Toon posts:

Alle in one printer advies ?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de koop van een all-in-one al maanden uitgesteld maar in de zomer was ik ervan overtuigd dat de HP 950 officejet de beste keus was. Nadeel is nu dat ie niet echt in prijs zakt (379 is het goedkoopst op dit moment).

Maarrr... Zijn er alternatieven ?
Ik wil kunnen faxen,scannen,printen en copyen. Dat er een reader voor compactflash in zit boeit me totaal niet.

Iemand met nuttige tips ?
Thnx

Verwijderd

Motiveer waarom de HP 950 de beste keus was, dan is het makkelijker om een voor jouw bijpassend alternatief te vermelden

Heb zelf de HP 750 -> Topie! alleen niet faxen.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat hij alles heeft wat ik zoek. Hij kan printen,faxen,scannen en kopieeren. Maar in die categorie zijn er vast meer.

Verwijderd

Dat klopt :)

Kijk eens bij Lexmark en Canon. Volgens mij heeft Epson ook All in One grut. Maar waarom wil je bijvoorbeeld de 950 ->
- Omdat het een onderlader is?
- Omdat het een flatback(?) scanner is?
- Om de snelheid?
- USB/Parallele poort functionaliteit?
- Om de software?
- Vind je HP gewoon goed?

Als je bijvoorbeeld veeeeeel wilt printen, dan kan je beter geen lexmark nemen omdat de cartridges vrij duur zijn.
Als je veel blauw print en de andere kleuren niet zo, dan zou ik Canon aanbevelen om zijn seperate inkt tanks.
Als je voor Fotokwaliteit gaat dan is Epson weer beter (don't sew me :) ) en zo is er voor alles wel een op of aanmerking.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 13:05:
Dat klopt :)

Kijk eens bij Lexmark en Canon. Volgens mij heeft Epson ook All in One grut. Maar waarom wil je bijvoorbeeld de 950 ->
- Omdat het een onderlader is?
- Omdat het een flatback(?) scanner is?
- Om de snelheid?
- USB/Parallele poort functionaliteit?
- Om de software?
- Vind je HP gewoon goed?

Als je bijvoorbeeld veeeeeel wilt printen, dan kan je beter geen lexmark nemen omdat de cartridges vrij duur zijn.
Als je veel blauw print en de andere kleuren niet zo, dan zou ik Canon aanbevelen om zijn seperate inkt tanks.
Als je voor Fotokwaliteit gaat dan is Epson weer beter (don't sew me :) ) en zo is er voor alles wel een op of aanmerking.
Wat ik wel erg handig vind is dat het een flatback scanner is. HP is verder gewoon een goed merk, heb eigenlijk bijna altijd HP printers gehad en nooit problemen gehad. Jammer is dat je voor deze prijsklasse niet een netwerk-printer kan vinden.
Het liefst heb ik een netwerk printer en eventueel USB voor de normale zaken.

Verwijderd

Als je tevreden bent over HP, neem dan deze printer. Het gevoel dat je een goed product in handen hebt geeft vaak meer voldoening en gebruiksplezier dan dat "een review heeft uitgewezen dat merk XYZ wel 2 pagina's per minuut meer print".
Ik geloof heilig in het placebo effect: als je maar hard genoeg gelooft dat iets werkt/goed is, dan werkt het ook/ is het ook goed.

Je zou nog even op de site van Lexmark kunnen kijken, heeft ook gunstige All in Ones met flatback, alleen de prijs van de cartrides moet je dan ook nakijken, die willen niet altijd gunstig uitvallen (mjah, alsof HP goedkoop is :) )

Netwerk printer ga je idd niet redden in deze prijsklasse. Je kan hem natuurlijk wel koppelen aan je server, maar dat werkt weer niet met FreeBSD en zou je een Win variant erop moeten gooien wat weer niet altijd gewenst is en kostbaar is.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 01:54

Speedpete

was barman

Ik zou voor de HP gaan... veel printer en scanner ervaring en ook goed bekend gezien de kwaliteit. (toch?)

Lexmark zou ik zelf niet voor gaan. Me tante had een probleempje ermee die ik zelf niet kon oplossen. Na bellen van de servicedesk bleek het een 'bekend probleem'.. dus ja.. wil overigens niet zeggen dat alle lexmark all-in-one's slecht zijn. (me tante had een X73)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

KICK

Ook ik heb advies nodig over een eventuele aanschaf van een All-in-One.
De eisen die ik eraan stel zijn;
• Printen van werkstukken
• Af en toe printen van foto's
• Scannen van foto's en documenten
• Kopieren zonder tussenkomst van PC
Goedkoop zijn met het inktverbruik!
• Niet te lawaaiig

Mijn budget is niet veel hoger dan 110 euro. Heb een aantal leuke all-in-one's gevonden; maar kan niet tussen hen kiezen.
• HP PSC 1315 : Link
• HP PSC 1350 : Link
• Canon Smartbase MP360 : Link
• Canon Pixma MP110 : Link
• Canon Pixma MP130 : Link

Geen van allen helaas gescheiden inktcatridges..

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Persoonlijk zou ik voor een van de 3 canons gaan.
Als het je echt om de kosten van de inkt gaat: origineel zijn die canons niet al te duur per hervulling, maar alternatief heb je voor 2 euro een vervangend patroon, daar kom je met je eigen potjes, inktspuiten en keukenrol of kranten om de rotzooi op te ruimen niet eens aan. Genoemde canon's gebruiken voor zover ik weet allemaal dezelfde patronen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_09/OFF04.HTM

ik wilde er dus ook 1, maar dan was de vraag is dit wat ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Als je niet al te hoge eisen stelt.
Het is een budget printer/scanner en inktpatronen zijn 'klein' en moeten dus vaak vervangen worden.
Indien je weinig print is het niet verkeerd, indien je verbruik middelmatig is zou ik hem al links laten liggen.

Koffie!!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

DIe zag ik dus ook ;).
Alleen kun je beter met de PSC 1315 gaan, die is een generatie nieuwer, maakt namelijk gebruik van de zogenaamde HP Photoret IV Technology, en is zowaar even duur als die van de aldi, welke nog gebruikt maakt van de PhotoRet III technology
_JGC_ schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:52:
Persoonlijk zou ik voor een van de 3 canons gaan.
Als het je echt om de kosten van de inkt gaat: origineel zijn die canons niet al te duur per hervulling, maar alternatief heb je voor 2 euro een vervangend patroon, daar kom je met je eigen potjes, inktspuiten en keukenrol of kranten om de rotzooi op te ruimen niet eens aan. Genoemde canon's gebruiken voor zover ik weet allemaal dezelfde patronen.
Aha, mja..misschien haal ik anders maar geen All-in-One, maar een gewone printer. Die Canon iP4000 lijkt me wel wat, was volgens consumentenbond het beste, ook qua inktverbruik (heeft dus gescheiden inktcatridges)..maarja, aanschafprijs daarentegen is weer stuk hoger.

Btw, dat gebruik van alternatieve inktpatronen (dus Wecare etc) vind ik nie echt wat. Heb hier een Canon i320 staan, die na een paar maanden nadat ik Wecare catridges ben gaan gebruiken, alleen nog maar Rood/Roze print! :(

@Hieronder: Wel beetje erg duur...voor mij dan...
En dat Wifi-zooi gebruik ik toch nie..

[ Voor 60% gewijzigd door Yellowneck op 13-03-2005 22:13 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Als ik je er eentje zou mogen aanraden is het deze:

De HP 2610
Afbeeldingslocatie: http://www.vobis.nl/GeneratedImages/5302.jpg

Merk : HP
Type : PSC 2610
Printresolutie : 4800x1200 dpi
Printkwaliteit : PhotoREt IV
Printsnelheid zwart : 30 ppm
Printsnelheid kleur : 20 ppm
Fax : 34 KB/s
Scanresolutie : 2400 x 2400 dpi
Bitdiepte : 48 b
Kopieersnelheid zwart : 30 ppm
Kopieersnelheid kleur : 20 ppm
Maximum papierformaat : A4
Interface : USB 2.0
Lengte : 37 cm
Breedte : 46,6 cm
Hoogte : 21,2 cm
Gewicht : 8,5 kg
Info bij Vobis

Wat ik vooral relaxed vind is dat deze ook de mogelijkheid heeft om op een WIFI netwerk aangesloten te worden. Heb al vaker de 2510 geinstalleerd bij mensen, die had dat ook, en dat werkt zeker lekker! Prijs is 319 euro bij Vobis.

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:12:Wat ik vooral relaxed vind is dat deze ook de mogelijkheid heeft om op een WIFI netwerk aangesloten te worden. Heb al vaker de 2510 geinstalleerd bij mensen, die had dat ook, en dat werkt zeker lekker! Prijs is 319 euro bij Vobis.
De 2610 ondersteunt geen WiFi, enkel de 2710 !

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hmm.. ok.. nieuw twistgeval..
• Of de Canon iP4000 printer, volgens Consumentenbond best getest Februari 2005 relatief laag inktverbruik (gescheiden inktcatridges), kost je 129 euro ofzo.
• Of de Dell 942; een supermooie All-in-One apparaat met LCD scherm! Tijdelijk voor 113 euro
Heeft iemand ervaringen met de laatste, met name inktverbruik?
Of tips met welke ik beter kan gaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 14-03-2005 22:59 ]

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2025
Je zou ook de brother DCP-110C eens kunnen overwegen. Prima apparaat, heb em hier al een tijdje naar volle tevredenheid in huis. Misschien niet de allerbeste fotoprinter, maar hij is erg compact, scanned prima en kopiëren doet ie een stuk beter dan die HP all-in-ones (tenminste, degene die ik aan het werk heb gezien). Kost rond de 110€.
Heeft ook zo'n card-reader trouwens, kwam mij wel goed uit omdat ik die nog geen had in mijn PCtje.
Pagina: 1