Toon posts:

[HTML] Formulieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk als je een formulier in HTML hebt staan (ingevuld en wel met resultaten) deze dan te emailen zodra er op de knop gedrukt (mailt resultaten naar emailadres)

[OKAY, tot hier lukt het!]

en dat er dan een 'bedankt-pagina voor het invullen' wordt weergegeven. Ik krijg het niet voor elkaar met alleen HTML en het lijkt mij toch mogelijk. Eventueel voldoet Javascript ook met een onsubmit of afterclick command ofzo (ben geen held met javascript!)

Kan iemand me even verder helpen!? Bedankt!

Verwijderd

<form name="Onderwerp" method="POST" action="http://smtp.plant.nl/scripts/mailto.exe">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="sendto" VALUE="Jouw mailadres">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="subject" VALUE="Nog een keer het onderwerp">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="resulturl" VALUE="http://bedankpagina (met http:// en de rest">

Verwijderd

Topicstarter
http://smtp.plant.nl/scripts/mailto.exe

die mag door alles en iedereen gebruikt worden?

Verwijderd

gebruik een server-side script die je de variabelen verwerkt en mailt en vervolgens doorstuurt naar een pagina ... ik werk niet veel met ASP, dus hier de PHP oplossing :
header ("Location: verzonden.php");

Verwijderd

Topicstarter
het gaat er dus om dat het alleen met HTML gebeurt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 09:16:
gebruik een server-side script die je de variabelen verwerkt en mailt en vervolgens doorstuurt naar een pagina ... ik werk niet veel met ASP, dus hier de PHP oplossing :
header ("Location: verzonden.php");
:X

Verwijderd

Jezus zeg, als ik mod was dan stond hier geen topic meer

/me mag hier niet over oordelen, dus hij is bij deze verdwenen....

Verwijderd

Topicstarter
Adrie, bedankt! dat werkt dus precies zoals ik het wil, maar toch nog ff de vraag... mag je dat zomaar van plant gebruiken? Of is er ergens eentje die gewoon gratis is die ik mag gebruiken?

Verder nog een vraagje.. ik krijg nu als afzender mijn eigen email, hoe zorg ik dat de afzender diegen wordt die het formulier heeft ingevuld (dus het veld waar e-mail adres wordt ingevuld?

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo niet Ivy?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 09:27:
Adrie, bedankt! dat werkt dus precies zoals ik het wil, maar toch nog ff de vraag... mag je dat zomaar van plant gebruiken? Of is er ergens eentje die gewoon gratis is die ik mag gebruiken?

Verder nog een vraagje.. ik krijg nu als afzender mijn eigen email, hoe zorg ik dat de afzender diegen wordt die het formulier heeft ingevuld (dus het veld waar e-mail adres wordt ingevuld?
Jep! En Adrie = Adri :) Maar maaknie uit! :9

Verwijderd

Het is naar mijn mening een errug simpele vraag die zeer gemakkelijk te vinden is op het grote internet....

Maaaaar... daar en tegen was 1 van mijn eerste vragen hier op GoT precies dezelfde en das dan weer grappig! Succes ermee, je moet inderdaad iets aanroepen, bijv. een mailto.exe of een php / asp / cgi-perl scriptje....

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Adri, ik had een docent op de middelbare school die deed ook altijd A3 en die heette volgens mij Adrie. Zit nu op Uni en heb vanavond van half zeven tot negen een tentamen. Gek zijn ze!

Maar hoe krijg ik diegene die het formulier met zijn eigen email invult ook als afzender?

Verwijderd

Topicstarter
Ivy, het spijt mij als ik met zo'n vraag hier kom, maar het is wel dat ik er echt niet naar zoek. Het is gewoon dat ik het niet voor elkaar krijg met het gebruik van alleen html en ik vond iets of iemand die me zegt dat ik dat exe proggie van plant mag gebruiken bijvoorbeeld. dat zijn de handige dingen en daarom kom ik dus hier.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 09:33:
Sorry Adri, ik had een docent op de middelbare school die deed ook altijd A3 en die heette volgens mij Adrie. Zit nu op Uni en heb vanavond van half zeven tot negen een tentamen. Gek zijn ze!

Maar hoe krijg ik diegene die het formulier met zijn eigen email invult ook als afzender?
De INPUT van email voorzien van name="E-mail" D8 ik! Kweenie zeker. Het staat op www.vantilburg.tk bij Contact. Kopieer hem dan maar daar ff!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Strifer.... ik denk dat het handig zou zijn als jij eens een kijkje neemt op www.w3schools.com . daar hebben ze heel veel basis dingen over html en ook css :) en daar staan voor de vragen die je hier stelt alle antwoorden op. zolang je ff doorzoekt natuurlijk ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp werkt dat dus alleen als ik bij een input "Email" formuleer en niet iets van E-Mail of e-mail.

Klopt dat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 09:46:
Als ik het goed begrijp werkt dat dus alleen als ik bij een input "Email" formuleer en niet iets van E-Mail of e-mail.

Klopt dat?
Hij moet Email heten, dan moet hij het doen!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, bedankt voor de uitleg! Ik snap het nu.

Verwijderd

Graag gedaan!

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt nu precies zoals ik het wil :-)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

laat je pagina eens zien, waarop je het hebt toegepast...gewoon als aardigheidje voor ons medetweakers?!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem nog niet online, draai um vanaf mijn HD

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 08:57

TwoR

Gekleurde stippen

MAn met en beetje zoek werk heb je dit ook weer zo opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Weet wel hoe ik moet uploaden hoor!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 11:37:
Heb hem nog niet online, draai um vanaf mijn HD
Upload dan ff!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het zo doen nu de site het zien waard is, maar het gros van de mensen hier staat me niet aan en zeker niet hoe je behandeld wordt, dus laat ik de site maar niet zien. Deels omdat het niet meer wil laten zien en misschien wel deels uit angst voor reacties.

Mensen ergeren zich aan het feit dat ik in hun ogen simpele vragen stel en dat ik eerst maar moet zoeken en dan moet vragen... wie zegt dan weer dat ik dat niet gedaan heb? Ik heb mijn vraag tijden (lees: maanden) uitgesteld en heb me de pleuris gezocht naar een normaal antwoord op internet voor dat formulier en ik heb het juiste antwoord vast wel een paar keer gevonden, maar het niet correct begrepen... want.. tadaaa.. het werkte dus niet zoals het zou moeten. Hier kom ik er dus uiteindelijk achter dat er een programma voor nodig is en dat het dus niet lukt met gewoon html. Op w3schools kon ik wel een hoop vinden over formulieren, maar kon een stukje over het weergeven van een bedankje nergens vinden. Dat gedoe over anchors lukte me helemaal tot op zekere hoogte, ik was zelfs zover gekomen dat ik zelf de code (ik poste die al in mijn openingspost; vroeg me dus af waarom die niet werkte) had bedacht die anderen hier aandroegen als de oplossing (eXtReMeBiE en disjfa), maar dus niet werkte. Uiteindelijk kwam Raccoon met de oplossing (met uitleg waardoor ik het begreep) die ik bij niet w3schools vond. Later komt PatrickPietens met zo'n schijtopmerking... dat kan ik dus echt niet waarderen. Alsof een site uit een formulier, een anchor en een achtergrond bestaat! En dat niet alleen trouwens...

Stukken over de achtergrond begrijp ik nog steeds niet, simpelweg omdat ik niet begrijp wat er staat (bij backgrounds staat niet eens wat ik moet hebben!! bij stylesheets vind je het wel geloof ik, maar blijft lastig!). Niet iedereen begrijpt alles wat op internet te vinden is.

Dus ik besloot eindelijk eens wat vragen te stellen (want ik weet uit ervaring dat je niet zomaar met iets moet aankomen), omdat ik er gewoon niet uitkwam en dan krijg je van deze reacties. Niet echt fijn. PatrickPietens denkt vast dat ik maximaal 3 minuten zoek en dan al hier kom aanzetten. Ik zal je zeggen, en of iemand dat nou gelooft of niet, dat ik dat dus niet doe. Dacht hier gewoon fijn een vraag te kunnen stellen, maar dat schijnt hier niet kunnen en zelfs niet te mogen.

Maar goed, ik hou op.... dit is min of meer offtopic; meer een uitleg waarom ik die site niet wil laten zien.

Ban me maar ofzo, permanent, dan hebben jullie ook geen last meer van mij en van deze vragen.

:-(

p.s. a3 en Raccoon, bedankt voor alle hulp.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Jezus mina hej .. 't lijkt wel of je hier de laatste 5 minuten van je leven op het forum doorbrengt! :P

De reacties zijn deels wel terecht. Dit forum is niet echt gericht op beginners, maar is meer op zoek naar het gevorderde publiek (wat hier dus ook voor een groot deel zit). Voor simpele vragen zijn er vaak genoeg andere forums als op forum.scholieren.com ofzo. Het enige wat er gebeurd is dat je eventjes op je 'fout' wordt gewezen.. Verder kun je volgens mij niet echt zeggen dat je niet geholpen bent.. en soms is het ook wel handig om eventueel even aan te geven dat je al op verschillende sites hebt gezocht, maar er om een bepaalde reden niet uit komt..

sorry voor het kickje, maar ik wou graag nog even reageren

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, ik snap Strifer ook wel een beetje en begrijp dat als je net met webdesign begint het allemaal een beetje abra-cadabra is.
Ik heb in het begin ook zo lopen klooien, maar dankzij het feit dat ik al jaren programmeer en Engels zo'n beetje mijn 2e taal is ben ik er altijd wel uitgekomen.
Ik vind het echter geen vrijbrief om simpele vragen op dit forum te stellen, daar zijn gewoon andere fora voor (zoals het computertotaal forum waar ik ook begonnen ben). Uitzonderingen moeten we niet gaan maken vind ik, want binnen de kortste keren heb je 100 mensen die het niet snappen en hun vraag hier gaan stellen.

On-topic (en al meerdere malen gepost bij dit soort vragen): voordat ik zelf met SSS (server side scripting) begon heb ik veel gebruik gemaakt van de form-mail service van thalasson; deze kan ook na het mailen redirecten naar een 'thank-you' pagina.

Intentionally left blank

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ik denk dat je, strifer, iets te zwaar tilt aan de opmerkingen.
Over het algemen reageren de wanabee guru's vrij heftig, de beginnende webdevvers helpen netjes omdat ze het leuk vinden om hun kennis te showen en om karma op te bouwen..de guru's reageren daar vaak tussenin of geheel niet.

Daarnaast kan ik geen opmerking vinden van Patrick die beledigend overkomt.

Ik kan me wel vinden in je gevoelens die je nu hebt tov GoT maar het kan nooit de bedoeling zijn geweest om je weg te jagen met dit topic, hoogstens een soort ontgroening om nieuwelingen hun plaats te wijzen..zoals dat zo vaak gaat bij elite-clubs ;)

Laat je iig niet op je kop schijten door die blagen en sleep je ff door dat gezeik heen; tis de moeite waard, ik durf wel te zeggen dat er nergens zoveel kennis in gecomprimeerde vorm aanwezig is als hier :)

hmm, * Hangloozz gaat slapen; hij wordt emotioneel :P

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Hangloozz schreef op 03 oktober 2002 @ 00:59:
...
Over het algemen reageren de wanabee guru's vrij heftig, de beginnende webdevvers helpen netjes omdat ze het leuk vinden om hun kennis te showen en om karma op te bouwen..de guru's reageren daar vaak tussenin of geheel niet.
Hehehe, hoe waar. Ik was blij dat ik ook 'es iemand kon helpen >:)
Daarnaast kan ik geen opmerking vinden van Patrick die beledigend overkomt.
Ik denk dat Strifer doelt op een ander draadje van hem, waar Patrick imho inderdaad enigszins agressief overkwam.

En ik ben het eigenlijk ook wel met Strifer eens dat het mod-beleid af en toe weleens wat overdreven wordt. Tuurlijk, flauwekul-vragen wil niemand, maar ik had uit de topicstarts van Strifer toch wel de indruk dat-ie wel degelijk zelf had gezocht maar er gewoon niet uitkwam. Ook al waren de onderwerpen voor goeroe's dan misschien simpel... Ik vind het echter te ver gaan om te zeggen dat beginners hier hun vragen niet mogen stellen. Van mij mogen ze, mits ze maar aannemelijk kunnen maken dat ze er wel degelijk zelf al moeite voor hebben gedaan. Iedereen heeft het tenslotte moeten leren? En ik denk dat je het beter kunt leren van mensen die weten waar ze het over hebben, dan van "mede-prutsers". Dan loop je het risico dat die het verkeerd uitleggen en dan snap je d'r helemaal de ballen meer van...

Maar da's allemaal just my 2 cents.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 09:03:
<form name="Onderwerp" method="POST" action="http://smtp.plant.nl/scripts/mailto.exe">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="sendto" VALUE="Jouw mailadres">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="subject" VALUE="Nog een keer het onderwerp">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="resulturl" VALUE="http://bedankpagina (met http:// en de rest">
hmm ik werkte altijd met:
<INPUT TYPE="hidden" NAME="next-url" VALUE="http://bedankpagina">

njah :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 01:56:
[..]
Van mij mogen ze, mits ze maar aannemelijk kunnen maken dat ze er wel degelijk zelf al moeite voor hebben gedaan. Iedereen heeft het tenslotte moeten leren? En ik denk dat je het beter kunt leren van mensen die weten waar ze het over hebben, dan van "mede-prutsers". Dan loop je het risico dat die het verkeerd uitleggen en dan snap je d'r helemaal de ballen meer van...

Maar da's allemaal just my 2 cents.
Vaak, net als bij deze vraag, is het antwoord makkelijk te vinden.. ook al zegt iemand dat ie dan het hele internet al afgeploeterd heeft, de vraag hoort niet op GoT
search zoeken op mailform (+ redirect) ofzo..

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

r0bert: ik ben het maar gedeeltelijk eens met je.
Dat een 'n00b' eerst ff met zoeken is logisch, maar soms heb je gewoon weleens dat je gewoon f op een verkeerd spoor zit of het materiaal niet goed begrijpt. In zo'n situatie moet het toch mogelijk zijn om naar een instrument als GoT te grijpen lijkt me.
Hij moet dan wel ff aangeven dat ie vast zit anders wordt ie absoluut gekielhaald, maar moet een basic vraag toch wel gesteld kunnen worden.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

r0bert schreef op 03 oktober 2002 @ 12:31:
...
Vaak, net als bij deze vraag, is het antwoord makkelijk te vinden.. ook al zegt iemand dat ie dan het hele internet al afgeploeterd heeft, de vraag hoort niet op GoT
Tsja, da's een verschil van inzicht. Misschien moet het forum dan worden gesplitst in een n00b- en een guru-gedeelte? En als mensen dan beginnersvragen stellen in het guru-deel krijgen ze daar een schrijf-ban voor. Dan kunnen ze dat dus alleen nog maar lezen, schrijven kunnen ze dan alleen nog in het n00b deel.

Overigens: het lijkt mij dat iedereen op een bepaald gebied wel n00b is. Ikzelf heb b.v. 5 jaar programmeer-ervaring in C, en 4 jaar in C++, maar van php, asp, mysql en wat dies meer zij, weet ik echt he-le-maal niets! Maar dat terzijde...

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:53:
[...]

Misschien moet het forum dan worden gesplitst in een n00b- en een guru-gedeelte?
http://www.beginnersweb.nl/forum/ vs Webdesign, Markup & Clientside Scripting mischien 7(8)7

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Hehe, die kende ik nog niet... Ben dus op forum-gebied kennelijk een n00b >:)
Maarruh:
- aantal geregistreerde gebruikers op beginnersweb: 2700
- aantal geregistreerde gebruikers op GOT: meer dan 47000
Nogal een verschil in publiek dus.
Pagina: 1