Toon posts:

I-Frame probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n site gemaakt door middel van i-frames en ik had een javascript dat het i-frame automatisch aanpast aan de maat van de pagina, en dat werkt ook, maar nu had ik m'n site op het internet gezet en nu blijkt dat het dat het i-frame zich niet meer automatich aanpast aan de maten van een pagina, en ik heb al vanalles geprobeerd maar niet wil helpen, kan iemand me helpen?
het URL is http://home.wanadoo.nl/h.bos_wieringen/metallica-online/ en het is geen reclame! want de site doe ik via een ander adres, dit is een uitprobeersel.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 14:05

Willem2

Ω is futile

volgens mij moet je het resizen van je Iframe opgeven in je hoofddocument in plaats van op de paginas die je er in laadt...

<body onload="adjustIFrameSize()">

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

euh... wat ik me altijd afvraag is waarom zet je die frame in t midden niet gewoon op width="100%" (of in je css natuurlij :+)

dan hoef je nix moeilijk te doen met resising enzo... dat doet ie dan helemaal automatisch en maakt t niet eens uit of je 800*600 hebt of 1024*768 :) toch :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Jep opgeven in de pagina waarop je het iframe laadt:

<IFRAME HEIGHT="waarde"> </IFRAME>

Of zie: http://www.handleidinghtml.nl/element/iframe.htm

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nog niet gelukt ik zette bij de link dit: <a href="lyrics.htm" target="iframeName" body onload="adjustIFrameSize()">Lyrics</a> (http://home.wanadoo.nl/h.bos_wieringen/metallica-online/), maar dat werkte niet, kan iemand me dit even wat beter uitleggen waar ik het precies moet neerzetten.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 14:17:
Het is me nog niet gelukt ik zette bij de link dit: <a href="lyrics.htm" target="iframeName" body onload="adjustIFrameSize()">Lyrics</a> (http://home.wanadoo.nl/h.bos_wieringen/metallica-online/), maar dat werkte niet, kan iemand me dit even wat beter uitleggen waar ik het precies moet neerzetten.
HTML:
1
2
3
  <a href="lyrics.htm" target="iframeName">Lyrics</a>
</body>

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Ik snap er niets van.
Hoe kan het dat iedereen adressen (url's) bij hun berichten hebben staan, om meer duidelijkheid te verschaffen over het probleem en ik doe dat en hij wordt weggehaald.
Het is net of ik nooit iets goed doe...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
intermusic, er is een verschil tussen behulpzaam, en tussen -zoals Pelle al noemt- spam, sex en Google. Er gelden gewoon regels, en daar heeft iedere user zich aan te houden. :)

Klagen kan overigens in Lieve Adjes

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Yogho schreef op 01 oktober 2002 @ 14:21:
[...]

HTML:
1
2
3
  <a href="lyrics.htm" target="iframeName">Lyrics</a>
</body>
Ik heb dit boven elke link gezet in Dreamweaver 4.01 maar als ik kijk in de html code zie ik dat de <body onload="adjustIFrameSize()"> geel wordt, en dat betekent dat het script niet klopt, dus ik ben nog niet vooruitgekomen met deze html code.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 08:44:
[...]

Ik heb dit boven elke link gezet in Dreamweaver 4.01 maar als ik kijk in de html code zie ik dat de <body onload="adjustIFrameSize()"> geel wordt, en dat betekent dat het script niet klopt, dus ik ben nog niet vooruitgekomen met deze html code.
vrind, heb je dan ook wel een functie adjustIFrameSize() tussen script-tags in je head staan :?
* HunterPro denkt weer aan F1, google en gelijksoortigen

edit:
misschien is de PHP-plugin ook wel wat voor jou ;)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm....eigelijk niet neej, maar moet ik nu tussen <head> </head>, adjustIFrameSize() zetten? of moet er nog iets bij?

• HunterPro
  • Niet online
hmm, wat dacht je van:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<head>
<script>
function adjustIFrameSize() {

// je code om je iframe te resizen

}
</script>
</head>
<body OnLoad="adustIFrameSize()">
blaat
</body>

hmm?

edit:

ik ben echt heel lief dat ik dit geef; maar ik zou als ik jou was eventjes mezelf wat javascript basics gaan aanleren, want geloof me, ik ben niet goed in javascript (kan er zelfs geen bal van :P) en dit weet ik zelfs.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

't wordt nu wel erg Javascript beginners tutorial niet?

Als je met javascript aan de gang wilt.. check dan eerst wat tutorials en voorbeelden, dan weet je in ieder geval een beetje waar je mee bezig bent.

En check anders disjfa's opmerking... misschien kun je de breedte/hoogte van het iframe wel relatief opgeven met procenten. Scheelt hoop Javascript.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.