Toon posts:

Nieuw geheugen geeft problemen....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compac en daar wou ikw at nieuw geheugen in stoppen.

Er zat in:
64 SDRAM 100Mhz

Ik wou erbij doen:
128 SDRAM 133Mhz (totaal dus dan 196 SDRAM)

Maar dit geeft problemen, hij telt eerst heel keurig al het geheugen, maar daarna geeft hij aan:
FF000045-002 Memory location error (zoiets geloof ik)

Mijn vraag is, waar kan dit allemaal aan liggen?

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

ff de geheugen dimmen omdraaien, of allen ff de 128 meg erin doen. Is de nieuwe er een met 4 of 8 chipies per kant??

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd en de nieuwe is met 4 chips.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Waarschijnlijk is dat nieuw stripje een beetje rot. Probeer het eens in een andere pc.
Ook komt het nogal vaker voor dat in oudere Compaqs gewoon geheugen niet goed gedecteerd wordt.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

't zal vrees ik aan je computer liggen. Ik werk zelf in een computerwinkel en ik krijg dus bijna elke werkdag wel een klant die zeurt dat wij kapotte dimmetjes verkopen. Als ik dan vraag wat voor een computer ze hebben, antwoorden ze meestal Packard Hell of Comprak.
Wat Excalibur al zei: even in een andere computer testen om er zeker van te zijn en als ie daarin wel werkt: teruggaan naar de winkel en hopen dat je je geld terugkrijgt :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Wat voor chipset zit op je mobo? Ik had problemen met 4 chips geheugen, worden niet herkend in PII/PIII en TB systemen (tenminste die die ik had) Werkte wel in PIV en XP systemen (met sdr ondersteuning).

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:39
Het kan mischien aan het single/doubled sided liggen aangezien ik vermoed dat de topicstarter een ouder systeem heeft.

Verwijderd

Topicstarter
PC is idd 2 jaar oud...

En de strip doet het wel in andere PC (dus daar blijft hij nou mooi inzitten :P)

Kan het niet te maken hebben met de BUS snelheid...

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik dacht dat Compaq er echt om bekend stond dat het alleen maar zijn eigen merk hardware accepteert. Dus dat er Compaq(-compatible) geheugen in moet.

Mother, will they like this song?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Eentje met vier chips? Dat zijn dan 16Mx16 chips en dat soort spul wordt niet ondersteund door de wat oudere Intel chipsets en waarschijnlijk heb je zo'n chipset (kijk ff welke je hebt ;) ). Probeer 'm anders te ruilen voor eentje met acht chips, dat werkt wel.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
idd dit is weer het standaard probleem met de pagina indeling dus neem een 8 chips reepje en het gaat zeker werken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roman schreef op 30 september 2002 @ 14:16:
Wat voor chipset zit op je mobo? Ik had problemen met 4 chips geheugen, worden niet herkend in PII/PIII en TB systemen (tenminste die die ik had) Werkte wel in PIV en XP systemen (met sdr ondersteuning).
Um, wil niet veel zeggen, maar de CPU heeft 0,0 te maken met de mem controller (behalve bij de Hammer :z ), het gaat dus om de chipsets (specifieker de northbridge), ff voor de duidelijkheid.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1