Internet share prob

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42
Wij hebben een probleem het het delen van het internet...

De situatie is als volgt:

Internet zit verbonden aan ADSL router (vigro2200) van deze router gaat er een kabel naar "PC1" deze heeft internet zit op een ip adres verkregen van de router.

Van "PC1" gaat er doormiddel van een andere netwerk kaart (ip: 192.168.0.1) een kabel naar "PC2" (en nog wat andere pc's doormiddel van een hub maar dat doet er niet zo veel toe dacht ik zo). Deze "PC2" heeft geen internet.

Als ik op "PC2" het ip adres op bijvoorbeeld 192.168.0.125 doe en subnetmask 255.255.255.0 heeft deze gewoon netwerk met "PC1". De beide pc's kunnen elkaar zien en alles gewoon (op internet na dan). Nu is dus op "PC1" het internet delen van Windows2000 sp3 aangezet, welke vind dat jij je ip op 192.168.0.1 moet hebben (dit is dus het geval). Ook vind hij dat de clients ("PC2" dus) het ip automatisch moet verkrijgen, echter als ik dit doe, heeft deze geen netwerk meer, en dus ook geen internet.

Hoe kan ik het zo configureren dat ik op "PC2" wel internet heb??? Moet toch te doen zijn doormiddel van goed instellen???

Verwijderd

heb je bij automatisch ip krijgen wel een ipnummer gekregen? (als je 169.x.x.x hebt even ipconfig /renew intikken.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42
ja, echter als wij willen aanvinken dat wij het internet willen delen krijgen we een foutmelding dat ip adres 192.168.0.1 al in gebruik is.. terwijl dit toch echt neit het geval is..