[noob] database achter website

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 13:23
Op het gebied van databases achter een website ben ik een totale noob.
Ik wil me er graag in gaan verdiepen, maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik heb al een heleboel gezocht en kom dan uit bij mysql en php.

Alle databases die ik tot nu toe maakte heb ik met access gemaakt. Ik beheers html. Kan iemand me concreet vertellen waar ik nou het best kan beginnen en met welke software?

Het is de bedoeling om een website te maken met daarop een inschrijfformulier voor een tennistoernooi. De gegevens op het formulier moeten worden opgeslagen in de database. De toernooicommissie moet via een beheerderspagina vervolgens kunnen zien wat er aan inschrijvingen is binnengekomen. Uiteindelijk wil ik er natuurlijk meer functies aanhangen, maar ik zou voorlopig als blij zijn met de pagina met het inschrijfformulier die de database vult.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je moet eerst een database model maken. Dan die database ook daadwerkelijk opzetten (mysql downen en installen) en de tabellen aanmaken.

Dan Apache installeren, PHP erbij en dan kan je je programma gaan maken.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

sja op dit soort topics zitten we hier niet echt te wachten
je maakt een keuze en die is vrij simpel volgens mij
-asp met access
-php met mysl

over beide zijn voldoende tutorials/boeken verkrijgbaar en over de keuze tussen die 2 zijn al vele topics gevuld. Even de search gebruiken en dan naar de boekhandel :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.