Wat is het snelste OS voor 3DMark??

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 15:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik ben van plan om een extra OS te installeren puur voor 3DMark en hier ook alles dat de score van 3DMark naar beneden kan halen uit te schakelen. Mijn vraag is nu welk OS ik eigenlijk het beste hiervoor kan gebruiken??
In ieder geval niet WinXP + SP1. Misschien Windows 2000 of Windows 98?

Wat denken jullie??

Ik weet dat veel van jullie denken van sjonge, heb je niks beters te doen ofzo?? Maar ik ben een tweaker in hart en nieren en wil daarom een zo hoog mogelijke 3DMark score halen. Ik denk dat 12.500 met mijn Hardware net mogelijk is :)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Win98SE... is een keer uitgezocht op 1 of andere wazige site. Maar of je dat nog wil??? Ik zou gewoon voor XP gaan.

• furby_nl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36

furby_nl

(\/)/\(\)|/\C

probeer Windows 98 :) Of ander w95 :P

// Asus P4P800 SE // Pentium 4 2.8 GHz // 512 Mb DDR PC3200 // 200 Gb WD2000JB 7200 RPM // 80 Gb WD800BB // Asus V9520 Geforce FX // 17" NEC MultiSync 75F // Logitech Z-640 5.1 //

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
OK dan zet ik er Windows 98 op. Maar als ik al XP erop heb staan, dan vervangt hij de bootfiles en zal WinXP niet meer opstarten. Wat doe ik hier aan??

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Theoretisch zou het met windows 2000 zeker niet sneller moeten zijn. Tenminste, Win2k stondd bekend als een slecht game systeem. Met windows 98zou het weleens zo kunnen zijn dat je gekut krijgt met je 512 MB geheugen en drivers zullen misschien minder geoptimaliseerd zijn omdat fabrikanten imo toch meer focussen op windows XP. Op deze manier geredeneerd zou windows XP toch wel het snelste moeten zijn.

Systeem | Strava

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Win2K stond bekend als een slecht gamesysteem? Ik heb zat systemen geinstalleerd waar eerst Win98SE op stond, en met Win2K was er toch echt wel een performance verbetering te merken (mits RAM >= 128MB)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Het punt is dat doordat ik SP1 heb geinstalleerd volgens mij mijn score omlaag is gegaan. Ik zit nu al de hele tijd te hikken tegen de 12.000 grens. Nu dacht ik van laat ik het gewoon eens goed doen en een los OS erop zetten. Ik kan ook WinXP er zonder SP1 opzetten maar zelf denk ik dat Win98 net iets sneller zal zijn, alleen hoe installeer ik deze zonder XP om zeep te helpen?

Hetzelfde trouwens met Win2000, hoe installeer ik deze naast XP zonder XP te slopen?

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Algemene windows faq

Hier staat in hoe je moet dualbooten.

Systeem | Strava

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

brakkie schreef op 30 september 2002 @ 12:29:
Theoretisch zou het met windows 2000 zeker niet sneller moeten zijn. Tenminste, Win2k stondd bekend als een slecht game systeem. Met windows 98zou het weleens zo kunnen zijn dat je gekut krijgt met je 512 MB geheugen en drivers zullen misschien minder geoptimaliseerd zijn omdat fabrikanten imo toch meer focussen op windows XP. Op deze manier geredeneerd zou windows XP toch wel het snelste moeten zijn.
Mijn (persoonlijke) ervaring is juist dat Windows 2000 verreweg het beste windows systeem is voor games... Mits goed beheerd verreweg het snelste en meest stabiele systeem van allemaal.

Mijn lijstje is als volgt:

Win98SE > Snel, maar loopt te snel vast als iets even niet lukt.
WinXP > Stabiel met dank aan de NT kernel, maar nog niet voldoende snel en een beetje teveel geleuter eromheen imho...
Win2000 > The best of both worlds, Windows 2000 Pro SP3 (Of Windows NT5SP3 ;) ) wordt uitstekend ondersteund met drivers en is nu volledig uitontwikkeld. Als je goed weet hoe je het moet beheren 100% stabiel en retesnel.

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
OK, het wordt Win2k. Ik ga hem nu installeren :)

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Stabiel is nu even niet zo belangrijk denk ik. Hij wil echt de hoogste 3d mark score halen. Het gaat dus echt om snelheid.

Systeem | Strava

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Sandermvdb schreef op 30 september 2002 @ 12:42:
OK, het wordt Win2k. Ik ga hem nu installeren :)
Zow jij veranderd ook snel van gedachten. :D

Systeem | Strava

Verwijderd

nee als je het alleen voor 3Dmark gaat gebruiken neem gewoon Win98SE verreweg het beste, minder stabiel, maar dat maakt voor dit doel geen moer uit..

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
brakkie schreef op 30 september 2002 @ 12:44:
[...]

Zow jij veranderd ook snel van gedachten. :D
Windows 2000 staat er net op, maar nu ik dit lees gaan we maar weer over op Windows 98 :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

bij mij geprobeerd> winME is het snelst :)
1. winME
2.winXP
3. win98se
4. win 2k

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Sandermvdb schreef op 30 september 2002 @ 13:04:
[...]

Windows 2000 staat er net op, maar nu ik dit lees gaan we maar weer over op Windows 98 :)
Wel eens van dualboot gehoord? Installeer ze gewoon allebei en kijk waar je de hoogste score hebt!

Dus FAT32 formatteren, eerst 98 installeren en daarna meteen weer 2000 eroverheen, dualboot doet hij vanzelf... :Y)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
OK ik heb Windows 98 nu geinstalleerd en daarna mbv de WinXP bootCD geprobeerd om de bootloader terug te zetten. Maar dit lukt niet :(

Ik boot vanaf de WinXP CD, druk op R van Repair en selecteer c:\windows om in te loggen (c=winxp partititie). Daarna heb ik fixboot gedaan maar als ik dan vanaf de harde schijf opstart krijg ik een Windows 2000 bootscherm. Als ik dan ook een bepaalde partitie selecteer om vanaf op te starten dan krijg ik een foutmelding dat het bestand c:\windows\system32\config niet gevonden kan worden of beschadigd is.

Ook met behulp van bootcfg lukt het mij niet meer om Windows XP aan de praat te krijgen. Waarom als ik repair mbv de Windows XP CD krijg ik een Windows 2000 bootmenu?? Ik denk namelijk dat hier de fout zit.

Kan iemand mij please helpen want ik heb namelijk heel weinig zin in een herinstall...

Verwijderd

Ik had eerst windows xp en toen haalde ik met mijn geforce 2 Ti 4350, nu heb ik win2k en haal ik 4150, ik heb ME ook een keer geprobeert, daarmee haalde ik 3800 :r

Verwijderd

[quote]Sandermvdb schreef op 30 september 2002 @ 12:16:
Ik ben van plan om een extra OS te installeren puur voor 3DMark[quote]

Very stupid post

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Sandermvdb schreef op 30 september 2002 @ 13:59:
OK ik heb Windows 98 nu geinstalleerd en daarna mbv de WinXP bootCD geprobeerd om de bootloader terug te zetten. Maar dit lukt niet :(

Ik boot vanaf de WinXP CD, druk op R van Repair en selecteer c:\windows om in te loggen (c=winxp partititie). Daarna heb ik fixboot gedaan maar als ik dan vanaf de harde schijf opstart krijg ik een Windows 2000 bootscherm. Als ik dan ook een bepaalde partitie selecteer om vanaf op te starten dan krijg ik een foutmelding dat het bestand c:\windows\system32\config niet gevonden kan worden of beschadigd is.

Ook met behulp van bootcfg lukt het mij niet meer om Windows XP aan de praat te krijgen. Waarom als ik repair mbv de Windows XP CD krijg ik een Windows 2000 bootmenu?? Ik denk namelijk dat hier de fout zit.

Kan iemand mij please helpen want ik heb namelijk heel weinig zin in een herinstall...
Dat klinkt wel héél ingewikkeld... Kun je dat Win2k bootmenu niet gewoon gebruiken waar het voor bedoeld is? :?

Toch maar een format + reinstall? :+

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Volgens mij kan het win2000 bootmenu windows xp ook niet booten. Denk dus dat daar het probleem zit.

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Kusje voor jbalk: :*

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Sandermvdb schreef op 30 september 2002 @ 14:04:
Volgens mij kan het win2000 bootmenu windows xp ook niet booten. Denk dus dat daar het probleem zit.
Als je Windows XP niet kunt repairen, Windows 2000 niet kunt repairen zit er maar een ding op: een reinstall! :Y)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:18
Ik begrijp alleen dat je een apart OS wil installeren om te kicken op die 3Dmark puntjes. Tenslotte gebruik je dat OS niet voor je werk/games enzo dus heeft dat hele tweaken onder dat ene speciale OS in mijn ogen toch geen zin.

Verwijderd

[quote]Fryotech-XP schreef op 30 september 2002 @ 14:05:
[quote]Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 14:02:
Sandermvdb schreef op 30 september 2002 @ 12:16:
Ik ben van plan om een extra OS te installeren puur voor 3DMark
[...]

Ja hé! |:(

Probeer die jongen gewoon te helpen of anders STFU! :(

HK-Kusje: :*
doe maar rustig... bovendien vind ik dat ie gelijk heeft

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Kaap schreef op 30 september 2002 @ 14:08:
Ik begrijp alleen dat je een apart OS wil installeren om te kicken op die 3Dmark puntjes. Tenslotte gebruik je dat OS niet voor je werk/games enzo dus heeft dat hele tweaken onder dat ene speciale OS in mijn ogen toch geen zin.
En Sandermvdb vindt blijkbaar van wel. Laat hem toch... :z

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

[quote]Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 14:15:
[quote]Fryotech-XP schreef op 30 september 2002 @ 14:05:
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 14:02:

[...]

doe maar rustig... bovendien vind ik dat ie gelijk heeft
Dat is heel mooi

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Windows XP doet het weer :) heb gewoon de bootbestanden van een andere XP machine gecopyeerd... Gelukkig geen herinstall :D
Nu nog 98 aan de praat krijgen en benchmarken maar >:)

Iets dat ik trouwens heel jammer vind aan dit forum is dat vrij veel mensen het niet kunnen laten om nutteloze replys te geven. Mensen die bijvoorbeeld niet begrijpen WAAROM iemand iets wilt. Dit hoef je toch ook helemaal niet te weten of te begrijpen. Lees er dan gewoon overheen en ga naar een ander topic. Ik wist van te voren dat er dit soort replys zouden komen.

Wel bedankt voor degene die WEL nuttige informatie konden geven.

Verwijderd

Als je nou de absoluut snelste hardware van de wereld zou hebben dan kan ik mij voorstellen dat je in een zoektocht naar een werelrecord het snelste OS wilt hebben. Elke 3Dmark 2001 punt is er dan inderdaad 1.

Maar zodra er mensenmachines zijn die sneller zijn....dan zou ik kiezen voor het OS dat mij het beste bevalt gebaseerd op (zit niet echt een volgorde in, allemaal even belangrijk):

mogelijkheden/opties van het os
stabiliteit
compatibilteit met mijn hardware.

als een van de laatsten komt voor mij snelheid, die laatste 5% ofzo offer ik graag op voor stabiliteit.

Tenzij ik dus op zoek ben naar een wereldrecord...

PS: Op Tomshardware staat een heel interessant artikel over dit onderwerp (ergo: maakt echt bijna niets uit, XP en W2K zijn meestal nog het snelst ook).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2002 22:33 . Reden: aangevuld ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:18
Sandermvdb schreef op 30 september 2002 @ 14:35:
Iets dat ik trouwens heel jammer vind aan dit forum is dat vrij veel mensen het niet kunnen laten om nutteloze replys te geven. Mensen die bijvoorbeeld niet begrijpen WAAROM iemand iets wilt. Dit hoef je toch ook helemaal niet te weten of te begrijpen. Lees er dan gewoon overheen en ga naar een ander topic. Ik wist van te voren dat er dit soort replys zouden komen.

Wel bedankt voor degene die WEL nuttige informatie konden geven.
Ik vind mijn post verre van overbodig. Ik mag tenslotte toch wel vragen waarom je dit wilt en geef ik argumentatie om het niet te doen.

Verwijderd

Een beetje raar dat je koste wat het kost een goede 3d mark score wilt halen :?

3d mark is wel een leuke indicatie die ik ook altijd gebruik maar dan alleen om te kijken of ik toevallig niet een drivertje ben vergeten of een biosinstelling niet goed heb ofzo.

Ik heb altijd het gevoel dat nvidia kloot met de drivers om 3d mark er goed uit te laten komen, en volgens de sig van jou draai je det. 30.82? een 40.xx versie is veel leuker voor je 3d mark score ;) als je een gf4 hebt.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Sja, Me presteerd beter dan 2000. XP doet het het best. Win98 volgt als tweede. (in mijn geval)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Toevallig liep ik hier tegenaan :)

http://www.tweakers.net/nieuws/23618

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1033423337.gif

Verwijderd

Ik draai zelf Win2k met SP2 (nee geen 3 want SP3 is iets trager) en in deze os haal ik de hoogste 3dmark scores met mijn systeem.

Verwijderd

Ja sorry maar die test van Ome Tom slaat als een piemel op een drumstel!
punt 1 ze testen het op een supersnelle bak waardoor het verschil niet goed zichtbaar is..
Punt 2 waar is 98SE in deze test, want die draait vooralsnog het beste met games.

• phYzar
  • Laatst online: 23:50
Kun je niet beter gewoon hetzelfde OS gebruiken als die je normaal gebruikt, gewoon 2x winXP ofzow, misschien kom je dan door al je gerommel in je "3dmark" OS achter hele nuttige settings voor je "gewone" OS.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=943

hier is het topic van die win98 optimizer guide... daar staan echt handige tricks in. LEES :P

• Meester P
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 12:32
winxp zonder sp1 uiteraard _/-\o_

a7n8x deluxe | xp2500+@2400Mhz | 2*256 BH5 | 2xDM10 200gig@raid 0 + dm9 120gig | Radeon 9600 Pro | Nec3520 | Enermax 420 | WaterCooled(cpu+nb)

Verwijderd

Sandermvdb heeft gelijk :-) Framerate is Life

Verwijderd

En zodra DX9 uitkomt is het zeker Win XP :+

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
tip voor sandermvdb voor als ie nog tijd over heeft
installeer eens win98 lite met sleek option - kan met demo versie
dat is win98 kernel met win 95 shell/explorer - hoe zou die presteren??

• SH007
  • Niet online
Ik vind dat dit topic niet zoveel nut heeft. Er zijn best wat tests te vinden, zoals die van THG.
daarom: slotje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.