Toon posts:

problemen met buttons en javascript in een form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier wat twee buttons heeft: 1 om een voorbeeld te bekijken van wat er in de textarea staat en 1 om te submitten. Beide buttons moeten een plaatje zijn en geactiveerd kunnen worden met een sneltoets.
Dit is een verkorte versie van m'n code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<html>
<head>
 <script language="javascript" type="text/javascript">
 function show_tekst(tekst)
 {
    alert(tekst);
 }
 function submit_frm()
 {
    document.testfrm.submit();
    alert("gesubmit");
 }
 </script>
</head>

<body>
    <center><form action="een_file.html" method="post" name="testfrm">
    <LABEL for="lbewaar" accesskey="b"></LABEL>
    <LABEL for="lvoorbeeld" accesskey="v"></LABEL>

<textarea name="body" rows="19" cols="29" wrap="soft">bla di bla</textarea><br>
    <br>
    <input type="hidden" name="submit" value="sent">
    </form>
    <input type="image" src="../images/voorbeeld_button.png" id="lvoorbeeld" onClick="show_tekst(document.testfrm.body.value);"><br>
    <input type="image" src="../images/bewaren_button.png" id="lbewaar" onClick="submit_frm();">
    </center>

</body>
</html>

Ik had de buttons eerst binnen de <form></form> tags staan, maar dat resulteerde er in dat als ik op de voorbeeld button klikte, dat dan het formulier gesubmit werd. Nu dat ik ze er buiten heb gezet is dat verholpen, echter nu werkt de submit button niet meer. Als de code in een html filetje wordt gepaste, dan kun je zien dat ie een foutmelding geeft dat de eigneschap of methode niet ondersteund wordt door het object.
Ik zie vast iets heel stoms over het hoofd...maar als iemand me ff kan vertellen wat, dan graag.

p.s. excusus dat ik in de tite vergat aan te geven dat het om [html/javascript] gaat

Verwijderd

Het kan aan mij liggen, maar het volgende werkt bij mij gewoon:

<form action="http://www.domain.com">
<input type="image" src="image.gif" accesskey="s" onclick="alert('Submit');">
</form>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26

crisp

Devver

Pixelated

Ik zou sowieso geen html-entity als name gebruiken (body)...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
cheatah: geloof me, het werkt niet. copy en paste de code maar eens in een html filetje, dan zul je zien dat je een foutmelding krijgt als je op submitten klikt (de onderste button)
crisp: Die button werkt wel. het gaat om de onderste - de submit button
(edit: om alles uit te sluiten heb ik body ff in lichaam veranderd, maar dat maakt dus nix uit)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

en haal deze eens weg:
code:
1

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Deze moet weg:

edit:
crisp, goed bezig...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Yogho schreef op 30 september 2002 @ 14:34:
Deze moet weg:

edit:
crisp, goed bezig...
En waarom? simpelweg omdat hij 'submit' heet; de functie weet nu niet of je met submit() deze button bedoelt of de submit methode van het form :Y)

Edit: daarom hamer ik er altijd zo op om geen bestaande entiteiten, properties of methoden als name of id te gebruiken!

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Verrek, dat werkt. Ik snap de logica erachter dan wel niet (maar die vind ik toch vaak ver te zoeken in javascript), maar in iedergeval onwijs bedankt voor de oplossing!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2002 14:39 . Reden: crsip: alweer goed bezig :-) ]

Pagina: 1