Toon posts:

[Delphi6] memo naar bestand gecodeert?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met een progje in Delphi 6 bezig en nou wil ik als ik een Tmemo veld op sla dat hij doet coderen naar een bestand zodat je het bestand buiten mijn progje niet kan lezen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

uh? Je wilt de inhoud van een TMemo opslaan in een bestand? Of wil je de inhoud uit een Memo veld uit een tabel opslaan als bestand? Verklaart u nader en pas ook meteen even de titel aan zodat mensen het begrijpen wat je wilt :)

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Het moet een tmemo veld zijn die naar een simpel bestandje gecodeert wordt.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05
De inhoud van de memo coderen dmv een of andere functie en de gecodeerde text naar het bestand wegschrijven.

https://fgheysels.github.io/

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je bedoelt dus niet de beide dingen die ik voorstelede?

Ok, dan heb ik nog wat vragen wat het is nogsteeds niet duidelijk wat je eigenlijkt wilt:
Wat is een veld in jouw ogen en was is 'coderen naar een bestand'?

Verwijderd

Topicstarter
Jaa maar hoe doe ik de inhoud van de memo coderen? want zoiets had ik ook al bedacht.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

whoami schreef op 30 september 2002 @ 11:30:
De inhoud van de memo coderen dmv een of andere functie en de gecodeerde text naar het bestand wegschrijven.
Ah ja, dat zou ie ook kunnen bedoelen.

Dan is het antwoord: Gewoon doen! Wat heb je al geprobeerd en waarom lukt het je niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niks geprobeerd want ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen. Mijn kennis van programmeren is niet zo groot. Ik ben een paar weken geleden pas weer begonnen met programmeren.
Ik kan het tmemo wel opslaan naar een bestandje maar hoe ik het moet coderen weet ik niet.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

En is je probleem dat je geen idee heb welke codering (encryptie) methode je wilt gebruiken? Of hoe je een TMemo moet uitlezen dan de codering uitvoeren en dan wegschrijven naar een bestand?

• whoami
Als je niet veel kennis hebt van programmeren, dan zou ik eerst eens proberen om gewoon de inhoud van die TMemo op te slaan (zonder te coderen dus).
*hint* kijk eens naar de member methods van die TMemo control en naar de members van een TStringList. Vooral dan SaveToFile en LoadFromFile*
Daarna kun je eens kijken hoe je de inhoud kunt encrypteren en opslaan.

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij gelukt om het op te slaan door middel van SaveToFile ik wil alleen nog weten hoe moet ik het tmemo encrypteren?

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je kan of wil mij niet meer vertellen en houd je vraag bewust vaag lijkt het wel. Daarom kan en wil ik je vraag niet meer beantwoorden. Ik raad je aan om een boek te kopen om de basis beginselen van programmeren door te kijken en voortaan alleen gerichte vragen te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in het progje van mij op een knop druk dan maakt mijn progje een betandje aan genaamd 'opslag'. Ik wil dat als ik op deze knop druk dat mijn tmemo encrypt wordt en dan naar dat bestand geschreven wordt.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

* LordLarry kon zich niet bedwingen nogmaals te antwoorden :)

Dat is wel duidelijk dat je dat wilt, maar dat is geen vraag. Je moet een vraag hebben voordat iemand je antwoord kan geven. En 'hoe moet ik dat doen' is veel te vaag in dit geval. We zijn hier niet om jouw code compleet te schrijven.

Ik stel vragen, maar jij antwoord niet en herhaald alleen wat je wilt hebben.

• whoami
Zie LordLarry.

P&W is geen helpdeskservice waar wij jouw probleem zomaar, volledig oplossen. Je zult zelf ook wat moeite en onderzoek moeten doen.
Misschien kun je eens nagaan welke functies er zoal bestaan om een text te encrypteren. De (geencrypteerde) tekst die die functie dan teruggeeft, kun je dan wegschrijven naar die file.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik een encryptie maken? Op welke manier moet ik gaan denken? is er een functie voor? moet ik zelf een functie maken die bijv. alles door elkaar gooit? zoja hoe? Ik hoef niet de complete code te hebben (wat wel fijn zou zijn) als ik maar een eind in de richting geholpen kan worden.

• whoami
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 12:10:
Hoe moet ik een encryptie maken? Op welke manier moet ik gaan denken? is er een functie voor? moet ik zelf een functie maken die bijv. alles door elkaar gooit? zoja hoe? Ik hoef niet de complete code te hebben (wat wel fijn zou zijn) als ik maar een eind in de richting geholpen kan worden.

Ik had gezegd dat je zelf eens op onderzoek moest uitgaan....
www.google.com is een goed beginpunt.

Er bestaan zeker reeds goede encrypt-functies.

Verder zijn scriptrequests niet toegelaten.

Uiteindelijk gooi ik deze thread dan toch maar op slot, aangezien je geen blijk geeft van zelf ook maar enige inspanning te willen doen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.