Toon posts:

Videokaart naar de knoppen?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gewoonlijk start ik mijn pc weer eens op :z

Na een kwartiertje ofzo krijg ik ineens geen beeld meer, wtf dacht ik.

Van alles geprobeerd, de aperture size in de bios omlaag gehaald, fast write uitgezet. Niks helpt, ik kom nu alleen in Windows op 640x480 met 4 bit kleuren en rare verticale strepen door mijn beeld.

Als ik het hoger wil zetten dan geeft ie helemaal geen beeld meer, gelukkig heb ik twee monitors maar geen verschil dus aan de monitor kan het gelukkig niet liggen.

Videokaart (ASUS TI4600/TD) er ook nog eens weer opnieuw ingedaan maar ook geen resultaat.

Verder heb ik mijn videokaart nooit overgeclockt en mijn case temp. is 42 graden celcius stressed.

Dus terug naar de winkel of kan ik nog wat anders proberen :?

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Als je die kaart effe kunt testen in een andere PC is het natuurlijk helemaal makkelijk. Als ie daar ook zo gek doet, weet je gelijk of het de videokaart is.

Verwijderd

Topicstarter
Rendier2710 schreef op 30 september 2002 @ 07:27:
Als je die kaart effe kunt testen in een andere PC is het natuurlijk helemaal makkelijk. Als ie daar ook zo gek doet, weet je gelijk of het de videokaart is.
Dat kan helaas niet.

Verwijderd

Als je er nou eens een pci kaartje in doet en de drivers verwijdert. Daarna proberen je ti4600 met nieuwe drivers te installen. Maarja het beste zou toch zijn testen met een andere pc. Heb je geen vriend ofzo waar je hem ff kan testen?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Moederbord: Gigabyte GA-7VRXP je moet je vcore eens op + 7,5 % zetten, je voltage... is namelijk heeel bekend bij dit bord, ik heb dat namelijk ook... en is weer zo stabiel alst maar zijn kan met + 7,5 %

ik hoor het wel van je

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 07:36:
Als je er nou eens een pci kaartje in doet en de drivers verwijdert. Daarna proberen je ti4600 met nieuwe drivers te installen. Maarja het beste zou toch zijn testen met een andere pc. Heb je geen vriend ofzo waar je hem ff kan testen?
Ben ik nog vergeten te melden, maar dit had ik ook al gedaan. De Iiyama monitor drivers geinstalleerd en een oude detonator (30.82) die het altijd wel deed, maar ook geen resultaat.

Ik heb hem bij Norrod gekocht, ik ga daar toch maar heen, ze testen hem daar toch wel direct en als ze een probleem ontdekken krijg je meteen een nieuwe mee, mits je het aankoopbewijs hebt natuurlijk. (en die heb ik natuurlijk wel :P )
Tutti-frutti schreef op 30 september 2002 @ 07:37:
Moederbord: Gigabyte GA-7VRXP je moet je vcore eens op + 7,5 % zetten, je voltage... is namelijk heeel bekend bij dit bord, ik heb dat namelijk ook... en is weer zo stabiel alst maar zijn kan met + 7,5 %

ik hoor het wel van je
Werkt helaas ook niet.

Verwijderd

je hebt een case temp van 42 graden?, ik hoop dat dat je procesor temp is... als dat echt je case temp is vind ik het helemaal niet gek dat je TI4600 dood is... en mag je heel snel eens wat gaan doen aan de ventilatie van je case

had het ook sterk gevonden als je met het verhogen van je core voltage het probleem had opgelost ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 08:09:
je hebt een case temp van 42 graden?, ik hoop dat dat je procesor temp is... als dat echt je case temp is vind ik het helemaal niet gek dat je TI4600 dood is... en mag je heel snel eens wat gaan doen aan de ventilatie van je case

had het ook sterk gevonden als je met het verhogen van je core voltage het probleem had opgelost ;)
42 graden ja en cpu is max. 59 stressed.

Althans volgens de bios monitor en de software van Gigabyte onder Windows.

//edit: shit, misschien heb je toch gelijk, heb nu de kast open staan en een kamer ventilator tegenaan gezet en nu kan ik ineens weer op alle resoluties zetten en 32 bits, maar de verticale strepen blijven :? heeft ie dan toch schade opgelopen door te hoge temperaturen en kan ik hem dan nog wel inruilen :?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

verticale strepen duidt op een defecte ram module op je GF.

RMA enige oplossing......

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25

MaDLiVe

.-Observer-.

Gamer schreef op 30 september 2002 @ 09:20:

Klopt ook eens met een viper2 gehad.

Door de hitte is het goed mogelijk er iets beschadigd is geraakt. Ti4600 kaartjes worden van zichzelf al uberwarm en als ze die warmte niet goed kunnen afgeven dan zit er vroeg of laat een defect aan te komen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Gamer

Gamer

Electrified

het probleem ligt niet zo zeer dat de ram modules warm worden (doen ze ook niet), de core is hier het grote probleem, maar niets met topicstarter zijn probleem te maken imho.

de fail rate van die modules is veel te hoog....

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Is je monitor niet gewoon naar de beeldenhemel ? :|

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 11:49:
Is je monitor niet gewoon naar de beeldenhemel ? :|
Goed lezen... Hij heeft twee monitoren, en heeft de videokaart met allebei geprobeerd. :>

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Gamer schreef op 30 september 2002 @ 09:20:

Ben vanmiddag bij Norrod geweest en half uur staan wachten, maar die gast van de TD zei een soort gelijk iets.

Ik moet alleen wachten totdat ze weer nieuwe asus ti 4600 binnenkrijgen :(

Ach ik mag al blij zijn dat ik weer een nieuwe krijg :) Bedankt voor de hulp mensen.

• Gamer

Gamer

Electrified

nja, als je in mijn geval al een kaartje of 3 gehad hebt met dat probleem is het wel duidelijk :)

Verwijderd

Heb ik gisteren ook gehad met me gf2 ik had de gehele tijd ge csèd en ge f12002 ed, ik had de intentie om me videokaart te gaan ocen.

Ff 3dmark aan, ik ff bakkie thee halen.
Kom trug zwart beeld, overnieuw opstarten en allemaal gekke strepen enzo.

In normaal xp deed ie nix dan een paar groene verticale strepen en in xp veiligheid modus gaf hij wel beeld maar heel gaar.

Toen ff bij me nvidia drivers gekeken, wat bleek die waren verdwenen.

Toen xp overnieuw geinstalled en nog nix, toen videokaart in andere pc zelfde resultaat.

Nu zit er een gare videokaart in me pc.

En ik krijg als het goed is een nieuwe toegestuurd.

Temp van pc is

idle tussen de 43 en 44 graden

stressed 45 a 47 graden

kast temp ong 28/29 graden.

met 2 enermax regelbare fans, en een artic silent pro koeler op een niet oced xp1700 configuratie.

Aldus mm5,

ps leest mm5 de temperaturen rechtstreeks uit de bios? want ik heb een a7v333 mobo en die liegen ong 9 graden over de temp.

Maar als ik in de bios kijk staat de zelfde temps als in mm5
Pagina: 1