Sinds een paar dagen heb ik last van het volgende. Als ik een half uurtje van m'n PC wegloop is hij compleet "bevroren" zodra ik terug ben. Zelfs m'n screensaver staat helemaal stil, en numlock reageert ook niet meer. Ik heb compleet geen powersaving aan staan. Ook in de BIOS van m'n PC heb ik niets geactiveert op dit gebied. Ik draai FreeBSD 4.6 en KDE 3. Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen en welke config-files ik goed na moet kijken?
Verwijderd
ik heb dit ook gehad.
maar bij mij kwam het door de combinatie linux zet mijn scherm uit met powersaving en mijn scherm zet zichzelf uit met interne powersaving. (en dat ging niet goed enzo)
maar je zegt dat je geen powersaving draait dus daar zal het niet aan liggen.
ik denk dat het aan je screensaver dan ligt.
ik zou die maar eens testen.
maar bij mij kwam het door de combinatie linux zet mijn scherm uit met powersaving en mijn scherm zet zichzelf uit met interne powersaving. (en dat ging niet goed enzo)
maar je zegt dat je geen powersaving draait dus daar zal het niet aan liggen.
ik denk dat het aan je screensaver dan ligt.
ik zou die maar eens testen.
1) Rot Powermanagment - Zet 't allemaal uit.
2) Check /etc/rc.conf of apm disabled is.
3) Check /etc/apmd.conf mocht ie toch aangaan.
4) Zet 'n window open met top o.i.d. zodat je kan zien wat er aan 't draaien was en wat er cpu tijd verdoet.
5) Check je logs, alles wat vreemd lijkt, meteen posten.
2) Check /etc/rc.conf of apm disabled is.
3) Check /etc/apmd.conf mocht ie toch aangaan.
4) Zet 'n window open met top o.i.d. zodat je kan zien wat er aan 't draaien was en wat er cpu tijd verdoet.
5) Check je logs, alles wat vreemd lijkt, meteen posten.
Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com