Toon posts:

[HTML] Anchors

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okay.. ik zit nu met he volgende probleem: ik wilde dit nu weleens toepassen, dus ik ging aan de slag. Het lukte me niet echt met mijn huidige kennis, dus w3cschool.com was de oplossing volgens een tweaker. Hier kwam ik bij de info over dit onderwerp en het zorgde ervoor dat het werkte. Nu is de situatie zo:

ik heb twee frames, eentje met een menu en een ander met de content. druk je op bv hoofdstuk1 in het menu, dan krijg je drie paragrafen. Nou wilde ik dat als je klikt op paragraaf drie dat ie dan naar het begin van paragraaf drie gaat. Dit lukte niet, uiteindelijk wel na een hoop gevis.. zonder w3cschool.com, want daar vond ik het niet. Dus het werkt nu in principe wel, maar ik zit met een schoonheidsfoutje ofzo iets.

Het menu aan de linkerkant staat twee hardereturns naar beneden

----
br
br
----

en nu wil ik dat ie nadat je op paragraaf drie klikt ook twee harde returns daarvoor komt

dus:
----
br
br
br
a name="EFFECTEN" /a
br
br
EFFECTEN br
br
----

ipv:
----
br
br
br
br
br
a name="EFFECTEN" /a EFFECTEN br
br
----

maar als ik dat dus doe dan springt ie toch naar effecten en niet naar twee harde returns daarboven...

p.s. term harde return is misschien niet helemaal juist, ik bedoel de br tag, maar kan er niet opkomen! sorry

Is dit wel een geldige vraag of is het ook zo simpel dat ik hem hier eigenlijk niet mag stellen?

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 10:42
HTML:
1
2
3
<a name="effecten"></a>
<br><br>
Kopje Effecten

:?

[edit]
verklaring: gewoon de top van de pagina toekennen aan de anchor met de naam 'effecten' en dan 2* de <br> tag? dan krijg je 2 lege lijntjes bovenaan je pagina :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik hier:

----
!andere text!
br
br
br
a name="EFFECTEN" /a
br
br
EFFECTEN br
br
!text die bij effecten hoort!
----

of klopt dit gewoon niet?

Dit had ik al bedacht, maar hij springt vrolijk toch naar effecten, waardoor effecten helemaal bovenaan tegen de rand staat ipv twee regels naar onderen.

nb. effecten staat ergens onderaan de gehele pagina, dus daar wordt naartoe gesprongen (oorspronkelijk uit beeld)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

zoals eXtReMeBiE m hebt moet ie t toch echt doen hoor :)

check ff dan waar je </a> staat.... als die t blijft doen zou ik ff je browser schoppen...

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
die </a> staat er na, dus gewoon zo:

----
<a name="EFFECTEN"></a>
----

zo moet hij het dus wel gewoon doen!? en anders is mn browser gaar...

edit: of zou ie het pas doen als de site daadwerkelijk op inet staat... zo speelt de mijne geen achtergrond muziek als i op mijn hd surf, wel als ik de site upload...

Verwijderd

Zet eens een non-breaking space in die anchor tag (   ).

Verwijderd

Topicstarter
YES!! Dat was um! Mooi mooi... je zou denken dat het een een streepje geeft omdat het een soort van link is, maar dat doet ie lekker niet!

Bedankt! Het werkt nu en m'n probleem is opgelost.

p.s. ik had het al geprobeerd met een gewone space, maar dat werkte weer niet.

Bedankt raccoon!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 12:33:
p.s. ik had het al geprobeerd met een gewone space, maar dat werkte weer niet.

Bedankt raccoon!
Graag gedaan. :*)
En dat 't met een gewone spatie niet werkt komt (denk ik) doordat een gewone spatie in de browser alleen maar gebruikt wordt als scheiding tussen andere content objecten. Als er dan verder niks tussen die begin- en eindtag van het anchor staat, concludeert de browser "hier valt niks te scheiden" en fietst vervolgens vrolijk door naar het eerstvolgende "echte" object.

Maar pin me daar niet op vast. Ik ben geen browser-goeroe.

Verwijderd

Strifer, ik heb vanochtend al 3 vragen van je voorbij zien komen die allemaal heel makkelijk zelf uit te zoeken waren. Zoek voortaan eerst zelf, verder lijkt het wel of wij je hele project aan het bouwen zijn ...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ik heb een beetje het idee dat er geen mods zijn vandaag of dat ze met 2 maten meten... ;)

www.jurgroessen.nl

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:03

Pelle

🚴‍♂️

Hangloozz schreef op 30 september 2002 @ 13:29:
ik heb een beetje het idee dat er geen mods zijn vandaag of dat ze met 2 maten meten... ;)

Hè wat? ;)
Basic HTML meuk dit, zoek een reference op ofzo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.