Toon posts:

Installeren van Mandrake 9.0rc3 wil niet via cdrom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje rc3 van MandrakeLinux liggen maar had pas dit weekend tijd om het te installeren, althans, iets wat erop moest lijken.

Ik wou mandrake in een windows folder installeren via de lnx4win command die je kan intoetsen nadat je constant op F1 blijft drukken als de bootdisk klaar is met opstarten. Daar de begonnen de problemen al.

De kernel herkende de ingetypte command niet. Dus ik dacht, dan kijken we even naar de gewone install. Op een gegeven moment krijg ik een venster voor me waar ik mijn cd-rom moet kiezen. Degene waar de cd in zit krijg ik een foutmelding dat het niet de mandrake install cd is en bij de andere (cd-writer) krijg ik (logisch) een cannot access melding.

Ik heb alle drie de cd's in mijn cd-rom gedaan maar hij herkent ze niet. Weet iemand toevallig waardoor dat komt? Moeten de cd's een specifieke naam hebben? Of is het misschien een corrupt download geweest?

• Cafe_de_beuk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

Cafe_de_beuk

Biertje?

Wel goeie iso gedownload?

Want, als je een iso download hoef je de cd-rom geen naam te geven, dit staat namelijk dan al in de iso zelf.

Denk zelf dat het een corrupte download geweest is.

Als je hem nu weer opnieuw moet downloaden, download dan ff Mandrake 9.0 Final :)

Don't go mad, go linux

Verwijderd

Het is niet direct een oplossing voor je probleem, maar het zou mischien kunnen dat er in die RC3 wat probllempjes zitten, natuurlijk. De officiele 9.0 versie is volgens mij uit (zie ander draadje ergens hier in NOS)...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2002 08:37 . Reden: DUhhhh.. had de vorige dus ook al gemeld... pfft... 8)7 ]

Verwijderd

Ik heb alles perfect kunnen installeren thuis. Bij mijn opdracht gever lukte dat totaal niet, zelfde soort foutmeldingen als jouw. Bleek duz naderhand aan de brander te liggen-->HP. Heb iso's op laptop mee naar huis meegenomen en gefikt op mijn eigen brander-->lite-on. Installeerde als een trein.

Lopende 1'en en 0'en tijdens booten mandrake 9.0
Hoe zit het nou met suse?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat mijn cd-rom en brander (die al een beetje oud zijn) niet herkent worden.

Ik zal het anders dan maar gewoon via harde schijf proberen te installeren.