Ik heb een formulier wat twee buttons heeft: 1 om een voorbeeld te bekijken van wat er in de textarea staat en 1 om te submitten. Beide buttons moeten een plaatje zijn en geactiveerd kunnen worden met een sneltoets.
Dit is een verkorte versie van m'n code:
Ik had de buttons eerst binnen de <form></form> tags staan, maar dat resulteerde er in dat als ik op de voorbeeld button klikte, dat dan het formulier gesubmit werd. Nu dat ik ze er buiten heb gezet is dat verholpen, echter nu werkt de submit button niet meer. Als de code in een html filetje wordt gepaste, dan kun je zien dat ie een foutmelding geeft dat de eigneschap of methode niet ondersteund wordt door het object.
Ik zie vast iets heel stoms over het hoofd...maar als iemand me ff kan vertellen wat, dan graag.
p.s. excusus dat ik in de tite vergat aan te geven dat het om [html/javascript] gaat
Dit is een verkorte versie van m'n code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <html>
<head>
<script language="javascript" type="text/javascript">
function show_tekst(tekst)
{
alert(tekst);
}
function submit_frm()
{
document.testfrm.submit();
alert("gesubmit");
}
</script>
</head>
<body>
<center><form action="een_file.html" method="post" name="testfrm">
<LABEL for="lbewaar" accesskey="b"></LABEL>
<LABEL for="lvoorbeeld" accesskey="v"></LABEL>
<textarea name="body" rows="19" cols="29" wrap="soft">bla di bla</textarea><br>
<br>
<input type="hidden" name="submit" value="sent">
</form>
<input type="image" src="../images/voorbeeld_button.png" id="lvoorbeeld" onClick="show_tekst(document.testfrm.body.value);"><br>
<input type="image" src="../images/bewaren_button.png" id="lbewaar" onClick="submit_frm();">
</center>
</body>
</html> |
Ik had de buttons eerst binnen de <form></form> tags staan, maar dat resulteerde er in dat als ik op de voorbeeld button klikte, dat dan het formulier gesubmit werd. Nu dat ik ze er buiten heb gezet is dat verholpen, echter nu werkt de submit button niet meer. Als de code in een html filetje wordt gepaste, dan kun je zien dat ie een foutmelding geeft dat de eigneschap of methode niet ondersteund wordt door het object.
Ik zie vast iets heel stoms over het hoofd...maar als iemand me ff kan vertellen wat, dan graag.
p.s. excusus dat ik in de tite vergat aan te geven dat het om [html/javascript] gaat