Toon posts:

PC doet bijna niets meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met een Asus A7V moederbord en een Athlon 700Mhz processor. Deze worden gevoed met een 300W voeding.
Nu is het zo dat als ik de stekker in het stopcontact steek, dan gaat mijn pc direct aan. Dat vind ik niet zo erg, maar nu doet hij het niet meer. Ik zie alleen dat alle coolers een slag draaien en dat was het.
Nu vraag ik mij af of mijn voeding of mijn moederbord stuk is.

Verwijderd

Lijkt mij zo op het eerste gezicht de voeding, dus gooi er effe een andere in

Verwijderd

als de coolers maar 1 slag draaien zal je voeding inderdaad stuk zijn denk.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00

Tijntje

Hello?!

Het lijkt er idd op dat de zekeringen van de voeding zijn gesprongen. Dus probeer het eens met een andere

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

offtopic:
[quote]Tijntje schreef op 30 september 2002 @ 09:46:
Het lijkt er idd op dat de zekeringen van de voeding zijn gesprongen. Dus probeer het eens met een andere[/quote]

[quote]Tijntje schreef op 30 september 2002 @ 09:43:
* Tijntje vind het ook geen slecht idee en merkt ook aan zijn eigen dat ik sinds ik HK rechten heb steeds minder ergens anders te vinden ben.

* Tijntje klikt eens op Active Topics[/quote]

:P

Verwijderd

tjeck oowk ff je aansluitingen op je mobo, kan oowk weleens de oorzaak zijn

Verwijderd

Ja, dat heb ik dus ook eens gehad, alleen toen was m'n processor en m'n videokaart stuk doordat stomme gevalletje. Wat bleek nou, gewoon een jumpertje veranderen op 't moederbord. Een één of ander restore jumpertje, moet je ff handleiding checken van je mobo.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Tijntje schreef op 30 september 2002 @ 09:46:
Het lijkt er idd op dat de zekeringen van de voeding zijn gesprongen. Dus probeer het eens met een andere
Dan doet ie niets meer hoor.
Topicstarter geeft aan dat er wel een beetje stroom is, fans gaan immers draaien (ook al is het maar even)

Verwijderd

Topicstarter
De aansluiting op mijn mobo heb ik al gecontroleerd.
Ik heb ook alle onderdelen delen eruit gehad en zo kaal mogelijk opgestart, maar geen extra beweging in te krijgen.
Waarschijnlijk houdt hij een winterslaap (snif).

Ik zal mijn collega's even vragen of zij nog een 300W voeding hebben liggen.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:01

TwoR

Gekleurde stippen

Ik denk idd ook dat het de voeding is.

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Je ventilatoren draaien 1 slag zodra je de stekker in het stopconact stopt ? dat kan best er zijn pc's die dit namelijk van zichzelf uit doen, een soort zelftest ofzo ik weet ook niet precies wat. Als je systeem niet aangaat lijkt het erop dat gewoon je mobo/proc/vid/geheuge* kaduk is en niet je voeding. Je voeding geeft toch spanning af hij laat je ventilatoren draaien als je de stekker in het stopcontact steekt, dus die is gewoon goed. (en gelijk aan, daarna weer uit zal het wel wezen is bij de meeste pc's waar ik mee werk standard)

Ps is het een oude kast ? of een gloednieuwe??? (probeer is die pc met een scroevendraaien aan te zetten door zelf de contactpuntjes van aanzetten ffies aan te tikken. Misschien is die aan/uit knop wel gewoon kaduk).

* doorhale wat niet defect is.. (gaat je mobo ook niet piepen ?)

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

Pagina: 1