:(
Wat kost zo'n Marantz? Die NAD vondt ik ook wel aardig klinken maar (dat mag ik natuurlijk niet zeggen)... dat grijzige frontje doet me altijd iets teveel aan een Torpedojager denken...

• JT
  • Laatst online: 23:56

JT

VETAK y0

Wat voor muziek luister je ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Leipo
  • Niet online
de Marantz cd4000 is normaal voor onder de 200 euro te vinden en vaak zelfs in de aanbieding voor 150 euro, de cd5000 voor ongeveer 270 euro
de NAD is al wel een stukje duurder: die is zo rond de 350 euro te koop.

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
JT schreef op 30 september 2002 @ 14:19:
Wat voor muziek luister je ?
Tsja, da's altijd het probleem he... van alles namelijk, bijvoorbeeld... Massive Attack, Hooverphonic, Groove Armada, 18th Street Lounge (Thievery etc.), maar ook Prodigy, Rammstein, Dr Dre, Tres Delinquentes, dan nog wat opera en ander klassiek, en "Music" van Madonna heeft zo'n mooie harde baslijn ;) Kortom samengevat: van alles :P

Mijn voornaamste bezwaar aan de huidige cominatie met de brakke Sony is dat het geluid vrij scherp is, en tegelijkertijd diepte mist. Kheb hem eens omgewisseld met de Arcam van een vriend, en toen hoorde ik van alles dat ik daarvoor niet kon horen in mijn muziek, bovendien klonk het veel ruimtelijker. Alleen die Arcam vond ik ook nog vrij scherp (maar dat kan aan de B&W's liggen?).

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Leipo schreef op 30 september 2002 @ 14:23:
de Marantz cd4000 is normaal voor onder de 200 euro te vinden en vaak zelfs in de aanbieding voor 150 euro, de cd5000 voor ongeveer 270 euro
de NAD is al wel een stukje duurder: die is zo rond de 350 euro te koop.
Da's mooi, zou namelijk liefst rond de 200 uitgeven, meer alleen als het "nodig" is :P
Wat is het verschil eigenlijk tussen de 4000 en de 5000? Vriend van me raadde me al een Marantz aan omdat die het geluid wat warmer zouden maken- hou ik ook wel van, zolang dat niet betekent dat er een wollen deken over het geluid lijkt te liggen ;)
Welke Onkyo was dat trouwens?

• Leipo
  • Niet online
de onkyo die ik bedoel is de dx-7333, geen idee hoe duur hij is maar het was in ieder geval niet veel.

cd4000:
* Kan CD, CD-R en CD-RW weergeven
* Low-noise bitstream D/A converter met continuous calibration filter
* Ontkoppeld VAM1201 loopwerk met digitale servo sturing
* Volume regeling via IR handset
* Coaxiale digitale uitgang
* Koptelefoon uitgang
* Afstandbediening

specifikaties:

* freq.respons: 20Hz - 20kHz (0.5dB)
* dynamische respons: 95dB
* kanaal scheiding: 85dB
* afmetingen: 440 x 87 x 280 mm (w x h x d)
* gewicht: 3.2 kg

cd5000:
* Kan CD, CD-R en CD-RW weergeven
* Low-noise bitstream D/A converter met continuous calibration filter
* Toont naam van de artiest, tracknummer en meer informatie (indien beschikbaar op de CD)
* Ontkoppeld VAM1201 loopwerk met digitale servo sturing
* Volume regeling via IR handset
* Coaxiale digitale uitgang
* Optical digitale uitgang
* Koptelefoon uitgang met volumeregeling op het front van de CD-speler
* Afstandbediening

specifikaties:

* freq.respons: 20Hz - 20kHz (0.5dB)
* dynamische respons: 95dB
* kanaal scheiding: 90dB
* afmetingen: 440 x 87 x 280 mm (w x h x d)
* gewicht: 3.4 kg

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Cambridge maakt mooie spelers voor weinig.

Zie deze test bijvoorbeeld:

http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1440

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Marantz cd-speler vindt iedereen goed klinken voor z'n geld. Heb zelf de cd-6000OSE KI-signature in combinatie met een Quad 306 amp, Quad 34 pre-amp en B&W 602s3 + stands en kan dat beamen.

Ik luister veel Sinatra en Red Hot Chili Peppers en hoewel niet ideaal komt het geluid wel redelijk in de buurt van wat ik voor dat geld verwacht.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Wat dacht je van een Linn Ikemi, die klinkt ook errrrug lekkerrr...

Great minds think alike!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Waarom wordt sony altijd met brak gecombineerd :? , ik heb zelf deze en die bevalt me prima eerlijk gezegd.

• hervaz
Klubbheads schreef op 01 oktober 2002 @ 02:16:
Waarom wordt sony altijd met brak gecombineerd :? , ik heb zelf deze en die bevalt me prima eerlijk gezegd.
Pics! spelertje van 4000 euro zie je niet zo vaak hier....

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Klubbheads schreef op 01 oktober 2002 @ 02:16:
Kzei dan ook niet dat Sony brak is, maar MIJN Sony wel-- degene die jij linkt niet _/-\o_ Heb hier een Engels tijdschrift liggen waar de ideale sub-1000 pond set samengesteld werd, en dat was mijn Rotel+B&W's met een Sony ES "UK Signature"... maar die UK signature is, natuurlijk, alleen in de UK te koop ;)

Bedankt iedereen voor de reacties tot dusver, ik ga maar eens goed luisteren weer de komende maand bij de dealers :D (en even sparen natuurlijk, dan maar ff wachten met die XP1800+)

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
HaveBlue schreef op 30 september 2002 @ 21:36:
Marantz cd-speler vindt iedereen goed klinken voor z'n geld. Heb zelf de cd-6000OSE KI-signature in combinatie met een Quad 306 amp, Quad 34 pre-amp en B&W 602s3 + stands en kan dat beamen.

Ik luister veel Sinatra en Red Hot Chili Peppers en hoewel niet ideaal komt het geluid wel redelijk in de buurt van wat ik voor dat geld verwacht.
De marantz die jij hebt is wel heel erg goed ja, maar de 4000 en de 5000 is gewoon precies hetzelfde als de philips cd spelers.

Ik heb zelf ooke en cambridge D500Se, in samenwerking met een iso 700 dac.
de D500Se heeft zelf ook al een goede dac, en is te koop voor zon 300 euro geloof ik.

IN ieder geval kan ik de marantz 4000 en 5000 afraden.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
marantz cd6000ose wordt bij een aantal zaken verkocht als uitloopmodel omdat er een opvolger is. kijk maar eens op www.stassen.nl op marantz uitloopmodellen. http://www.stassen.nl/html/7012.html . alleen jammer dat er geen prijs bij staat, maar ik denk dat je hem wel met korting kan kopen daar. wat ik weet van marantz is dat de versterker/receivers een warme klank hebben, NAD heeft een heldere klank maar is weer niet zo warm. hoe dat met de cd spelers zit weet ik niet.

ik vraag mij wel af hoeveel invloed een goeie cd speler heeft op een installatie, kan dat nou echt een grote verbetering zijn als je een dure cd-speler koopt. of heeft dat bij de gemiddelde installaties weinig invloed?

• hervaz
Dnc1n schreef op 01 oktober 2002 @ 10:14:
marantz cd6000ose wordt bij een aantal zaken verkocht als uitloopmodel omdat er een opvolger is. kijk maar eens op www.stassen.nl op marantz uitloopmodellen. http://www.stassen.nl/html/7012.html . alleen jammer dat er geen prijs bij staat, maar ik denk dat je hem wel met korting kan kopen daar. wat ik weet van marantz is dat de versterker/receivers een warme klank hebben, NAD heeft een heldere klank maar is weer niet zo warm. hoe dat met de cd spelers zit weet ik niet.

ik vraag mij wel af hoeveel invloed een goeie cd speler heeft op een installatie, kan dat nou echt een grote verbetering zijn als je een dure cd-speler koopt. of heeft dat bij de gemiddelde installaties weinig invloed?
Natuurlijk is de cd speler belangrijk.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Kijk eens voor een 2de hands Sony ES speler zou ik zeggen, veel waar voor je geld. Heb zelf een X555ES voor weinig gekocht en ben er erg over te spreken , zeer degelijke speler (weegt13 KG :) ) .

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Dnc1n schreef op 01 oktober 2002 @ 10:14:
alleen jammer dat er geen prijs bij staat, maar ik denk dat je hem wel met korting kan kopen daar.
Kijk maar bij opruiming voor de prijzen van Stassen :*)

code:
1
2
3
4
5
6
7
MARANTZ CD 6000 OSE *OPRUIMING* E370 
NAD C541                        E466 
NAD C521                        E362 
ROTEL RCD 930 AX                E295 
ROTEL RCD 950                   E408 
CAMBRIDGE D500SE                E410 
ARCAM ALPHA                     E315

Die Arcam is volgens Arcam ook inmiddels discontinued. Vraag me alleen af wélke Alpha ze bedoelen :P De Rotels worden ook niet meer gemaakt. Zijn dit soms allemaal de "oude" modellen?!
De Onkyo 7333 staat er helaas niet tussen dus die prijs kan ik niet vergelijken. Welke van bovenstaand rijtje raden jullie me aan en waarom? Vind het overigens qua comfort wel prettig als zo'n speler ook CDR (en RW) afspeelt en volumeregeling heeft, maar geluid gaat voor. Prijs gaat daar weer voor helaas ;)

[ Voor 0% gewijzigd door PowerFlower op 02-10-2002 12:43 . Reden: Tabelletje :P ]

Pagina: 1