• scorpiodevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 17:50
ik heb een jaartje geleden een soul mp3 speler gekocht met 32 MB intern geheugen. na een maandje niet gebruiken probeerde ik het geheugen te wissen. om er nieuwe mp3tjes op te zetten. maar dit is op geen manier meer mogenlijk. 8)7 en er zat een half jaar garantie op 8)7 weet hier mischien iemand een oplossing voor want mij lukt het nie en bij de fabrikant en de winkel zeggen ze dat ik pech heb omdat mijn garantie is verlopen

scorpiodevil

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:34

Aidix

Geluidspietlut

een half jaar garantie... :D
Dat is wel een indicatie van hoeveel vertrouwen men in hun eigen product heeft.

Is een half jaar trouwens niet korter dan wettelijk minimum?

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Kun je niet een smart media card elzer kopen ofzo of gewoon via de software van de mp3 speler...

Samen staan we sterk!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wettelijk minimum is afaik 2 jaar toch? Gewoon naar de consumentenbond toegaan die weten wel raad met dit soort dingen lijkt mij :)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 14:40

EMP

Krulloos!

Van producten mag je (wettelijk) een bepaalde levensduur _verwachten_. Bij mp3-spelers weet ik niet precies hoet het zit, maar andere consumentenproducten is het als volgt:

Bijvoorbeeld een wasmachine: Daar zit 1 jaar garantie op. binnen dat jaar worden reparaties op fabrikagefouten e.d. gratis gerepareerd, alleen staat wettelijk vastgesteld dat je van een wasmachine mag verwachten dat hij het 5 jaar met de normale onderhoudsreparaties doet. Gaat 'ie stuk (goed stuk, als in een reparatie van honderden euro's of zelfs een hele nieuwe wasmachine) dan is jouw leverancier verplicht een vervangende machine te geven (dus dezelfde, of een andere, vergelijkbare) omdat je mag _verwachten_ dat je minmaal 5 jaar met een wasmachine voort kan.

Met mp3-spelers zal het niet 5 jaar zijn, maar ik kan je met zekerheid vertellen dat als het _binnen_ een jaar kapot gaat met normaal gebruik je zeker weten een nieuwe krijgt, en dat als het tussen de 1 en 2 jaar is, je terug moet gaan met het product en vertellen dat ze een niet deugdelijk product verkocht hebben, en dat je dus een vervangend apparaat wilt.

En volgens mij is idd de wettelijke minimum garantie 1 jaar, maar dat terzijde.

Ik zelf heb niet echt veel juridische kennis in die hoek, maar wel al eens problemen gehad in die richting. Voor de exacte wetten over dit soort elecktronica kan je idd het wetboek/de consumentenbond oid het beste even vragen. suc6

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Waar heb je die Soul gekocht want de meeste online shops geven 1 jaar garantie ?
Pagina: 1