Phillips geluidskaart zooo veel beter! _/-\o_

Pagina: 1
Acties:

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn SB live was naar de klote, dus had ik een nieuwe gekocht. En omdat al mijn creative spul de laatste tijd naar de klote is gegaan is het voor mij NOOIT meer creative :r

Ik heb nu dus een Phillips kaartje gekocht. De Seismic Edge. Die kaart geef zooo veel helderder en scherper geluid. Geen ongewenste ruis, kraakjes of wat dan ook Het extreem hoog en extreem laag is ook veeel gecontroleerder. Gewoon BETER!

Dus voor de mensen die erover denken binnenkort een nieuwe geluidskaart te kopen: Overweeg ook de Phillips. :)

• Chiron
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik ga voor een terratec dmx 6fire, ben ook blij als ik van die takke sb live af ben

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

er komt nog bij dat creative nogal eens problemen veroorzaakt als je hem in een "verkeerd" pci-slot doet...
Wat de geluidskaart betreft ben ik het met je eens, maar qua speakers hou ik het toch op creative/cambridge soundworks dingen.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Geloof best dat er betere geluidskaarten zijn, maar heb zelf nooit problemen met mijn live. Ook is de live een van de best ondersteunde en goedkopere geluidskaarten. Voor mij genoeg redenen om bij mijn live te blijven.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb een el-cheapo (Terratec DMX XFire 1024) kaart met SP-Dif uitgang. M'n versterker neemt de DA-conversie wel voor z'n rekening.

Lijkt me beter dan 99% van alle geluidskaarten. :)

Siditamentis astuentis pactum.

• Plague
  • Niet online
Hier zit ook SP-DIF uitgang op. Morgen maar eens aansluiten op mijn receiver... :)

Verwijderd

Ik vind Terratec wel een leuk kaartje. Phillips heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Dit omdat veel dingen van Phillips toch wel aan de matige kant ligt. Deze mening ligt natuurlijk wel op persoonlijke basis

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Mijn volgende geluidskaart wordt ook de Acoustic edge omdat deze veelal goed uit de tests komt. Op dit moment hev ik een Live en ben daar niet ontevreden over, sterker nog, ik ben blij dat ik daar dezetijds veel geld aan uitgegeven heb. Het zijn alleen de drivers die vaak brak doen in XP, ik heb heel vaak dat de drivers onder XP een eigen willetje krijgen en dat vind ik jammer want onder andere OSsen gaat het wel goed. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Turtle Beach Santa Cruz vind ik ideaal.

Verwijderd

ik heb ook een philips geluidskaartje, de PSC706 Acoustic Edge :9 en daar ben ik ook tevreden mee, maar of ie nou beter iss dan een creative :?

Verwijderd

Ik ben van een live naar een audigy gegaan. T.o.v. de live had ik toen ook een beter geluid. Weet iemand hoe deze kaart presteert in vergelijking met een audigy? :?

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
De seismic edge heb ik inmiddels ook alweer ruim een half jaar. Was op een gegeven moment mijn soundblaster live 5.1 spuugzat. Niet zo zeer op hardwaregebied maar het waren allemaal kleine dingetjes. Drivers die niet helemaal lekker werkten, speakers die steeds maar weer dachten dat ze uit moesten enzovoort. Na een tijdje zoeken en veel reviews te hebben gelezen heb ik toen besloten om voor de seismic edge te kiezen. Het is een erg mooie complete kaart en hij klinkt erg goed. Net zo goed, zo niet beter dan de sblive. Ook met drivers zijn er geen problemen. Dus ik kan ook een philips kaart van harte aan bevelen. Ow en voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Retail valt het mee en de OEM versies zijn helemaal goedkoop :)

Verwijderd

ik heb een phiips pcaw nog wat uit het isa tijd perk en dit is een klote kaart.
maar die nieuwe kaartjes zijn wel goed heb ik gehoord.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb een Terratec DMX 6Fire LT 24/96, fijn kaartje ! Geen driver probs ofzo wat dan ook wat je met Creative wel hebt... Alleen jammer dat je in Windows niet kan instellen dat je net wat meer lage tonen wilt, dat klinkt bij mij (toen ik nog een Audigy had) net wat beter !

Mother, will they like this song?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Alleen jammer dat je in Windows niet kan instellen dat je net wat meer lage tonen wilt
Dat is m.i. ook niet een functie van je geluidskaart. Je versterker heeft (hoort te hebben) een klank-kleur-regeling. Er zijn toch ook geen cd-spelers waarmee je de bass of treble in kunt stellen?

Ik vind het eigenlijk al erg genoeg dat alle SP-dif uitgangen 48kHz zijn, zodat alle 44.1kHz mp3's worden ge-upsampled. Daarmee bemoeit de geluidskaart zich al erg genoeg met het geluidssignaal. :-/

Siditamentis astuentis pactum.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Ik heb de Rhythmic Edge van Philips en ik moet zeggen dat ik ook zeer tevreden ben. Voor degenen die de Acoustic Edge (digitaal 5.1) willen kopen: wacht even af, want er komen nog een paar nieuwe kaarten uit. Waaronder de Harmonic Edge.

Voor een review van de Acoustic Edge: klik

Of anders: klik

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

voor prutsers :Y)
neem lekker een Wamirack 192X van ESI systems..
(sorry.. ff wat blaten hoor ;) )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Na het opblazen van een line out van de sb live 5.1 ben ik overgestapt op een terratec sixpack 5.1.
Conclusie: Had ik dit maar eerder gedaan!!!

Verwijderd

hehe, blijft altijd leuk dat mensen denken dat ze met een live of een audigy het beste van het beste in huis hebben terwijl er nog zoveel beters is :P
Varienaja schreef op 30 september 2002 @ 14:37:
[...]

Dat is m.i. ook niet een functie van je geluidskaart. Je versterker heeft (hoort te hebben) een klank-kleur-regeling. Er zijn toch ook geen cd-spelers waarmee je de bass of treble in kunt stellen?
en daar ben ik het trouwes ook helemaal mee eens.
wat mij betreft hoeft er niet eens volumeregeling op te zitten...

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik snap het niet... ik heb zelf bijna nooit problemen met drivers etc... heb zelf een live! en live 5.1 en heb zo goed als nooit probs, drivers werken goed onders 9x/w2k/xp
heb zelf 0,0% last van ruis, kijk er zal best iets beters zijn dan een creative live kaartje maar daar zal je waarschijnlijk ook meer voor moeten betalen, voor de rest vind ik de live! compatibiliteit dubbel ++ veel software/os'en herkennen de kaartjes en als je dan toch echt problemen hebt dan denk ik dat je het in de buurt van je moederbord of iets dergelijks moet gaan zoeken, heb de kaartjes voor massa's mensen geinstalleerd op via/ali/sis/intel chips en heb zo goed als nooit echte problemen, hooguit een pci slot wisselen

/me heeft gespreekt

Verwijderd

Ik heb zelf een SB Live 5.1 ben er dik over tevreden en toen ik ± een halfjaar geleden wat topics had doorgelezen was dat een goede kaart en nu opeens is het niks meer :?.
Op het laatste moment heb ik toch nog voor een SB gekozen ipv een Terratec DMX XFire 1024 :).

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb er eerlijkgezegd ook nooit problemen mee gehad, zelfs niet met m'n VIA chipset..
Heb net nog een tweede SB Live Player 5.1 besteld voor m'n 2e systeempje, vooral omdat deze nu vrij goedkoop is (40 euro), en ik niet teveel geld meer in die PC wilde investeren.

Wel lang getwijfeld, omdat de Philips kaarten en de Hercules Fortissimo II ook erg aantrekkelijk waren..

#

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

* Inferno heeft VIA chipset
* Inferno heeft SB Live 5.1
* Inferno heeft een DTT 2200
* Inferno heeft geen last van ruis
* Inferno heeft geen driver probs
* Inferno denkt dat creative kaartjes de beste compability voor games hebben

Kortom: * Inferno is erg tevreden over zijn live. :)

Verwijderd

ach, echt superslecht zijn die kaartjes van creative nou ook weer niet. Qua compatibiliteit is er idd geen betere keus omdat het nou eenmaal de meest verkochte geluidskaart is. Maar aan de andere kant is het ook weer een typisch massaprodukt met maar matige geluidskwaliteit. Verder vind ik dat eax echt 3x niks, mogen ze van mij wel weglaten. En tenslotte is de support van creative gewoon ronduit beroerd. Dat de live verder nog wel eens problemen had met via chipsets schijnt de schuld van de chipset te zijn, dus daar heb ik het verder maar niet over.

Ben wel benieuwd naar de audigy 2 trouwes, het schijnt dat ze eindelijk eens wat aan die geluidskwaliteit hebben gedaan. Het zal me benieuwen :)

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:13

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Hier ook geen problemen met soundblaster live maar remember dat je geluidskwaliteit ook erg afhangt van je boxen ;) Met prut boxen maakt een audigy of philips weet ik wat ook niet uit ofcouse.

Ohhi - Familie foto's delen via een europees prive sociaal netwerk

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Maw ik ben zeer tevreden over me SB 5.1 in combinatie met een DTT 3500 setje aleen jamer dat ik die optical it gang niet kan usen want hij doet het niet als ik aleen die kabel met goude connector use ( de Digital din ) of het geluid ruist maar via de 2 kabels klinkt het zeer best en scherp en ook als ik me sennheiser er op zet klinkt het goed

maybe als iemand een goede 5.1 kaart kent ( play veel cs + dvd's ) met zon optical aansluiting dan neem ik die maar tot nu toe geen klachten bij mij 10x beter dan die onboard crap van me labtop en andere comp.

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Mijn persoonlijke ervaring is dat de Philips een stuk minder mooi geluid geeft dan de Audigy van Creative. De Terratec 6Fire 24/96 / LT geeft een heel stuk beter geluid.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoe weet je nou of je geluidskaart beter geluid geeft? het kan toch dat de instelling van de drivers van die kaart net iets beter is dan de ander?

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Plague
  • Niet online
ReseT schreef op 30 september 2002 @ 19:01:
Hoe weet je nou of je geluidskaart beter geluid geeft? het kan toch dat de instelling van de drivers van die kaart net iets beter is dan de ander?
Dat kan je horen he?

Ik heb mijn SB Live altijd op standaard instellingen gedraaid, en deze Phillips dus ook. Ik heb wel lang getwijfelt tussen deze en de Hercules Fortissimo III, maar omdat ik van veel mensen hoor dat deze beter klinkt dan de Herc. ben ik voor deze gegaan. En ook gebruik ik dat hele 7.1 niet, dus waarom zou ik heb nodig hebben? Voorlopig gebruik ik nog 2.1 (Sony receiver en Jamo zuiltjes + zelfbouw sub). Het meeste wat ik hierop kan aansluiten is 5.1, en dat is IMHO zat ;)

En als het in de drivers zit:
So what? Het resultaat telt ;)

• Molybdenum
ErectionJackson schreef op 30 september 2002 @ 17:55:
Mijn persoonlijke ervaring is dat de Philips een stuk minder mooi geluid geeft dan de Audigy van Creative. De Terratec 6Fire 24/96 / LT geeft een heel stuk beter geluid.
Ben ik met je eens, maar de Audigy en de Terratec vallen volgens mij in een hogere prijsklasse.

• Gehaktbal
  • Laatst online: 23-07 10:20
Er zijn idd betere kaarten te krijgen dan de SB Live.
Hoe duur was die sony eigenlijk?

* Gehaktbal heeft stiekem intresse :P

• timstegeman
  • Laatst online: 31-07 20:47
TerraTec en Creative gebruiken allebij Ensonique chipsets, dus volgens mij zit er niet zo heel veel verschil in. Philips daarentegen gebruikt z'n eigen chips.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 16:05
Gehaktbal schreef op 01 oktober 2002 @ 11:35:
Er zijn idd betere kaarten te krijgen dan de SB Live.
Hoe duur was die sony eigenlijk?

* Gehaktbal heeft stiekem intresse :P
sony? philps bedoel je of niet 8)7
hebben ze hier @ tweakers een pricewatch voor ;)

Verwijderd

ik heb zelf ook een acoustic edge, bangelijk kaartje,
er is echter 1 ding dat ik nog echt mis:
drivers voor linux!!!
en dat is wel de grootste reden waaarom ik geen linux expert zal worden
ik heb suse in dual boot staan
maar zonder sound boot ik er toch nooit mee

• Plague
  • Niet online
Wat is eigenlijk het voordeel van de AE tov de SE :?

• Molybdenum
Plague schreef op 01 oktober 2002 @ 11:48:
Wat is eigenlijk het voordeel van de AE tov de SE :?
AE: digitale signaalverwerking 5.1, ideaal voor DVD films kijken

SE: analoog 5.1

(RE = 4.1)

• Wallie
  • Laatst online: 20:56

Wallie

Herr

Mee eens! :) Heb een Seismic Edge 5.1, heerlijke kaart, nooit problemen mee op mijn KT133A.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Pagina: 1