Toon posts:

Mac in een PC netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst ik heb search gebruikt maar kon niet vinden wat ik zocht 8)7

ik ben van plan binnenkort een mac in mijn PC netwerk(XP+Win98SE) te plaatsen.
Nu wil ik bestanden plaatsen vanaf mijn pc op de Mac, ik wil er niet mee internetten
Ik ben in het bezit van een Vigor 2200E router om met het netwerk te internetten

Weet iemand een site waar een en ander duidelijk word uitgelegd hoe je dit voor elkaar boxt, heb ik nog programma's nodig om dit werkend te krijgen

Edwin O-)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zal vast wel al een topic over zijn geweest, dus even zoeken. Zoek eens op Appletalk

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

sorry hoor, maar huidige mac's gebruiken ook gewoon TCP/IP en Ethernet.

ik denk dat de vraag eerder is welke redirector nodig is om de filesystem-vertaalslag te kunnen maken.

welke je nodig hebt weet ik ook niet (wel nieuwsgierig naar) maar ik vermoedt dat een Mac prima een windows pc share kan uitlezen als je dat aangeeft tenminste..

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Inderdaad, de Mac gebruikt ook TCP/IP dus het werkt precies als een normaal netwerk.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

Wát voor mac.....

OSx maakt idd gebruik van TCP/IP, maar met een 8.x of 9.x systeem zul je met Appletalk aan de slag meoten....

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Als je mac os x hebt, kan je gewoon gebruik maken van TCP/IP (heb ik hier namelijk ook)
Heb je een oudere versie, dan zal je een programma als Dave van Thursby moeten hebben.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

wel ff met sharen van directory's en bestanden letten op windows verboden tekens als /

Beste film ooit

Verwijderd

PCMAC2Lan

Verwijderd

Heb zelf sinds kort ook een apple in m'n netwerkje, iMac, met OS 9.nogwat en die praat gewoon TCP/IP

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS -> NT

Hoe heb je trouwens de search gebruikt - bij zoeken op je eigen topictitel kom je bijv. Thuisnetwerk maken tussen Windows-Apple tegen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 12:30
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 13:15:
Heb zelf sinds kort ook een apple in m'n netwerkje, iMac, met OS 9.nogwat en die praat gewoon TCP/IP
Maar het ging niet om internet, maar om direkt op je netwerk bestanden delen, dus of je PC moet Appletalk praten, of je Mac moet SMB praten. OSX kan dat standaard overigens.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
juist, bedankt voor de suggesties, ik zal eens ff kijken wanneer ik de MAC(G3-400Mhz B&W) krijg.
Pagina: 1