Toon posts:

java & Flash plug-in onder mozilla

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik nou Java & Flash plug-in aan de praat onder mozilla.
Ik heb deze plug-ins in mozilla/plugins gedropt en mozilla opnieuw gestart maar ze doen het nog steeds niet.

als ik op een site komt waar Flash word gebruik dan zie ik alleen een teken van Flash en dan kun je die plugin downloaden, deze heb ik al gedaan ....

wie kan me helpen

• Cafe_de_beuk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

Cafe_de_beuk

Biertje?

Misschien bij Preference (van mozilla) plugins activeren?

Don't go mad, go linux

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet een symlink maken van /path/naar/java/libjavaplugin-xxx.so naar /usr/lib/mozilla/plugins.

In mozilla, in het menu "about-plugin" moet de plugin a een gerstart van mozilla dan verschijnen.

Note: gcc3 en java is vaak een no-go.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, in about-plugin staan deze plug-ins wel, maar als ik bijvoorbeeld naar
www.tmf.nl ga dan kan ik nog steeds geen gebruik van flash maken.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:02
welke distro heb je? het zo namelijk kunnen dat Mozilla met gcc3 gecompiled is.
Als je in een console "gcc -v" in typed zie je het versie nummer van gcc, als je development packages hebt geinstaleerd

Verwijderd

Topicstarter
ik heb debian woody en gcc is 2.95.4

en mozilla versie 1.0

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 15:34:
ik heb debian woody en gcc is 2.95.4

en mozilla versie 1.0
Om java aan de praat te krijgen download je de JRE op de site van sun. (http://java.sun.com).
Installeer die file. Als het goed is vind je in de dir:

$JREHOME/plugin/i386/ns600/

de file:

libjavaplugin_oji.so

Kopieer deze file naar de plugin directory van Mozilla (bij is dat: /usr/lib/mozilla/plugins).
(Je kunt overigens ook een symlink aanmaken in die directory).

Restart mozilla en tada!

Voor Flash geldt ongeveer hetzelfde... Download de plugin en installeer hem in de plugin directory.

Zo heb ik het altijd nog voor elkaar gekregen. (En je hebt gelijk, volgens mij werkt de installer in mozilla zelf de helft van de tijd niet!)..

Verwijderd

Sorry dak het topic kick, maar ik heb ongeveer hetzelfde probleem als de topic starter. Ik heb mozilla 1.2 in gentoo 1.4rc1 met gcc 3.2. Ik gebruik de blackdown JRE en Flash 6. Nu kan door het verschil in GCC best dat ze niet werken. Maar ze worden in about:plugins helemaal niet gezien door mozilla en ze staan wel in /usr/lib/mozilla/plugins.

Ik heb gesearched en vind overal problemen door verschil in GCC maar overal is het geval dat ze wel gezien worden maar niet werken.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:27
Check eens de Gentoo forums - iedereen met GCC 3.2 heeft dit probleem. De enige oplossing die er momenteel is (AFAIK), is zelf een JDK compileren.

Als 'ie helemaal niet herkend wordt dan zal dat zijn omdat Mozilla 1.2(.1?) niet-werkende plugins helemaal negeert (i.t.t. 1.1 die er op crashte).

Verwijderd

Wilke schreef op 29 December 2002 @ 01:45:
Check eens de Gentoo forums - iedereen met GCC 3.2 heeft dit probleem. De enige oplossing die er momenteel is (AFAIK), is zelf een JDK compileren.

Als 'ie helemaal niet herkend wordt dan zal dat zijn omdat Mozilla 1.2(.1?) niet-werkende plugins helemaal negeert (i.t.t. 1.1 die er op crashte).
Okeej mijn dank is groot _/-\o_.

Maar wanneer is er een oplossing in de vorm van nieuwe plugins? want een JDK compilen op mijn PIII500 gaat weer eeuwen duren ;).

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 18:17

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Probeer hier eens op het Gentoo forum.
Het duurt idd even voordat alles gecompiled is, maar het werkt wel.
Op mijn Athlon T.bird 900 Mhz duurde het hele process ongeveer 4 tot 5 uur.

De flash-plugin moet gewoon werken onder Gentoo.
Heb je flash-plugin gedownload bij Macromedia of ge-emerged?
Als je hem ge-emerged hebt, kun je misschien een bugreport schrijven.
Of bugzilla even doorzoeken op al bekende bugs.

Of heb je Mozilla gecompiled met gtk2?
Die is berucht, want die geeft heel veel problemen met plugins (Flash, Java, etc).
De andere oplossing is dan om mozilla weer gewoon met gtk te compilen (dan is mozilla een stuk stabieler ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door koffiedrinker op 29-12-2002 02:57 . Reden: toevoeging ]

Koffie werkt echt!

Verwijderd

nou ja "moet gewoon werken onder gentoo" is niet helemaal terecht, ik was een van de vele gentooers, waarbij er wel symlinks door de ebuild al gemaakt werden maar er gewoon geen plug-in herkend werd, de oplossing vond ik hier idd ook (na een edit zie ik dat hij hierboven al genoemd werd)
belangrijke stappen waren dus openmotif op het laats pas installeren en na jdk1.4 ook j2sdk installeren, waar wel een goed werkende plugin bij zit

nb. het gaat in die thread over mozilla1.1 maar het werkt ook bij latere versies

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 21:02 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
offtopic:
en nu niet boos worden
:)

Je kunt ook zeggen: f^ck die kwart seconde winst door zelf te compileren.
Download gewoon de binary installer van mozilla.org, en al je java werkt gewoon weer als vanouds. Het is niet de Gentoo-way, maar het werkt wel.

Iets meer Gentoo, maar aleen voor phoenix: "emerge phoenix-bin". Zelfde "oplossing".

En anders "gewoon" de LFS hints gebruiken (en idd goed denken aan openmotif), en je eigen JDK compileren.
Pagina: 1