Toon posts:

Verschil temps MCW462 en dangerden3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op mijn huidige watercooling mijn swiftech mcw462u waterblock verander in een dangerden3 block, zou dit veel verschil maken in temps?

Rest van de setup is:
- swiftech hayden rad676 met 2x55cfm fans 120mm
- eheim pomp 1048
- fill and bleed systeem zonder reservoir (maar daar ben ik aan bezig)

Misschien ook snellere pomp ofzo of andere fans voor rad om temps omlaag te krijgen?

Wat zou de beste oplossing zijn?

Groetjes en thx in advance!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

nee, zou bijna geen verschil maken als je de waterblokken veranderd.Kijk maar een vergelijkend review op www.liquidninjas.com.
Enkele verbeteringen : koop 2 black Ice Extreme radiatoren ipv. die swiftech Hayden Radiator, plaats ze paralel en koop een eheim 1250, want voor twee van deze readiatoren in je syteem heb je aardig wat flow nodig.Ik denk dat 1 Blac Ice Extreme ook wel beter koelt als de swiftech hayden Radiator, moet je alleen wel 2 ventilatoren erop zetten (1 blazen en 1 zuigen) De 2 ventilatoren zou ik vervangen door de papst 4412FGML (67 CFM en 32 Db).Als je voor 1 Black Ice Extreme gaat kan je beter de eheim pomp die je nu hebt houden, want de toegevoegde waarde van de eheim 1250 is er dan niet meer, geeft alleen maar meer warmte af aan je water .

Mijn systeem gaat worden:

Behuizing : Coolermaster ac-110, met blowhole 120 mm aan bovenkant(voor radiator) en 120 mm blowhole aan de achterkant.(naast moederbordtray, voor radiator)) en 2x120 mm blowhole zijkant ter hoogte van videokaart en CPU
Fans: 4x 120 mm panaflos L1A (69 CFM en 30 DB)
controller Fans: Rheobus(waterkoeling is wel voor stillte en 4 Fans van 30Db maken toch nog aardig wat geluid),
Radiatoren: 2x Black Ice Extreme chrome(parallel)
Slang: tygon tubing(clear) met 1/2 inch ID
Pomp:eheim 1250
Reservoir: Dangerden reservoir
Waterblok CPU : nieuwe swiftech CPU blok voor Pentium 4 , komt over een weekje of 2 uit, heeft aansluitingen voor slangen met een 1/2 inch ID
Waterblok GPU : nieuwe swiftech block die universeel is voor radeon 9700 en geforce 4 , met dezelfde aansluitingen.(komt over een week uit)

eventueel(waarschijnlijk wel) later nog TECS toegevoegd)

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

De DD3 schijnt 1 of 2 graden koeler te zijn...

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 15:11:
De DD3 schijnt 1 of 2 graden koeler te zijn...
Waar haal je deze info vandaan dan?review?sorry maar ik heb geen artikel kunnen vinden hierover, alleen het bovenstaande artikel op liquidninjas en daar komen ze toch echt op dezelfde temperatuur.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

Topicstarter
halo_master, ik heb je een mail gestuurd op je hotmail account, kun je dit eens bekijken aub? Alvast bedankt!

Verwijderd

Halo_Master schreef op 30 september 2002 @ 16:22:
[...]

Waar haal je deze info vandaan dan?review?sorry maar ik heb geen artikel kunnen vinden hierover, alleen het bovenstaande artikel op liquidninjas en daar komen ze toch echt op dezelfde temperatuur.
Heb ik gelezen op www.overclockers.com
en dan bij watercooling...weet de exacte url niet meer...

Maargoed..1 of 2 graden verschilt boeit toch niet? Als het in feite nix scheelt dan moet je kijken naar de prijs...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 23:55:
[...]

Heb ik gelezen op www.overclockers.com
en dan bij watercooling...weet de exacte url niet meer...

Maargoed..1 of 2 graden verschilt boeit toch niet? Als het in feite nix scheelt dan moet je kijken naar de prijs...
En, naar >wat< >:) je moet gaan zitten kijken door je case window ;)

Verwijderd

2 Radiators scheelt niets, tenzij je enorm veel vermogen (>200W) moet wegpompen anders is het verlies in flow al meer dan die rad oplevert. Ook de flow (pomp) maakt niet zo gek veel uit. De dunste diameter van het systeem is meestal bepalend voor de flow, niet de pomp.

Koeler water zal het meeste schelen, dus indien je nu een klein radiatortje hebt, gewoon een kachelradiator uit een auto nemen. Die kunnen evenveel of meer warmte afvoeren dan die dure kant en klaar dingen met dezelfde airflow.

Wat zijn je huidige temps?

Ik heb alleen mijn p4@2,54@1,85V (+/- 100W?) met een maze 2.1 (socket A) blokje, een kachel rad die gekoeld wordt door 1 12cm papst@3,5V !!! outtakefan en een eenzelfde fan als intake. Dat zijn de enige fans naast de temp geregelde 420W Topower voeding. Temp is 45 graden stressed (water voelt warm aan), met de fans op 6V (staan in serie) wordt de temp 40 graden. (water voelt stukken koeler, ietsjes boven kamertemp) Ik denk dat als ik ze op 12V zet dat de temp dan nog wel iets zakt, maar niet veel meer. Zal het eens testen.

Ik denk dat als je veel lager wilt gaan dan nu, een (2?) vette peltier echt nodig is.

De cfm/db van die papst fans weet ik niet. Type is multifan 4412/2 goed voor 7-14,7V, 6W bij 12V maar met 3,5V starten ze prima. Op 12V zijn ze veel te luid.

Verwijderd

Topicstarter
temps zijn momenteel 36°C idle en max 41°C stressed op een mobo Epox 8K5A2+ met een unlocked AGOYIA athlon 2000+@2200(10*180)@1,85V
Wat denkt de speedmaster ap versteeg over hoe ik mijn setup nog kan verbeteren :-) ?

An advice from the master himself maybe?

Mvg en al bedankt voor de reply aan iedereen.

Nog een ding, ik had vroeger een msi kt33 ultra aru2 en met die mobo waren de temps maar 28°C idel en max 33°C stressed op snelheid van 12,5*150(1880mhz) op hetzelfde voltage.

Zou dit gewoon een verschil in sensormeting zijn?

Groeten.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 17:08

Maku

Derp

En als je nou een rad voor en na je proc doet :P het kwam ineens in me op .... is dit beter dan 2 na ? soort intercooler effect .....

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

001Michael schreef op 01 oktober 2002 @ 11:06:
En als je nou een rad voor en na je proc doet :P het kwam ineens in me op .... is dit beter dan 2 na ? soort intercooler effect .....
Nee, is een slechte oplossing, alleen 2 parallel geplaatste radiatoren zouden je helpen, niet in serie, is abslotuut nutteloos.

dus zo? pomp->rad1->cpu->rad2 en dan weer opnieuw?

waar is dat tweede rad dan voor om het water af te koeln voordat hij de pomp weer ingaat en dan weer door een radiator?

en bij overclockers is echt geen vergelijking tussen de maze3 en de swiftech hoor, weet niet waar dat vandaan wordt gehaald.swiftech is gewoon even goed als maze3, maar swiftech is zeker beter als je ooit op pelts gaat overstappen.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 17:08

Maku

Derp

Ja dat bedoelde ik .. dus beter 2 na ... ok

Owja ik heb al eens eerder gehoord dat ik in mijn geval helemaal geen rad nodig heb omdat ik een 120 liter reservoir wilde gaan gebruiken ... helaas gaat dat nu niet door omdat ik ALWEEER te laat was met een GOT actie

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

nou laat maar,geeft het niet goed weer

Pagina: 1