Toon posts:

[Voeding] 5 extra Casefans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort komen er in mijn bakje 5 extra casefans in..
Nu is mijn vraag of mijn voeding voldoende is, hoeveel watt extra geven deze (12v) casefans. Er zit overigens een 300 watt voeding in..

Verwijderd

ja hoor geen probleem

Heb zelf 9 extra fan's er in zetten.

Fan's gebruiken betrekkelijk weinig stroom, en je voeding is meer dan sterk genoeg voor normaal gebruik.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 20:54

Tijntje

Hello?!

Dat zou wel eens wat krapper kunnen worden. Ik weet niet welk merk voeding je hebt maar als het een noname is kan het te weinig worden.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Licht ook aan de fans er hangen hier bijv 5 4cm van 0.8W aan maar ook een aantal grotere van 3-5W per stuk. Je zou het eventueel uit kunnen rekenen. Wattage proc + wattage van hds etc etc ....gewoon proberen en met MBM kijken of er nergens voltages gek laag worden.

Een andere hint dat je voeding te weinig geeft had ik met mijn oude voeding, een 3W fan heeft 5W nodig om op te starten en dus startte bij mij een hoop fans niet vanzelf moesten even een zwieper hebben...manual start fan dus :P

Verwijderd

OH => DOC :P

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 08:20
ik denk dat het gewoon een kwestie van proberen is, als je systeem uit gaat vallen weet je waar het aan ligt....
maar ik denk wel dat je het haalt.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:43
mwa dat moet op zich wel lukken denk ik.... Kheb zelf een Cheap voedingkje gehad (300 Watt) met een T-bird 1333 Mhz (energie zuipkreng) en een GF 2 samen met 6 Casefannetjes...
Draaide vlekkeloos...
T blijft idd een kwestie van proberen

Everytime I suffer I become a better man because of it

Pagina: 1