Toon posts:

Leadtek GF4 Ti4400 Schokt veel in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, als ik bijvoorbeeld games speel als BF1942, dan loopt ie de eerste 30sec wel mooi strak en meet geluid, maar na die 30sec begint ie gigantisch te schokken en valt het geluid in 1 keer weg :( . De computer loopt echter niet vast, je kunt dus wel verder spelen, maar dan super schokkend en zonder geluid.

Heeft mijn videokaart nu een defect en zou vervanging een oplossing zijn 8)7 ????? Ik heb er namelijk nog garantie op.

Verwijderd

Gebeurt het met alle spellen ??
Draait er niet iets op de achtergrond dat veel van de computer eist ??
Nieuwe drivers geinstalleerd voor de GF4 en voor de geluidskaart ? Probeer anders directx 8.1 opnieuw te installeren.

Het zijn maar een paar ideeen.

Verwijderd

Topicstarter
yep de nieuweste drivers 30.82, er draait niets op de achtergrond. Het rare is BF1942 heeft het 2 weken gewoon goed gedaan, en nu in 1 keer schokt ie.

Verwijderd

Lijkt me dat als het geluid gaat schokken je ook eens naar je geluidskaart gaat kijken. Nieuwe drivers geinstalleerd, irq/dma conflicten?

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Misschien heb je te weinig geheugen in je bak hangen ??
Op 192MB is ie namelijk niet lekker te spelen, met 256MB is het ook nog niet fijn..
Maar vanaf 512MB gaat ie best netjes..
Ligt natuurlijk ook aan je CPU en GPU enzo.. Maar de MB'tjes RAM zijn ook erg belangrijk

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
nope, ik heb 512 MB PC2700, en het geluid schokt niet (draai op hardware acceleration) het valt in 1 keer weg, op hetzelfde moment dat het beeld gaat schokken

Verwijderd

Heb je toevallig softwarematig je kaart overclocked? Dit heb ik ook namelijk als ik mijn v-kaart te ver overclock... ;)

Verwijderd

Dit had ik ook moet je eff drivers opnieuw installeren voor je video card en sound card.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat had ik wel gedaan met WinFox, maar daarna weer opnieuw geinstalleerd...... Neemt ie dan niet de standaard instellingen weer over, hij geeft namelijk wel aan dat ie op 275mhz draait (op default dus)

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-07 10:18
Ik had hetzelfde probleem.
Bij mij lag het eraan dat ik geen goede drivers (lees: standaard Windows XP drivers) voor mijn geluidskaart had geïnstalleerd en wél hardware acceleration had aangevinkt in de audio settings.
Zodra ik hardware acceleration uit vinkte werkte het wel.
Nadat ik de laatste officiële drivers voor mijn geluidskaart had geïnstalleerd kon ik pas met hardware acceleration spelen.
Ik heb overigens een Terratec DMX Xfire 1024 geluidskaart.

Verwijderd

je moet de 40.71 drivers gebruiken die zijn sneller 25% meer performance

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook de DMX fire 1024, ik heb hardware acceleration al uitgeschakeld en nog steeds super schokkend, ik heb verder zo'n beetje ook al alle instellingen van BF1942 gecontrolleerd. Maar ik kan het uiteraard nog een keer proberen, omdat we immers bij dezeflde specs hebben.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

probeer eens de onboardgeluids kaart. met de videokaart. kijken of dat het zelfde probleem geeft? en niet de driver 40.71 instaleren want die geven echt geen 25% meer performance. spreek uit ervaring :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het ff proberen Twix, thnx for the tip!!!!!!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-07 10:18
Je kan ook nog even proberen het geluid uit te schakelen om te kijken of het dan wel werkt.
Dan kun je de videokaart iig uitsluiten :)
Als het dan wel werkt weet ik bijna zeker dat het opgelost is met de laatste drivers van je geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
zal ik vanmiddag ff proberen. Thnx Duck

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42

MaDLiVe

.-Observer-.

Ja en post je system specs es. Je hebt toch geen highpoint controller erin hangen"?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Sorry , De specs zijn het volgende

ASUS A7v333
AMD Xp2000+
512MB DDR PC2700
Leadtek GeForce 4 Ti4400 128MB
Terratec DMX Xfire 1024

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 09:04:
Lijkt me dat als het geluid gaat schokken je ook eens naar je geluidskaart gaat kijken. Nieuwe drivers geinstalleerd, irq/dma conflicten?
Het geluid schokt niet, het beeld schokt. (geluid valt helemaal weg)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Heb het wel eens zo'n situatie gezien, had toch iets met mobo driver te maken toenertijd..
Bekijken je geheugen usage eens ... want dat was er toen aan de hand, het geheugen liep helemaal vol heel snel, en kon op een vage wijze niet geleegd worden en de pc flipte helemaal totdat je weer in windows kwam , dan ging het weer goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 08:39:
Ik heb het volgende probleem, als ik bijvoorbeeld games speel als BF1942, dan loopt ie de eerste 30sec wel mooi strak en meet geluid, maar na die 30sec begint ie gigantisch te schokken en valt het geluid in 1 keer weg :( . De computer loopt echter niet vast, je kunt dus wel verder spelen, maar dan super schokkend en zonder geluid.

Heeft mijn videokaart nu een defect en zou vervanging een oplossing zijn 8)7 ????? Ik heb er namelijk nog garantie op.
Ik heb exact het zelfde probleem met mijn ti 4200
al van alles geprobeert!
niets helpt.

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Het spel vraagt ook een enorme hoeveelheid virtual memory. Misschien moet je die groter maken, want als die niet groot genoeg is kan het spel idd gaan schokken. Hoor je toevallig je harde schijf 'ratelen' als je beeld gaat schokken?

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je toevallig erg weinig schijfruimte op de disk waar Battlefield op staat? Ik had namelijk ook dat het na een tijdje erg sloom ging, bleek later dat XP een proces gestart had dat zat te zeuren over te weinig schijfruimte. Na wat vrij maken van ruimte liep het daarna weer als een trein.

Verwijderd

hebbie dat bijgeleverde proggie WInFoX erbij aan staan, of draaien op de achtergrond.. gooi dat er meteen maar af! Ik draai met 40.41 en heb nergens problemen mee... (zelfde kaart)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Probleem zit in de soundcard drivers. Ik heb hier twee sytemen staan:

AMD XP 2000+
Asus a7v333
1024 MB PC 2700
MSI Geforce 4 4600
SB live

en een

AMD XP 1800+
Asus a7v266-e
512 MB PC 2400
MSI Geforce 4 4400
SB live

Op het eerste systeem liep het spel soepel (multi player en single player), en op het tweede systeem was de single player een drama qua fps.

Kontakt gehad met EA, na 2 mailtjes gaven zij toe dat er problemen waren met de sounddrivers.
Op een forum (hier op tweakers.net) las ik dat die problemen alleen golden voor de Microsoft sounddrivers. Vervolgens heb ik de laatste creative sounddrivers erop gezet en het probleem was over.

Daarvoor heb ik eerst nog meer geheugen geprobeerd, maar doordat het asus mobo niet lekker werkt met 3 dimmen kwam ik tot max 768MB, dat hielp overigens iets.

Ook heb ik de Soundblaster eruit gehad en de onboard sound enabled, het spel werkte perfect, maar ja die onboard geeft een wat minder geluid (treble en bass niet instelbaar etc..).

De drivers voor de videokaarten zijn de 40.71
OS is Win XP pro NL SP 1
Resolutie 1280x1024x32
Sound hardware accelerated
Overige instellingen in het soel Default

Hoop dat je hier wat aan hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Bart-01 op 30-09-2002 13:04 . Reden: aanvulling ]

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Uhmm.. schoot me nog wat te binnen, mischien videokaart op het zelfde IRQ als 1 van je andere hardware? Netwerkaart ofzo? Dan zuigt de boel zich ook vast na verloop van tijd..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen, ik heb het voor elkaar het werkt nu weer!!!! Ik heb de standaard Winfast A250 drivers van de cd geinstalleerd en de W2k Drivers van de terratec DMX Xfire 1024 en de spellen BF1942 & Mafia lopen weer. Het enigste nadeel is nog dat het geluid een beetje ruist, maar dat komt denk omdat ik de W2k drivers heb geinstalleerd. Ik download zo nog ff de hercules Fortissimo2 drivers (dezelfde chipset) en hopenlijk werkt het dan weer perfect!.

Bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

OPGELOST>!!!!!!

Ik had exact het zelfde, ik heb mijn onboard soundcard uitgezet (door middel van een jumper op mobo. en ook mijn usb 2.0 heb ik met een jumpertje uitgezet!!!!
werkt weer als en tiet....

:*)
Pagina: 1