Toon posts:

[w2kserver] Wisselbestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een computer waarvan het wisselbestand 20mb groot is en ik krijg dat met geen mogelijkheid veranderd. Ik ben gewoon ingelogd als admin.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lomulomu/mp3/blaat.jpg

Dat zijn volgens mij gewoon de juiste instellingen. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe, of waar ik w2k server kan zelf de instellingen van het wisselbestand kan laten invullen.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

heb je niet 256-1024 opgegeven dan :? Waarvoor staan die velden?

Denk dat "momenteel toegewezen" alleen een monitoring optie is, dus dat je daar sowiezo nix kan veranderen.... geeft alleen aan wat ie op dit moment heeft...

ik ben geen w2k server figuur, maar dit was t eerste dat in me opkwam ;)

Verwijderd

Op wat voor schijf draait je wisselbestand? Een normale harddisk? Of bijvoorbeeld op een JAZ disk :?

Wisselbestanden willen op sommige (apart, normaal lijkende) harddisks niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Het wisselbestand draait gewoon op een HD en dat momenteel toegewezen is hoeveel die maximaal kan gebruiken op dit moment.
Sommige applicaties wil die gewoon niet starten vanwege een te klein wisselbestand, en als ik w2k opstart dan geeft ie ook de melding van dat er maar een wisselbestand van 20mb is en de procedure hoe ik dat moet veranderen.
Dat is dus waarvan ik die screen poste, maar toch wil die het niet doen :(

Verwijderd

klik wel ff op <instellen>

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik uiteraard gedaan :P en ook geboot ed.

Verwijderd

Even een stomme vraag tussendoor, maar hoeveel geheugen zit er in je server ??

Als je 256 MB RAM hebt, dan heb je je wisselbestand niet echt handig ingesteld. M$ adviseert om je begingroote de hoeveelheid RAM + 12 te maken en je Maximale grootte 2x de hoeveelheid RAM te maken. Alles wat je daarbij extra toevoegt word wel gebruikt maar maakt je server alleen maar langzamer, omdat je server meer bezig is met die 1024Mb aan wisselbestand te vullen dan met het uitvoeren z'n normale werk.

Nu terug naar jouw vraag. Wat jij wilt wijzigen is niet te wijzigen imho , probeer maar eens diverse explorer windows open te zetten en dan nog eens te checken volgens mij bepaald windows zelf hoeveel er momenteel in gebruik is.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Er zit maar 128 mb geheugen in :/ Heb ook al de instelling van +12 mb en 2* gebruikt, maar dat wil ook niet werken...

Ik zou het volgens mij gewoon moeten kunnen wijzigen, want ander gaat windows toch geen foutmeldingen geven vanwege een te klein wisselbestand? En HD ruimte is er gewoon genoeg.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

http://www.microsoft.com/...ation/sysreqs/default.asp

Computer/Processor 133 MHz or higher Pentium-compatible CPU
Memory 256 megabytes (MB) of RAM recommended minimum [128 MB minimum supported; 4 gigabytes (GB) maximum]
Hij heeft het te druk met al zijn andere taken om nog aan zijn eigen memory huishouding te denken. En wat je ook zei in #wos dat een ander bedrijf dit geiinstalleerd heeft. Deze specs had dit bedrijf moeten weten |:( :X

Nu concreet:)

- Wat voor server heb je? (cpu enzo)
- Hoeveel clients in je netwerk ?
- Wat draait er nog meer op die server :?

Mijn advies is, kijk eens in die server wat voor geheugen je nodig hebt en schaf dat geheugen aan, of ga uit een werkstation geheugen lenen })

Laatste opmerking: heb je foutmeldingen in je eventviewer :?

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 30-09-2002 13:42 . Reden: toevoeging ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
-P3 800, asus mobootje, 128mb, 30gb, graphics onboard, 3com nicje :P
-±50 clients, maar ik denk dat er max. 10 tegelijk aanstaan
-in princiepe niets

Nieuw geheugen aanschaffen is niet mogelijk door het beperkte budget van de school, lenen uit een ander workstation is eig. geen optie omdat alle computers identiek zijn met allemaal 1 reepje van 128mb erin :/

Nee geen foutmeldingen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Misschien een nogal gefragmenteerde schijf? Ik geloof dat dat niet zo wordt gewaardeerd door het pagefile.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
No'op had em gedefragmenteerd, maar het is een NTFS schijf dus echt veel zou dat niet moeten uitmaken imho...

Het is trouwens 1 partitie, wat ik wel kan doen is volgende week ff een partitie bij te maken van 1 gieg ofzo en daar de swap op gooien. Ben nu thuis dus kan het niet proberen...
Pagina: 1