Ik mot een prog maken dat vooral veel file bewerkingen moet gaan maken. Dus schrijven en lezen delete van txt files. Wat voor een progtaal is aan te raden?
Verwijderd
C++ als je onder windows wilt programmeren zonder eerst allerlei interpreters te installeren
Moet ie met de inhoud veel doen?
Dan is perl zeker een goeie optie.
Moet ie voornamelijk met de files veel doen? Lezen, kleine, simpele dingetjes wijzigen etc, dan zou je aan C kunnen denken.
Ik gok echter dat jij nauwelijks ervaring met programmeren hebt? Dan zou je ook nog naar php(-op-de-command-line) kunnen kijken, bijna net zo krachtig als perl met files/teksten, maar simpeler om te leren imho.
Dan is perl zeker een goeie optie.
Moet ie voornamelijk met de files veel doen? Lezen, kleine, simpele dingetjes wijzigen etc, dan zou je aan C kunnen denken.
Ik gok echter dat jij nauwelijks ervaring met programmeren hebt? Dan zou je ook nog naar php(-op-de-command-line) kunnen kijken, bijna net zo krachtig als perl met files/teksten, maar simpeler om te leren imho.
Weinig ervaring -> Delphi ook een goede optie (makkelijk), maar perl (en c++ helemaal) is wat sneller
Probeer eens python. Is veel duidelijker dan Perl. Vooral als je het later terugleest. Wie zoiets in C++ probeert te doen houdt van lijden
ok tnx voor de snelle reacties...
Hoe zit het met de "file bewerk functies" in VB? Ik ben eigenlijk opzoek naar een taal die veel standaard functies heeft. Bijvoorkeur een taal die een exe kan genereren. btw de applicatie mot op de achtergrond draaien, dus geen prog. lay-out.
Hoe zit het met de "file bewerk functies" in VB? Ik ben eigenlijk opzoek naar een taal die veel standaard functies heeft. Bijvoorkeur een taal die een exe kan genereren. btw de applicatie mot op de achtergrond draaien, dus geen prog. lay-out.
uhm als je hier post kom dan svp wel met een onderbouwing voor je keuze
tis geen blaat-maar-raak
tis geen blaat-maar-raak
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Verwijderd
"hoi, ik moet binnekort met de auto veel op snelwegen gaan rijden, welke auto kan ik het beste kopen" kortom met zo'n vraag kan je nix en iedereen gaat zijn persoonlijke voorkeur je strot in duwen, je had beter 'n klein beetje aan kunnen geven waar je al ervaring mee heb of juist niet en hoesnel je dingen oppakt, want wellicht is C++/perl idd wel het "beste" voor file bewerkingen maar 't zijn beide niet de meest makkelijke taaltjes om op te pakken..
Python heeft voor zijn eigen al veel functies die het parsen en lezen/schrijven van text files vergemakkelijkt. Alleen weet ik niet zeker of je onder windows een exe kan maken van een python script...
Ik ben het 100% met je eens. Dit is imho een vrij zinloze topic en iedereen die blaat er maar een eind op los. Het lijkt me het handigste als je duidelijk maakt met welke talen je ervaring hebt.Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 13:06:
"hoi, ik moet binnekort met de auto veel op snelwegen gaan rijden, welke auto kan ik het beste kopen" kortom met zo'n vraag kan je nix en iedereen gaat zijn persoonlijke voorkeur je strot in duwen, je had beter 'n klein beetje aan kunnen geven waar je al ervaring mee heb of juist niet en hoesnel je dingen oppakt, want wellicht is C++/perl idd wel het "beste" voor file bewerkingen maar 't zijn beide niet de meest makkelijke taaltjes om op te pakken..
En verder komt je manier van vragen ook niet bijzonder serieus over en daarom heb ik er in 1e instantie ook niet op gereageerd (zoals veel andere mensen denk ik).
[ Voor 0% gewijzigd door Alarmnummer op 30-09-2002 13:12 . Reden: ff vriendelijker gemaakt. ]
lol,
nee ik heb wel wat programmeer ervaring, met c / c++ en delhpi. Maar ik zou ook graag willen weten wat de andere talen te bieden hebben op dit gebied...
nee ik heb wel wat programmeer ervaring, met c / c++ en delhpi. Maar ik zou ook graag willen weten wat de andere talen te bieden hebben op dit gebied...
Verwijderd
awk, sed, perl... maar als je ervaring hebt met C, C++, en Delphi, dan zou ik voor Delphi of Pascal gaan... C, en C++ zijn erg onhandig voor string bewerking
Bijna alle talen kunnen hetgeen je wilt, tis een zaak van verschillende syntax.
Het lijkt me het beste om een taal te pakken die je kent.
Het lijkt me het beste om een taal te pakken die je kent.
MSX 2 rulez more
Verwijderd
je kunt (bijna) iedere taal hiervoor gebruiken . .. als het je om de snelheid gaat, zul je toch moeten halen uit het 'cachen' van gegevens . . en als het om syntax e.d. gaat .. kwestie van leren
Als het over Windows gaat dan hoef je zelf geen caching in te bouwen hoor; Win2K/XP hebben een prima filecache. En ik neem Linux/andere OS'en ook wel...Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 13:22:
je kunt (bijna) iedere taal hiervoor gebruiken . .. als het je om de snelheid gaat, zul je toch moeten halen uit het 'cachen' van gegevens . . en als het om syntax e.d. gaat .. kwestie van leren
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Zijn er nog andere eisen, zoals OS waarop het moet draaien? Ik neem aan dat je de taal nog moet leren, dus kies liefst voor een simpel taaltje. Het snelst is C (op Windows en andere platformen met Ansi-C) het makkelijkst denk ik PHP en Perl
Graag wat meer info dus.
Voor mij, sed/grep/cat e.d. Tot ca. 1M is dat snel genoeg geweest, en je hebt er gewoon een man(1) van. Daarboven is C++ (met STL) mijn keus; er zijn weinig talen die die snelheid halen (Net een C programma herschreven in C++, factor 25 sneller door oa. std::sort ipv qsort).
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Pagina: 1