Hallo,
Ik zit al een week met hetzelfde probleem maar ik krijg het niet opgelost. dus ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
globaal idee achter verhaal:
Ik wil dus wanneer ik een venster neerzet op het scherm(door op een knop te drukken) de huidige tijd neerzetten. dit is opzich geen probleem. Het probleem zit hem erin dat wanneer ik weer op het knopje druk dus weer dezelfde gegevens naar boven wil halen. dus niet de huidige tijd maar de tijd van de eerste keer dat ik het knopje drukte.
Hieronder een stukje code:
//Wanneer ik op knopje druk wordt nieuw scherm aangemaakt en een
//methode gestart die onderstaande doet:
AnsiString startTime = GetTime();
LogMemo->Lines->Add("Time When First Test Started: "+ startTime);
// Hiermee haal ik dus de huidige tijd op.
AnsiString TLogForm::GetTime()
{
AnsiString returnString = 0;
char timeString[10] = {0};
struct time t;
gettime(&t);
sprintf(timeString,"%2d:%02d:%02d.%02d",t.ti_hour, t.ti_min, t.ti_sec, t.ti_hund);
returnString = timeString;
return returnString;
}
Iedere keer dat ik nu op dat knopje druk gaat hij dus opnieuw die waarde startTime bepalen. Ik wil dat hij dit 1 keer doet en dat ik dan continu die waarde kan ophalen zonder dat hij dat opnieuw berekend?
iemand ideeen?
als ik niet duidelijk ben moet je even zeggen wat je nog wil weten.
ik heb het al geprobeerd met getTime en SetTime maar dat gaat volgens mij ook niet werken omdat hij dan ook weer tellkens opnieuw gaat berekenen. en weer de huidige tijd aangeeft.
greetz flykiller
Ik zit al een week met hetzelfde probleem maar ik krijg het niet opgelost. dus ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
globaal idee achter verhaal:
Ik wil dus wanneer ik een venster neerzet op het scherm(door op een knop te drukken) de huidige tijd neerzetten. dit is opzich geen probleem. Het probleem zit hem erin dat wanneer ik weer op het knopje druk dus weer dezelfde gegevens naar boven wil halen. dus niet de huidige tijd maar de tijd van de eerste keer dat ik het knopje drukte.
Hieronder een stukje code:
//Wanneer ik op knopje druk wordt nieuw scherm aangemaakt en een
//methode gestart die onderstaande doet:
AnsiString startTime = GetTime();
LogMemo->Lines->Add("Time When First Test Started: "+ startTime);
// Hiermee haal ik dus de huidige tijd op.
AnsiString TLogForm::GetTime()
{
AnsiString returnString = 0;
char timeString[10] = {0};
struct time t;
gettime(&t);
sprintf(timeString,"%2d:%02d:%02d.%02d",t.ti_hour, t.ti_min, t.ti_sec, t.ti_hund);
returnString = timeString;
return returnString;
}
Iedere keer dat ik nu op dat knopje druk gaat hij dus opnieuw die waarde startTime bepalen. Ik wil dat hij dit 1 keer doet en dat ik dan continu die waarde kan ophalen zonder dat hij dat opnieuw berekend?
iemand ideeen?
als ik niet duidelijk ben moet je even zeggen wat je nog wil weten.
ik heb het al geprobeerd met getTime en SetTime maar dat gaat volgens mij ook niet werken omdat hij dan ook weer tellkens opnieuw gaat berekenen. en weer de huidige tijd aangeeft.
greetz flykiller