Geheugen wordt niet herkend :?

Pagina: 1
Acties:

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Goede morgen,

ik heb donderdag jongst leden geheugen besteld via de t.net pricewatch,
512 MB Pc133 >> werkt alleen op VIA Chipset

ik heb dus een VIA chipie, en een P3 500 (slot 1)
nou kreeg ik dat vrijdag binnen, en d8 mooi zo, ff dat reepje erin en gaan met die bak, alles goed en wel, reepje erin computer aan, en :( hij telt maar tot 128 MB :(
ik denk, nou ff bios reset, neej hoor weer niet

hoe kan dit?

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Heb je al geprobeerd op te starten met alleen je nieuwe reepje in het eerste bankje en verder nix?

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd

probeer alleen deze reep eens in je mamaplank te prikken! misschien dat hij niet zou samen werken mits je nog een andere reep er naast hebt zitten. ik weet het ook niet het is maar een suggestie.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Heb je Windows 98? Dan ligt daar het probleem denk ik.

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

BronX schreef op 30 september 2002 @ 09:50:
Heb je Windows 98? Dan ligt daar het probleem denk ik.
lijkt me niet...

Hij schrijft toch dat in de BIOS het reepje al niet mee wordt geteld? B)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 09:40:
probeer alleen deze reep eens in je mamaplank te prikken! misschien dat hij niet zou samen werken mits je nog een andere reep er naast hebt zitten. ik weet het ook niet het is maar een suggestie.
heb ik geprobeerd,

werkt ook niet, hij telt dan die 128 van het reepje zelf en die 128 van dat 512 reepje :(

moet ik om grantie vragen of een BIOS flash?

bedankt

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

AMD_er schreef op 30 september 2002 @ 10:12:
[...]

heb ik geprobeerd,

werkt ook niet, hij telt dan die 128 van het reepje zelf en die 128 van dat 512 reepje :(

bedankt
We bedoelen alléén het nieuwe 512 reepje in bank 1 zonder die oude 128 meg ernaast...

Als dat niet werkt zou ik inderdaad even de BIOS flashen naar de laatste update...

Verwijderd

het kan zijn dat je moederbord niet meer dan 128 mb aan kan PER bank/slot

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 10:18:
lijkt me onlogisch,

heb al 4 maanden 2x 256 draaien dus....

• hereweare67893
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 10:18:
Dat lijkt me bij een chipset voor de PIII niet echt waarschijnlijk.

• Maarten
  • Niet online
Fryotech-XP schreef op 30 september 2002 @ 10:18:
[...]

We bedoelen alléén het nieuwe 512 reepje in bank 1 zonder die oude 128 meg ernaast...

Als dat niet werkt zou ik inderdaad even de BIOS flashen naar de laatste update...
heb ik beide geprobeerd,

maar een BIOS flash geeft de uitkomst volgens jullie :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AMD_er schreef op 30 september 2002 @ 10:12:
[...]

heb ik geprobeerd,

Wees even wat duidelijker...

Wordt hier in totaal 128MB herkend als er 1x128MB en 1x512MB erin zit :?

of

Wordt 128MB herkend als alleen de 512MB reep erin zit :?
In het eerste geval klinkt het alsof je DIMM dood is, in het tweede gaat het allicht om 64x4 chips, die vrijwel altijd gedonder opleveren (hier zijn zowat dagelijks topics overs)

In beide gevallen helpt een BIOS update niet, in het eerste geval zit er weinig anders op dan reclameren, in het tweede geval hangt het ervan af- dan is te goeder trouw mét een waarschuwing een werkende reep geleverd, dus heb je niet direct recht op reclame, maar een fatsoenlijke winkel zal zich alsnog coulant tonen.

edit:
In het eerste geval kun je ook evt proberen de 512MB DIMM in de eerste slot te steken

Oslik blyat! Oslik!

• Maarten
  • Niet online
dion_b schreef op 30 september 2002 @ 10:23:
[...]

Wees even wat duidelijker...

Wordt hier in totaal 128MB herkend als er 1x128MB en 1x512MB erin zit :?

of

Wordt 128MB herkend als alleen de 512MB reep erin zit :?

[...]

In het eerste geval klinkt het alsof je DIMM dood is, in het tweede gaat het allicht om 64x4 chips, die vrijwel altijd gedonder opleveren (hier zijn zowat dagelijks topics overs)

In beide gevallen helpt een BIOS update niet, in het eerste geval zit er weinig anders op dan reclameren, in het tweede geval hangt het ervan af- dan is te goeder trouw mét een waarschuwing een werkende reep geleverd, dus heb je niet direct recht op reclame, maar een fatsoenlijke winkel zal zich alsnog coulant tonen.

edit:
In het eerste geval kun je ook evt proberen de 512MB DIMM in de eerste slot te steken
owkeej,

ter verduidelijking:

- ik heb in mijn eerste slot die 512 Dimm gedaan --> niets (telt tot 128 MB)
- ik heb in mijn 1 slot die 512 MB Dimm gedaan, en 2de slot 128 MB --> niets (telt tot 256)

Het is idd een reepje van 4 x 64 , die alleen ondersteund wordt door een VIA chipie, (zegt de leverancier (griston))
ik heb dus een VIA chipie, maar niet de nieuwste BIOS,

ik hoop dat het duidelijk is zo

bedankt voor de aand8

[ Voor 0% gewijzigd door Maarten op 30-09-2002 10:30 . Reden: vergeten |:( ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Typo uit topictitle gehaald en [PMG] verwijderd (we zitten hier tenslotte in PMG :+ ).

Welk mobo heb je nu precies? (altijd graag de relevante specs posten, liever teveel dan te weinig ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Het is heel simpel, pak het boekje van je mobo, en kijk wat voor een soorten geheugen er allemaal inpassen. Zet trouwens hier maar ff je mobo-type neer dan kan ik of iemands anders even zoeken.

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
lijkt me dat je bios/mobo te oud is om een reep van 512 aan te kunnen laat staan single sided. mijn oude asus cusl2-c kon max 512mb aan waarvan 256 per bank maar dan moest dan wel double sided zijn anders werd het aantal mb's per chippie hem te veel...

rtfm -> read the friendly manual of eigelijk vaker gebruikt als: Read The Fucking Manual!

• Maarten
  • Niet online
Beus schreef op 30 september 2002 @ 10:42:
lijkt me dat je bios/mobo te oud is om een reep van 512 aan te kunnen laat staan single sided. mijn oude asus cusl2-c kon max 512mb aan waarvan 256 per bank maar dan moest dan wel double sided zijn anders werd het aantal mb's per chippie hem te veel...

rtfm -> read the friendly manual of eigelijk vaker gebruikt als: Read The Fucking Manual!
bedankt,

ik zit nu op school dus kan ik niet ff kijken welke type het precies is

ik heb een MSI (nogwat |:( )

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Beus schreef op 30 september 2002 @ 10:42:

De chipset kan in totaal 1,5 GB aan, dus dat zal het probleem niet zijn.... single sided kan wél een probleem vormen.... probeer eens een double sided!

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

bobsnl schreef op 30 september 2002 @ 10:48:
[...]

De chipset kan in totaal 1,5 GB aan, dus dat zal het probleem niet zijn.... single sided kan wél een probleem vormen.... probeer eens een double sided!
Hoe weet je dat nou??? Heb jij een chipset nr. gezien? ja VIA, ja VIA watte.
Of een mobo-type? ik ook niet, dus kijk ff in dat boekie!.

• bobsnl
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 10:50:
[...]

Hoe weet je dat nou??? Heb jij een chipset nr. gezien? ja VIA, ja VIA watte.
Of een mobo-type? ik ook niet, dus kijk ff in dat boekie!.
Als je een beetje kennis van chipsets hebt weet je dat. Voor de P3 zijn er 2 VIA chipsets... de Apollo Pro 133 en de Apollo Pro 133A ... er bestaat ook een 133T maar die is geliujk aan de 133A alleen dan voor Tualatin... Nu wil het dat BEIDE chipsets 1,5 GB aankunnen.... Q.E.D.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Maarten
  • Niet online
bobsnl schreef op 30 september 2002 @ 10:54:
[...]

Als je een beetje kennis van chipsets hebt weet je dat. Voor de P3 zijn er 2 VIA chipsets... de Apollo Pro 133 en de Apollo Pro 133A ... er bestaat ook een 133T maar die is geliujk aan de 133A alleen dan voor Tualatin... Nu wil het dat BEIDE chipsets 1,5 GB aankunnen.... Q.E.D.
idd, maar ff uitgezonderd van dat,

ik heb dus een Double sided DIMM, (die van 512 MB)

Verwijderd

bobsnl schreef op 30 september 2002 @ 10:54:
[...]

Waar staat dat hij een P3 heeft?

• bobsnl
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 11:06:
[...]

Uhm... LEZEN 8)7

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

AMD_er schreef op 30 september 2002 @ 10:59:
[...]

Probeer je reepje eens in een PC waar hij in zou _moeten_ werken om uit te sluiten dat je reepje kapot is... als hij daarna op geen enkele manier goed wil werken in jouw PC dan vrees ik toch dat jouw chipset geen double sided 512meg geheugen ondersteunt...

:)

Verwijderd

bobsnl schreef op 30 september 2002 @ 11:08:
[...]

Uhm... LEZEN 8)7

|:( |:( |:( hmmm , het is nog vroeg :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
AMD_er schreef op 30 september 2002 @ 10:59:
[...]

Nope, je hebt een singlesided DIMM ;) (ondanks chippies aan beide zijdes)

Trouwens moesten ze dat 'ViA only' veranderen in 'ViA maybe', lang niet alle ViA based borden vinden 512MB DIMM's met 64Mx4 chips even lekker.

[toevoeging]
Heb je trouwens al met je BIOS instellingen gespeeld? Zet alles eens @ conservatief qua timings.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 11:06:
[...]

dit is al een aantal keer gezegd

maar even goede vrienden, wat kan een mogelijk oplossing geven?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Misschien wordt in die VIA chipset de groote module nog niet ondersteund? (qua geheugenchips bedoel ik dan)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Maarten
  • Niet online
Abbadon schreef op 30 september 2002 @ 11:11:

[...]

Nope, je hebt een singlesided DIMM ;) (ondanks chippies aan beide zijdes)

Trouwens moesten ze dat 'ViA only' veranderen in 'ViA maybe', lang niet alle ViA based borden vinden 512MB DIMM's met 64Mx4 chips even lekker.
ow, ik d8 chipies aan beide kanten, = double sided

Maar zal ik het dan maar terug sturen naar de leveransier (griston)
of ff een BIOS update proberen?

• Maarten
  • Niet online
FastBunny schreef op 30 september 2002 @ 11:12:
Misschien wordt in die VIA chipset de groote module nog niet ondersteund? (qua geheugenchips bedoel ik dan)
das een goeie

maar ik heb et zojuist bij een vriend van me getest, die heeft een HP computer :D
en daar pakt ie em wel (is ook een VIA chipie)

specs van die HP bak:

P3 877
VIA chipie

wat kan er nou mis zijn met mijn comp :(

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
Ok. als et bij die vriend wel werkt, probeer dan es een BIOS update. Maar k geef je weinig kans. Gewoon terug sturen en 10 euro meer betalen voor een geheugen reepje dat overal in past...

Verwijderd

is dit niet weer het dubbel/enkelzijdig reepje probleem ?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

AMD_er schreef op 30 september 2002 @ 11:15:
[...]

das een goeie

maar ik heb et zojuist bij een vriend van me getest, die heeft een HP computer :D
en daar pakt ie em wel (is ook een VIA chipie)

specs van die HP bak:

P3 877
VIA chipie

wat kan er nou mis zijn met mijn comp :(
Weet je ook precies welke VIA het is? Van die van de HP en die vanjezelf?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

die VIA Only dimmetjes werkten ook al niet in de VIA EPIA bordjes... ik denk dat dat VIA Only inderdaat VIA maybe moet zijn en dat het niet aan jou hardware ligt...
mail Gistron ff

• Maarten
  • Niet online
keb net een mailtje terug gekregen van griston

en ik mag de shit terug sturen en mijn geld terug vangen

gooi maar op slot ;) en bedankt voor de vele tip

k hou van jullie :P
Pagina: 1