Toon posts:

[XP]netwerkverbindingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben bij ons op het werk NT4.0 sp6 servertjes en XP workstations,

het probleem is nu dat bij het opstarten van de pc's de netwerkverbindingen niet weggaan, maar ook niet hersteld worden, dwz er komt een rode kruis doorheen, zodra er een keer op gedubbelkikt word is die koppeling weer in de lucht

hebben meer mensen hier last van? zijn er bugs voor of misschien nt4 updates??

weet iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Je hebt dus netwerkverbindingen geconfigureerd en als je erop dubbelklikt dan werkt het :?
Ik zie geloof ik het probleem niet ...

Probeer anders eens in een batch-bestand in de startup de verbinding opnieuw aan te melden als je inlogt.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of Enfermidade dit bedoeld, maar ik heb een soortgelijk probleem. Ben ik naar een LAN geweest dan is mijn network neigbourhood (of hoe heet het) gevuld met allemaal shares van andere gebruikers. Deze shares zie ik later thuis ook nog :?

Waarom gaan die niet weg? Of beter wat heb ik fout gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee dat bedoel ik niet, ik heb het over drive mappings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shedman schreef op 30 september 2002 @ 10:33:
Je hebt dus netwerkverbindingen geconfigureerd en als je erop dubbelklikt dan werkt het :?
Ik zie geloof ik het probleem niet ...

Probeer anders eens in een batch-bestand in de startup de verbinding opnieuw aan te melden als je inlogt.
je ziet het probleem inderdaad niet, want nu moet ik alle gebruikers elke ochtend langslopen om die schijt-mappings allemaal aan te klikken

batch bestand is geen succes, aangezien hij dan gaat zeggen dat die koppeling er al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-08 05:41
Ik heb hier Windows 2000 draaien, en heb hetzelfde verschijnsel met 2 netwerkverbindingen. Ik ondervind er echter geen problemen mee.

In explorer zie je dan idd een rood kruisje bij het icoontje, en zodra je er op klikt verdwijnt dit (hij maakt dan denk ik verbinding, omdat je de directory ervan opvraagt)

Veroorzaakt het bij jou wel problemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
denk dat het XP -> nt4 niet lekker draait, server naar 2k? of wacht je meteen op winhoos.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 10:38:
Ik weet niet of Enfermidade dit bedoeld, maar ik heb een soortgelijk probleem. Ben ik naar een LAN geweest dan is mijn network neigbourhood (of hoe heet het) gevuld met allemaal shares van andere gebruikers. Deze shares zie ik later thuis ook nog :?

Waarom gaan die niet weg? Of beter wat heb ik fout gedaan :)
Deze shares worden automatisch aangemaakt als jij een computer binnen een LAN opzoekt. Deze kunnen automatisch weggehaald worden. Bij mij gaan ze na 24uur weg. Hij onthoudt ze namelijk omdat de pc nog wel geregristreerd is in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beus schreef op 30 september 2002 @ 10:47:
denk dat het XP -> nt4 niet lekker draait, server naar 2k? of wacht je meteen op winhoos.net?
Ja, ff een vraagje. Is het w8woord voor de share hetzelfde als voor je lokale account. Zo niet dan kan dat wel eens een probleempje binnen windows veroorzaken. Ik heb dit namelijk ook weleens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

mutsje

Certified Prutser

Netwerkinstellingen die langer dan x tijd niet gebruikt worden krijgen automatisch in zowel Windows2000 als WindowsXP een rood kruis erdoorheen.. dit betekend gewoon dat ze niet active zijn. Leer je gebruikers gewoon aan dat ze erop dubbelklikken en pas als ze een foutmelding krijgen deze doorgeven aan je.
offtopic:
Een goede automatiseerder loopt sowieso niet alle clients bij af om op icoontjes te gaan klikken........ moet er niet aan denken dit te doen waar ik werk elke ochtend... zou snel ander werk zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

ik ken het probleem, het spul werkt maar het icoontje hoort anders te zijn.
een oplossing heb ik niet, maar het is toch niet storend of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mutsje, als je geen geld krijgt voor windows 2000 server en je bent dit met pijn en moeite aan het implementeren loop je de eerste weken echt WEL naar de gebruiker om te kijken wat er fout gaat. gelukkig heb ik wel een aantal gebruikers die zelf eens iets uitvoeren.

het belangrijkste probleem wat er voorkomt is dus eigenlijk dat de usermap van de gebruiker niet word aangemaakt , waardoor dan weer problemen komen met een aantal koppelingen die met outlook te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
opfftopic://hej muts, was trouwens wel een vette lan van het weekend he!!! greetz van da stuf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 10:58:
mutsje, als je geen geld krijgt voor windows 2000 server en je bent dit met pijn en moeite aan het implementeren loop je de eerste weken echt WEL naar de gebruiker om te kijken wat er fout gaat. gelukkig heb ik wel een aantal gebruikers die zelf eens iets uitvoeren.
Moet je bij mij gaan werken.. ik beheer werkplekken servers waar systeembeheerders werken.. die hoef je niet uit te leggen wat een inactive networkconnection is.

offtopic:
was idd een vette lanparty voel het nu echt omdat ik zondag ook nog ff bijna 7 uur heb lopen gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke geef maar een adres en tel. ik kom graag bij jullie werken :) kennen we gelijk verder Firestormen hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 11:08:
oke geef maar een adres en tel. ik kom graag bij jullie werken :) kennen we gelijk verder Firestormen hehehe
moet je je icq of msn maar aanzetten hehehe.. kijk maar op msgboard daar staat me icq en msnadres.

maar dit is allemaal errug offtopic aan het worden lol lol. hoewel Firestorm en renegade wel degelijk over lannetworks draaien lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[off topic] het was idd een toffe lan... [/off topic]

kan je toevallig niet eerst in een batch net use * /delete doen aan het begin van de batch... of gaan ze dan ook niet weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

jesus Da Joint clanmembers in GOT... wordt dat de inteligente tak van de clan??? lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zullen we weer een beetje ontopic gaan? ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 30 september 2002 @ 11:12:
[...]

moet je je icq of msn maar aanzetten hehehe.. kijk maar op msgboard daar staat me icq en msnadres.

maar dit is allemaal errug offtopic aan het worden lol lol. hoewel Firestorm en renegade wel degelijk over lannetworks draaien lol..
ahc dess is mijn topic dus ik vind dat ik hier kan bepalen of het offtopic is. en de lan is nu ook onderdeel vanhet topic lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 30 september 2002 @ 11:16:
Zullen we weer een beetje ontopic gaan? ;)
vooruit dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ok completely ONTOPIC welke Jointz zitten er nog meer op GOT?? en wanneer pleur je je icq aan.. jointthcr staat hier trouwens ook hard te lachen... hehehe .... zijn je ogen inmiddels al minder bloeddoorlopen van uhhh je contactlenzen?? of was het nou turen in een monitor en onwijs blowen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beide, toen ik gisterochtend me lensen uitdeed, toen waren ze in eenhalve minuut weer spierwit, ik denk dat ik die vloeistof maar voortaan meeneem :P

ik geloof M1k en Sick zitten ook nog op GOT, en THC , welke naam heeft ie hiero?

icq staat al aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol Dajoint Takes over GOT :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijn405/forumzooi/beaver.jpg

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THCr = me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

nu weer ontopic gaan. Het probleem met de networkicons is gewoon irritant.. en blijft irritant voor hun die normal users onder hun vleugels hebben.
Misschiens tijd om een instructieboekje te maken voor je gebruikers om ze bij te brengen hoe ze met die icoontjes moeten omgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon zo:

net use * /delete
net use * \\servername\share /persistent:no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja die zal ik es proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel dit was dan de DJ ownage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
Sick is er ook :)
Wij hebben een paar xp bakken staan met hetzelfde prob, pas als je op de linkjus klikt gaat het rooie kruisje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 11:37:
gewoon zo:

net use * /delete
net use * \\servername\share /persistent:no
yep zo iets draai ik hier ook als oplossing

net use * /delete /yes
net use * \\servername\share /yes
net time \\servername /set /y

Ik heb alleen overal switches achtergehangen zodat je niet op ja en ok hoeft te klikken

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Pagina: 1