Toon posts:

PC doet opeens vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds eergister doet mijn pc het niet meer. Ik moest namelijk mijn radiator van mijn waterkoeling vernieuwen aangezien die niet meer is wat ie geweest was. Nadat ik er een nieuwe radiator ingezet had, heb ik alles getest en geen lekkages of wat dan ook gevonden. Dus ik alles weer aansluiten en de pc opstarten.

Krijg ik een lange piep een 2 korte piepjes, dus ik denk dat de videokaart er niet goed inzit ofzo. Beetje raar want ik heb het hele mobo niet aangeraakt tijdens het verwisselen van radiator.

Dus ik ff op GoT kijken wat die piepjes betekenen en maar weer eens mijn pc opgestart. Wat gek alles doet het weer. Dus die dag was ik weer vrolijk aan het computeren.

De volgende dag wou ik weer mijn pc aanzetten en toen starte die op bleef bij het laadscherm van WinXP hangen, dus ik weer rebooten nu kon ie opeens de primary HD niet meer vinden!? Alles nagelopen paar hard-en softboots gedaan. Hoor ik opeens dat de HD niet meer opspint (het komt niet op snelheid) Dus ik denken dat mijn IBM HD gaar was ("zoals dat wel vaker voorkomt bij IBM).

Na een nachtje slapen en de pc zonder stroom gezet te hebben weer alles aansluiten, wil ik het weer opstarten en nu krijg ik weer die 3 piepjes te horen :|

Ik word er gaar van, licht het aan mijn moederbord of iets anders. HEt heeft iig niks te maken met mijn waterkoeling of kortsluiting. Batterij eruit, Cmos resetten etc..

Config:
Tbird 1400mhz
256MB PC133 Dane Elec
Leadtek GF2 GTS Pro 64DDR TVout
Abit KT7A Raid
Primary Master: IBM Deskstar 60 GXP 40gb 7200rpm ata100
Primary Slave: Maxtor Diamond Plus 60 20gb 7200 ata100
Enermax EG365P-VE(FMA) +fan adj. 350Watt

Zeg het mij als ik iets vergeten ben dan vul ik het aan.

Verwijderd

Dat probleem heb ik ongeveer hetzelfde, alleen dat deed hij al vanaf het begin, Ik heb een abit KG7, en soms spint mijn hd dus niet op, dan moek een paar keer met aan en uit spelen (knopje achterkant voeding) om hem aan te krijgen. Nu d8 ik bijmijzelf dat het een voedingsprobleem was, omdat ik maar een 250 Codegennetje heb. Nu heb ik een 400W Q-technology voeding van SilentPC gekregen, alleen kan ik nog niet testen of het daar aan ligt, want mijn geheugen was ook brak, en ik krijg morgen of overmorgen een nieuwe reep thuis (rma). Dus ik kan niet zeggen waar het precies aan ligt :S

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:53

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 12:46:
Dat probleem heb ik ongeveer hetzelfde, alleen dat deed hij al vanaf het begin, Ik heb een abit KG7, en soms spint mijn hd dus niet op, dan moek een paar keer met aan en uit spelen (knopje achterkant voeding) om hem aan te krijgen. Nu d8 ik bijmijzelf dat het een voedingsprobleem was, omdat ik maar een 250 Codegennetje heb. Nu heb ik een 400W Q-technology voeding van SilentPC gekregen, alleen kan ik nog niet testen of het daar aan ligt, want mijn geheugen was ook brak, en ik krijg morgen of overmorgen een nieuwe reep thuis (rma). Dus ik kan niet zeggen waar het precies aan ligt :S
offtopic:
klinkt een beetje of je de pc aan moet slingeren zeg maar :Y)

Mijn netwerkje

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:53

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

probeer eens om je proc. uit de socket te halen en er weer opnieuw in te doen.
Ditzelfde met je geheugen. mischien dat het allemaal net niet helemaal goed contact maakt.

Mijn netwerkje

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
als je op je moederbord "uitpuilende" condensatoren hebt, weet je gelijk dat je moederbord verrot is. (hoop het niet voor je, maar had ik ook laatst met een ECS K7VZA, dat de hd niet op wou spinnen.)

Verwijderd

Dit meen je serieus? Dan moek maar eens aangestalte maken om garantie te krijgen op dat mobo :S Koop nog eenz wat in de VS :P

Verwijderd

hmmz, was hier ook geen cure voor, maybe door er een andere condensator op te zette?

Verwijderd

als je een beetje kan solderen en aan de desbetreffende condensator kan komen kan je het proberen, maar hoe lang die nu mee zal gaan...

(waarom je je mobo in de VS besteld?)

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
mm tja abit bordjes doen wel eens vaker rare dingen op de momenten dat je het niet verwacht. Ik zelf heb ook een KT7a en heb ook al meerdere problemen gehad, eerst dacht ik altijd dat het aan het mobo lag maar uiteindelijk kwam ik altijd op een ander onderdeel uit.. voorbeeldjes..:

(athlon 1200 @ 1400)
PC piept wil soms niet opstarten.... nieuwe bios probleem opgelost
pc reset zich soms spontaan.....door aankoop nieuwe hd's voeding te zwak
HD's worden niet gevonden....RAID bios upgrade probleem verholpen

(Athlon XP 1600+) met 64 bios
PC wil niet booten.....heb versie <1.0 moet dus eerst reseten
PC piept..... HD problemen IBM's waren rot
PC wil op lan niet meer booten......opeens doet ie t weer (na lang zoekken blijkt mn GeForce2 bijna rip te zijn) op agp 2* doet ie t wel nog :)

Tja abit bordjes zijn snel maar je moet wel wat kennis in huis hebben om ze goed aan het lopen te krijgen en aan het lopen te houden (denk maar aan de BE6II :) )

Haal je pc eens helemaal uitelkaar en bouw hem weer opnieuw op, dit helpt meestal bij mij (als er niks stuk is).

Ik denk persoonlijk dat je IBM kapot is aan t gaan. toen deze bij mij kapot was gegaan deed mn mobo heel raar. de enne keer vond hij beidden de andere keer weer eentje en als hij geen hd vond deed hij niks (had er twee in raid 0 :( ) Omdat de problemen met de 60GXP serie toen al aan t licht waren gekomen heb ik meteen beidde hd's getest met het IBM tooltje deze vondt niks. maar 2 maanden later (na heel veel boot problemen) ging een IBM dan echt definitief stuk (krak krak krak geluidje) 2 weken later was de andere aan de beurt. Beidde opgestuurd naar IBM en twee 120GXP terug gekregen.

edit:

wat een lap text zo vroeg in de morgen

Verwijderd

Dat van die "uitpuilende" condensatoren heb ik ook. Hoe ontstaat dat eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt behalve mijn IBM schijf :( Ik denk dat de motor het heeft begeven. IS er nog een mogelijkheid om mijn data op die schijf te redden? Ik ben nu echt pissed off, en dan niet omdat mijn schijf kapot is maar om de data die erop staat.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
bij mij was het zo dat hij het soms deed en soms weer niet dus na heel vaak aan en uit zetten spinde hij op en kon ik 95% eraf halen (heeft me wel een hele zaterdag gekost :()

ook heb ik wel eens gehoord dat als je hem een nachtje in de diepvries legt, de kans dan groter zal worden dat hij het nog één keer doet, maar of dit op waarheid berust weet ik niet zeker, zul je ff naar moeten zoeken.
edit:

Ik had iig het lef er niet voor

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Ik denk dat je HD is overleden. Ander Hd al geprobeerd?

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Pagina: 1