hallo
Excuses voor de dubbel-post. Heb dit verhaal ook al geschreven in het Groot Asus A7V333 Topic. Aangezien daar niemand reageert, waarschijnlijk door de grootte van de topic, zet ik hem nu maar "los" neer.
Ik ben nu al 6 dagen bezig om mijn systeem werkend te krijgen maar nu geef ik het echt bijna op. Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast excuses voor deze lange lap tekst.
Eerst de systeem specs:
Asus A7V333 (met raid, usb2.0 en firewire) BIOS versie 1013, BIOS SETTINGS DEFAULT
AMD XP 1900+
256 DDR Ram (Apacer)
Asus GTS GF2 64MB
Adaptec 2940UW SCSI controller BIOS versie 2.20 (nieuwste)
IBM SCSI 9.1 Gig HD
Plextor SCSI CD-Rom
Het probleem komt kortweg neer op het volgende:
Installatie van welk OS dan ook duurt UREN!
Okay nu in chronologie:
Dag 1:
MOBO gejumperd -->Sound uit, Raid uit (aangezien ik die nu nog niet nodig heb)
BIOS geupdate toen nog 1011.
WIN XP installatie duurde zeer lang, eigenlijk leek het erop of ie nooit zou voltooien. Er stond est.time remaining 39 minutes, maar na 3,5 uur stond er 37 minutes remaining.
Dag2:
Alle overige Hardware eruit gehaald. (plextor burner, 2xSCSI HD, netwerkkaart, soundkaart)
Steeds hetzelfde probleem.
Ik denk: ga win98se proberen. Ook hier est.time remaining 138 minuten (!?)
Dag3:
Denk geheugen is brak. Run memtest, alles lijkt goed te zijn.
Denk voeding is brak. Ga naar winkel haal een nieuwe voeding (400W)
Probeer nog eens zonder resultaat.
Dag4:
Vantevoren eerst SMARTDRIVE runnen. WINXP installatie crashed. Geen bleu-screen, gewoon system lock.
Dag5:
Met kabels, settings, jumpers liggen klooien.
waanhopig proberen van dingen waarvan ik bij aanvang dacht van "ja dat kan het toch niet zijn maar proberen doe ik toch"
Termination van de SCSI HD enzo...
Dag6:
vandaag. Drives me insane. Weet echt niet meer hoe en wat.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
tnx
Excuses voor de dubbel-post. Heb dit verhaal ook al geschreven in het Groot Asus A7V333 Topic. Aangezien daar niemand reageert, waarschijnlijk door de grootte van de topic, zet ik hem nu maar "los" neer.
Ik ben nu al 6 dagen bezig om mijn systeem werkend te krijgen maar nu geef ik het echt bijna op. Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast excuses voor deze lange lap tekst.
Eerst de systeem specs:
Asus A7V333 (met raid, usb2.0 en firewire) BIOS versie 1013, BIOS SETTINGS DEFAULT
AMD XP 1900+
256 DDR Ram (Apacer)
Asus GTS GF2 64MB
Adaptec 2940UW SCSI controller BIOS versie 2.20 (nieuwste)
IBM SCSI 9.1 Gig HD
Plextor SCSI CD-Rom
Het probleem komt kortweg neer op het volgende:
Installatie van welk OS dan ook duurt UREN!
Okay nu in chronologie:
Dag 1:
MOBO gejumperd -->Sound uit, Raid uit (aangezien ik die nu nog niet nodig heb)
BIOS geupdate toen nog 1011.
WIN XP installatie duurde zeer lang, eigenlijk leek het erop of ie nooit zou voltooien. Er stond est.time remaining 39 minutes, maar na 3,5 uur stond er 37 minutes remaining.
Dag2:
Alle overige Hardware eruit gehaald. (plextor burner, 2xSCSI HD, netwerkkaart, soundkaart)
Steeds hetzelfde probleem.
Ik denk: ga win98se proberen. Ook hier est.time remaining 138 minuten (!?)
Dag3:
Denk geheugen is brak. Run memtest, alles lijkt goed te zijn.
Denk voeding is brak. Ga naar winkel haal een nieuwe voeding (400W)
Probeer nog eens zonder resultaat.
Dag4:
Vantevoren eerst SMARTDRIVE runnen. WINXP installatie crashed. Geen bleu-screen, gewoon system lock.
Dag5:
Met kabels, settings, jumpers liggen klooien.
waanhopig proberen van dingen waarvan ik bij aanvang dacht van "ja dat kan het toch niet zijn maar proberen doe ik toch"
Termination van de SCSI HD enzo...
Dag6:
vandaag. Drives me insane. Weet echt niet meer hoe en wat.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
tnx