Toon posts:

how win 98 te verwijderen van win 98/xp dualboot

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort windows XP pro geinstalleerd op 80 GB D; schijf. Windows 98 SE staat nu nog op mijn oude 40 GB c: schijf. Dualbooten werkt prima maar ik wil van win 98 se af, dus hoe verwijder ik win 98se veilig van mijn systeem ? Nog mooier : hoe kan ik er daarna voor zorgen dat win XP boot vanaf de D; schijf zodat ik de C; schijf kan formatteren en voor videobewerking kan gebruiken ??

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gewoon format C: :)
Booten doet WinXP toch al van je D schijf, dus dat lijkt me geen probleem... Alleen nog ff je boot.ini aanpassen zodat 'ie Win98 niet meer in het bootmenu aanpast weergeeft.

[ Voor 0% gewijzigd door oVRoM op 30-09-2002 07:25 . Reden: was nog niet wakker ]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:47
oVRoM schreef op 30 september 2002 @ 07:24:
Gewoon format C: :)
Booten doet WinXP toch al van je D schijf, dus dat lijkt me geen probleem... Alleen nog ff je boot.ini aanpassen zodat 'ie Win98 niet meer in het bootmenu aanpast weergeeft.
Bij format c: ben je dus ook boot.ini enzo kwijt.
Die moet je er dus weer opzetten, dat kan je doen door van de Win XP cd te booten, en dan met een bepaald commando, maar dat zie je wel als je dan help intypt.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Doh! Tuurlijk |:(
Nog steeds niet helemaal wakker :)

Die mode die jij bedoelt is volgens mij de Recovery mode...

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:47
oVRoM schreef op 30 september 2002 @ 07:30:
Doh! Tuurlijk |:(
Nog steeds niet helemaal wakker :)

Die mode die jij bedoelt is volgens mij de Recovery mode...
Ja, dacht ik ook al, maar ben ook nog een beetje aan het :Z en.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. dat zou moeten lukken, maar nu (zie deel 2 van mijn vraag) is mijn C: schijf de boot schijf (primary partition) met het master boot record erop. als ik zomaar format ben ik mijn MBR toch ook kwijt, correct ?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nee, als je een partitie formatteert blijft de MBR gewoon staan, omdat die niet binnen een partitie valt.

Verwijderd

Topicstarter
OK, en stel - stel dat ik mijn MBR zou willen overhevelen naar de D: schijf die een stukkie sneller is ?!? Enig idee hoe dit kan ? Dwz stel dat mijn C: schijf volledig crasht of dat ik hem eruit sloop, hoe krijg ik de boel dan toch draaiende / bootend vanaf D: ??

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:21
40 Gb schijf lostrekken, met cd van XP recovery doen, dan de 40 Gb formateren zonder primaire partities, extended partitie dus. (krijg je dan ook nooit meer gezeik mee.).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie ^^^

Bedenk dat je snelkoppelingen en instellingen nu verwijzen naar D:\bla, als je daar opeens C:\bla van zou maken krijg je wat probleempjes. Dus houdt het maar gewoon bij D - kan verder totaal geen kwaad. Ik boot hier vanaf H :+

Dit is trouwens al wel vaker behandeld - loop dus verder even een paar topics af voor eventuele extra tips :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.