[ga-7vrxp] onboard raid - bij wie werkt ie?

Pagina: 1
Acties:

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
beste lui, na een post in opslagmedia probeer ik het hier ook eens, omdat het wel eens aan het mobo kan liggen

probleem: 2x 80G maxtor u133 d740x liquid in Raid0 onboard promise. Die heeft een ontzettend slechte performance als in, vergelijkbaar met me losse 40 u100 schijf...

goed ik heb een raid diskette gemaakt omdat die niet bijgeleverd was |:( en heb windows xp prof geinstalleerd op me raid partitie, draai ntfs en heb de raid aangemaakt voor "server".

wie heeft het wel goed voor mekaar en kan me doorgeven wat hun instellingen cq drivers zijn, ik wil natuurlijk wel op 70m+ zitten met me raid...

tips zijn natuurlijk ook welkom en een link naar atto ook.
vast bedankt...

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

kijk hier eens: [rml]GigaByte 7VRXP KT333 [ Deel 2][/rml]

en die 70+ gaat je niet lukken. maxtor heeft flink slechte raidprestaties. zijn ook zat topics over

Multimonitor is relax :P

• B3U5
hmm ja die was ik al aan het doorspitten, klopt dat er veel topics over zijn, maar het gaat me om de mensen die het wél aan de praat hebben en hoe dan wel... nou goed als het maar meer is dan 40...

• B3U5
iemand trouwens even de drivers voor me? ftp.gigabyte.com.tw zuigt atm
gaat om: via4in1: "v4in1_438v.exe"
Promise 20276 driver "20276.zip"
ze komen met respectievelijk 250bytes/sec en 560B/s binnen, een belediging voor me 100mbps verbinding...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens bij de chipfabrikant hoogstpersoonlijk te downloaden?

www.via.com (of www.viaarena.com) en www.promise.com :)

• B3U5
promis.com heeft geen onbaord drivers beschikbaar!...

anyway ik heb de hdd's op 1 controler gehangen ipv 2. de block size tevens naar desktop (=8) teruggebracht en hij doet het als een trein (sisoft sandra +-30000 score / atto iets van 40 terwijl mijn oude 40G met atto 25 haalt)

hij lijkt het in ieder geval beter te doen.

nieuwste bios (beta)
nieuwste via driver
raid patch (ook via viaarena)
op 1 ide kabel
8k block
Pagina: 1