melkpakjes met subwoofer of gewoon stereo

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:07

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 12:24:
[...]

Jij legt een mening neer alsof het een feit is.
En dan ga je daarna zeggen dat het een kwestie van smaak is, luister eens goed. We zijn niet gek hiero...

En met een kwestie van smaak, daar ben ik het mee eens...
Nee, ik heb nooit gezegd dat het een feit is dat grotere speakers mooier klinken. Wel dat het meer body heeft. Of je daar van houd is een kwestie van smaak.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 12:28:
[...]

Precies: normale!

Geen extra grote ofzo, overbodig.
Kan je mij is uitleggen waarom het overbodig is als iemand een grotere speaker mooier vind klinken vanwege de body ? En ga dan niet zeggen omdat de sub de bas al regelt want de extra body komt niet alleen door de bas.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op 30 september 2002 @ 12:39:
[...]

Kan je mij is uitleggen waarom het overbodig is als iemand een grotere speaker mooier vind klinken vanwege de body ? En ga dan niet zeggen omdat de sub de bas al regelt want de extra body komt niet alleen door de bas.
Volgens jou smaak is meer "body" mooier. Helaas miste ik het stukje "jou smaak" in je eerste post...

Maar laten we er maar een eind aan maken, anders zitten we hier nog tot vanavond... over smaak valt niet te twisten.

Verwijderd

JT schreef op 30 september 2002 @ 12:39:
[...]

Ik reageerde op dit stukje:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Flarrestein schreef op 30 september 2002 @ 12:10:
Kortom, melkpakjes met subwoofer is er voor mensen die geen grote kasten in de weg hebben willen staan.
Voor de geluidskwaliteit heb je veel meer aan een set goede speakers. Er blijft altijd een 'zwakke plek' tussen het laag en ergens midden frequenties bij een sub + melkpakje.
Dit heb je met 'normale' speakers niet.

--------------------------------------------------------------------------------

Lees dat ook ff, dan wordt alles duidelijk.

En ik blijf erbij dat we er beter mee kunnen stoppen met deze zinloze discussie...

edit:
Zal ik dan maar de oudste, verstandigste tweaker wezen...

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb wel met een grote speaker meer het idee dat de hele kamer gevult wordt met geluid. met kleine speakers komt het geluid uit 1 bepaalt punt. en dat kun je horen. en een beetje grote speaker is gewoon wat krachtiger in geluid en voller. maar daar hangt ook weer een prijskaartje aan. een zuil kan immers net zo klinken als een plankspeaker van het zelfde budget ongeveer. het kan zo zijn dat ik er nu wat meer op let maar ik heb het idee dat de jbl zuilen die ik hiervoor had toch wat voller waren, de plankspeakers die ik nu hebt zijn wel weer een heel stuk sprankelender hoog, strakkere bas, mooi gedetaileerd. maar ik heb er zeker geen spijt van.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 13:12:
quote:
Flarrestein schreef op 30 september 2002 @ 12:10:
Kortom, melkpakjes met subwoofer is er voor mensen die geen grote kasten in de weg hebben willen staan.
Voor de geluidskwaliteit heb je veel meer aan een set goede speakers. Er blijft altijd een 'zwakke plek' tussen het laag en ergens midden frequenties bij een sub + melkpakje.
Dit heb je met 'normale' speakers niet.

Lees dat ook ff, dan wordt alles duidelijk.

En ik blijf erbij dat we er beter mee kunnen stoppen met deze zinloze discussie...

edit:
Zal ik dan maar de oudste, verstandigste tweaker wezen...
Nou, dan zal ik je iets uitleggen: als je geen satellieten neemt maar boekenplankluidsprekers of groter dan is dat hele zwakke stuk er niet. Ik ben er zelf voorstander van om grote speakers te nemen (vloerstaanders) en de sub pas te gaan laten werken wanneer de speakers niet meer dieper kunnen. Dus gaan de speakers bij 45 hz afzakken dat stel je de cut-off frequentie van de sub af op 45 hz :) Dat geeft het mooiste geluid denk ik.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

inhakend op duncanvdlinden:

heb je daar een sub bij?

Verwijderd

JT schreef op 30 september 2002 @ 13:15:
[...]

Nou, dan zal ik je iets uitleggen: als je geen satellieten neemt maar boekenplankluidsprekers of groter dan is dat hele zwakke stuk er niet. Ik ben er zelf voorstander van om grote speakers te nemen (vloerstaanders) en de sub pas te gaan laten werken wanneer de speakers niet meer dieper kunnen. Dus gaan de speakers bij 45 hz afzakken dat stel je de cut-off frequentie van de sub af op 45 hz :) Dat geeft het mooiste geluid denk ik.
lezen is moeilijk, ik weet het...

Ik heb het niet over sataliet-speakers, maar over midden-grote speakers ("plankboxen" in jou taal)

edit:
En nogmaals: zullen we maar ophouden met deze zinloze discussie JT...

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 13:19:
[...]

lezen is moeilijk, ik weet het...

Ik heb het niet over sataliet-speakers, maar over midden-grote speakers ("plankboxen" in jou taal)

edit:
En nogmaals: zullen we maar ophouden met deze zinloze discussie JT...
Als je nou zo graag wil stoppen, waarom moet je dan wel perse het laatste woord hebben :Z

plankspeakers geven ook geen gat.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op 30 september 2002 @ 13:21:
[...]

Als je nou zo graag wil stoppen, waarom moet je dan wel perse het laatste woord hebben :Z

plankspeakers geven ook geen gat.
Dit betekent dus dat je het eigelijk wel met me eens bent.

nou, beter kan toch niet! ;)

edit:
als je nou had gezegt; "ja, we houden er maar mee op...", dan reageer ik niet meer. je blijft maar doorgaan...

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 13:26:
[...]

Dit betekent dus dat je het eigelijk wel met me eens bent.

nou, beter kan toch niet! ;)
Als iemand grote speakers beter vind klinken omdat dat meer body heeft dan kan dat wel degelijk beter.
edit:
als je nou had gezegt; "ja, we houden er maar mee op...", dan reageer ik niet meer. je blijft maar doorgaan...
Klopt, want dat jij wil stoppen wil niet zeggen dat ik dat wil :D

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op 30 september 2002 @ 13:34:
[...]

Als iemand grote speakers beter vind klinken omdat dat meer body heeft dan kan dat wel degelijk beter.

[...]

Klopt, want dat jij wil stoppen wil niet zeggen dat ik dat wil :D
Die iemand, JT, dat ben jij...

De topicstarter wil gewoon een paar mooie plankspeakers kopen met een goed subwoofer. Ben ik het helemaal mee eens...

Daarnaast probeer ik alles in mijn posts uit te leggen en jij hebt het telkens over "body" en "beter klinken". Ik stel voor dat je lekker verder gaat filosoferen en dan gaan de tweakers weer verder met volgende posts. Er moeten ook nog mensen advies krijgen... Daar zijn we hier voor.

Dus Pixal: Gewoon doen die sub met midden-grote speakers. Helemaal mee eens.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 13:40:
Dus Pixal: Gewoon doen die sub met midden-grote speakers. Helemaal mee eens.
En ik zeg: zelf even grote en boekeplankluidsprekers gaan luisteren en zelf beslissen want smaken verschillen :Y)

Ecodan warmtepomp

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ben het absoluut met JT eens (voor de verandering). Zelf heb ik een bloedhekel aan de zogenaamde subwoofer systemen omdat het een heel krom gebeuren is geworden. Een subwoofer is leuk zolang het een subwoofer is. In de praktijk wordt zo'n ding bij goedkope systemen vaak gebruikt als vervanging van een paar fatsoenlijke bassluidsprekers. Satellietjes die onder de 800Hz zwak zijn, onder de 200Hz geen fuck meer doen, en dan zo'n stampkast die doorloopt tot boven de 300Hz. Dat kan onmogelijk goed klinken.

Mijn mening: bij goeie speakers heb je absoluut geen subwoofer nodig. Een subwoofer is alleen leuk als aanvulling als je bij films voor het effect enorme geluidsdruk bij hele lage frequenties wilt hebben, zonder dat je speakers meteen kamervullend moeten zijn. Maar ga geen crapspeakers kopen met een subwoofer erbij om de crap op te poetsen. Gebruik een subwoofer alleen als aanvulling en niet als substituut.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op 30 september 2002 @ 13:58:
Ik ben het absoluut met JT eens (voor de verandering). Zelf heb ik een bloedhekel aan de zogenaamde subwoofer systemen omdat het een heel krom gebeuren is geworden. Een subwoofer is leuk zolang het een subwoofer is. In de praktijk wordt zo'n ding bij goedkope systemen vaak gebruikt als vervanging van een paar fatsoenlijke bassluidsprekers. Satellietjes die onder de 800Hz zwak zijn, onder de 200Hz geen fuck meer doen, en dan zo'n stampkast die doorloopt tot boven de 300Hz. Dat kan onmogelijk goed klinken.

Mijn mening: bij goeie speakers heb je absoluut geen subwoofer nodig. Een subwoofer is alleen leuk als aanvulling als je bij films voor het effect enorme geluidsdruk bij hele lage frequenties wilt hebben, zonder dat je speakers meteen kamervullend moeten zijn. Maar ga geen crapspeakers kopen met een subwoofer erbij om de crap op te poetsen. Gebruik een subwoofer alleen als aanvulling en niet als substituut.
Lees de post even goed.

Jij zegt dus voor extra grote boxen te zijn ipv midden-grote boxen (plankboxen) in combinatie met een kwaliteits subwoofer.

we hebben het hier niet over sataliet-speakertjes...

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 14:01:
[...]
Jij zegt dus voor extra grote boxen te zijn ipv midden-grote boxen (plankboxen) in combinatie met een kwaliteits subwoofer.

we hebben het hier niet over sataliet-speakertjes...
Jij WIL gewoon niet lezen en snappen dat een vloerstaander iets meer heeft dan een boekenplankluidspreker he ? Nou al zo vaak gezegd en je rept maar door over satellieten terwijl ik het daar helemaal nooit over hebt gehad. Of je vloerstaanders of boekenplankluidsprekers wil is een kwestie van smaak. Bij beide is er geen gat.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op 30 september 2002 @ 14:08:
[...]

Jij WIL gewoon niet lezen en snappen dat een vloerstaander iets meer heeft dan een boekenplankluidspreker he ? Nou al zo vaak gezegd en je rept maar door over satellieten terwijl ik het daar helemaal nooit over hebt gehad. Of je vloerstaanders of boekenplankluidsprekers wil is een kwestie van smaak. Bij beide is er geen gat.
Ik ga er niet op in JT, ... tis lang genoeg geweest vind je niet...?

ontopic

Zuil luidsprekers hebben vaak een geintegreerde subwoofer. Dat is een mogelijke oplossing. Dan heb een een midden-grote luidspreker met een subwoofer eronder (boven) zodat het gehele spectrum incl. overlapping is geregeld. Helaas heb je dan 2 zuilen, dus eigelijk ook 2 subwoofers. 1 subwoofer is eigelijk genoeg voor een kamer.
Je kan natuurlijk ook een grote zuil nemen en een midden-grote box. Of zoals al eerder gezegd 1 sub (goed kwaliteit) en twee middengrote speakers...(boxen) ;)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Als je in alle gevallen mooi geluid wilt, dus film, muziek, evt. computer etcetera, kun je mijn inziens het beste kiezen voor 'gewone' boxen. Dus geen melkpakjes, geen zuiltjes, maar gewoon de ouderwetse 'box'. Daar komt van zichzelf altijd (mits je een goede koopt natuurlijk) al aardig wat bass uit. Genoeg voor een mooi rocknummer. Wil je nou bijvoorbeeld hardhouse draaien, dan koop je er een subwoofer bij. Hetzelfde geldt voor films.

Ik heb tot nu toe geen enkel 'melkpakjes'-set gehoord die ik mooi vond klinken.

Mother, will they like this song?

Verwijderd

TheLunatic schreef op 30 september 2002 @ 14:29:
Als je in alle gevallen mooi geluid wilt, dus film, muziek, evt. computer etcetera, kun je mijn inziens het beste kiezen voor 'gewone' boxen. Dus geen melkpakjes, geen zuiltjes, maar gewoon de ouderwetse 'box'. Daar komt van zichzelf altijd (mits je een goede koopt natuurlijk) al aardig wat bass uit. Genoeg voor een mooi rocknummer. Wil je nou bijvoorbeeld hardhouse draaien, dan koop je er een subwoofer bij. Hetzelfde geldt voor films.

Ik heb tot nu toe geen enkel 'melkpakjes'-set gehoord die ik mooi vond klinken.
couldn't agree with you more... ;)

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 19:14
Het is altijd een kwestie van smaak, maar ik begrijp
eigenlijk niet waarom er deze vragen zijn.
Melkpak/Subwoofer systeempjes zijn er, in mijn ogen,
voor mensen die wel geluid willen maar het niet zoveel
uitmaakt hoe het klinkt als er maar geluid uitkomt.
(er zijn uitzonderingen op die systemen).

Er zijn genoeg luidsprekers (zoals m'n Energy E:XL28p's,
die tot 22Hz gaan) waar een powered subwoofer inzitten
en dan heb je meteen een stereo subwoofer ook.
Als je zo'n soort luidspreker hoort dan hoef je je ook niet
meer af te vragen wat voor luidspreker je zou moeten
aanschaffen.

Verwijderd

Tadream schreef op 30 september 2002 @ 14:32:
Het is altijd een kwestie van smaak, maar ik begrijp
eigenlijk niet waarom er deze vragen zijn.
Melkpak/Subwoofer systeempjes zijn er, in mijn ogen,
voor mensen die wel geluid willen maar het niet zoveel
uitmaakt hoe het klinkt als er maar geluid uitkomt.
(er zijn uitzonderingen op die systemen).

Er zijn genoeg luidsprekers (zoals m'n Energy E:XL28p's,
die tot 22Hz gaan) waar een powered subwoofer inzitten
en dan heb je meteen een stereo subwoofer ook.
Als je zo'n soort luidspreker hoort dan hoef je je ook niet
meer af te vragen wat voor luidspreker je zou moeten
aanschaffen.
Precies, luidsprekers incl. subwoofer: hele probleem in 1 x opgelost. ;)

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 14:22:
[...]
Zuil luidsprekers hebben vaak een geintegreerde subwoofer. Dat is een mogelijke oplossing.
Daar zijn er niet veel van. Dan moet het overige klankkarakter van de zuil je wel bevallen.
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 14:31:
[...]

couldn't agree with you more... ;)
DAT is dus een kwestie van smaak waar ik het de hele tijd over heb.

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 14:35:
Precies, luidsprekers incl. subwoofer: hele probleem in 1 x opgelost. ;)
Ja, en wat zeiden JT en ik nou? :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

JT schreef op 30 september 2002 @ 14:36:
[...]

Daar zijn er niet veel van. Dan moet het overige klankkarakter van de zuil je wel bevallen.

[...]

DAT is dus een kwestie van smaak waar ik het de hele tijd over heb.
weten we JT... weten we...

Verwijderd

Exirion schreef op 30 september 2002 @ 14:38:
[...]

Ja, en wat zeiden JT en ik nou? :X
om precies te zijn: een zuilluidspreker.

Ik heb het over een zuil met subwoofer. (komt neer op een midden-grote box met daaronder een ingebouwde subwoofer) (2 zelfs, stereo)

Dat had ik toch al gezegd? ;)

Zijn we het eens? zou het? ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 14:41:
Ik heb het over een zuil met subwoofer. (komt neer op een midden-grote box met daaronder een ingebouwde subwoofer) (2 zelfs, stereo)
Beste jongen, een stereo subwoofer is bullshit. Heb je niet nodig, en sterker nog: is af te raden. Een subwoofer hoort alleen frequenties onder de 100Hz weer te geven en liever nog iets lager. Het menselijke oor kan bij die frequenties geen richting bepalen, dus wat moet je dan met stereo? Niks. Het is zelfs nadelig omdat links en rechts op bepaalde plekken in je kamer tegen elkaar gaan in werken omdat ze een tegengestelde fase hebben.

Zo, nu jij weer.

Verwijderd

Exirion schreef op 30 september 2002 @ 14:44:
[...]

Beste jongen, een stereo subwoofer is bullshit. Heb je niet nodig, en sterker nog: is af te raden. Een subwoofer hoort alleen frequenties onder de 100Hz weer te geven en liever nog iets lager. Het menselijke oor kan bij die frequenties geen richting bepalen, dus wat moet je dan met stereo? Niks. Het is zelfs nadelig omdat links en rechts op bepaalde plekken in je kamer tegen elkaar gaan in werken omdat ze een tegengestelde fase hebben.

Zo, nu jij weer.
Waarom lees je niet?

Ik heb het al de hele dag over 1 sub met daarnaast middengrote boxen...

Komt iemand met het idee om er een zuil-box van te maken waarin een sub zit ingebouwd, dan ben ik daar ook voor. (om een beetje in jullie buurt te praten, positief bedoeld dus...)

Maar goed, jullie snappen het blijkbaar niet.

Dan maar geen water bij de wijn; 1 sub met daarnaast midden-grote boxen.

BTW, jullie komen aan met zuilboxen. deze halen ook onder de 100Hz en dus zullen deze zowieso problemen opleveren... Je spreek jezelf nu echt tegen...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

:X :D
BTW, jullie komen aan met zuilboxen. deze halen ook onder de 100Hz en dus zullen deze zowieso problemen opleveren... Je spreek jezelf nu echt tegen...
Ik? Mag je mij laten zien waar ik het woord zuil heb genoemd :{
Wie had het hier over goed lezen en niet willen snappen?

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:41

MaxPoweR

-=StopTech=-

Heb ook melkpakjes gehad van Bose, de eerste serie. In het begin klinkt het wel leuk maar begon op een gegeven moment te vervelen, je kon duidelijk horen waar de lage tonen vandaan komen. Nu heb ik 5x Infinity Overture 1 met ingebouwde subwoofer, dit klinkt veel beter. Ik moet nog een Rel subwoofer kopen om mijn thuisbioscoop af te maken.

• JT

JT

VETAK y0

Exirion schreef op 30 september 2002 @ 14:55:
[...]

:X :D

[...]

Wie had het hier over goed lezen en niet willen snappen?
Jah, zegtie ook de hele tijd tegen mij :D

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Exirion schreef op 30 september 2002 @ 14:44:
[...]

Zo, nu jij weer.
Enne, niet kopieren wat ik al eerder heb gezegd...

Door T - Monday 30 September 2002 12:27
De ultra lagen tonen waar de sub voor zorgt kunnen eigelijk niet meer worden waargnomen in richting. (ook eigelijk het idee achter mp3; mono bass). Het lager geluid "vult" als het ware de kamer... een sub is daardoor voldoende (onder bank bijv.)

Verwijderd

Door Exirion - Monday 30 September 2002 13:58
-------------------------
Ik ben het absoluut met JT eens (voor de verandering).

Hiero, JT had het over zuilen... vandaar. ;)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik vind gewoon dat de topic starter zelf moet gaan luisteren in een winkel wat hij het mooiste vind klinken.
Boxen/speakers is toch iets persoonlijks, en de enige manie om een goede beslissing te maken is toch echt zelf luisteren.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 15:00:
Het lager geluid "vult" als het ware de kamer... een sub is daardoor voldoende (onder bank bijv.)
Maar dit klopt dus niet. Het 'volle' geluid waar JT het over heeft, heeft niks met ultradiepe bassen te maken. Juist de hogere bass regionen en het middengebied moeten hier voor zorgen. En dat is precies waar het bij slechte systemen op vastloopt: een subwoofer die veel te hoog doorloopt en waarbij de richting duidelijk waarneembaar is. Zo'n kreng klinkt op z'n hoogst acceptabel als je 'm midden tussen je speakers in zet. En als de gewone speakers van die kleine krengen zijn dan hebben ze een beroerd midden en zit er een gat tussen het midden en het gebied waarin de subwoofer actief is. Dat klinkt waardeloos.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 15:02:
Door Exirion - Monday 30 September 2002 13:58
Ik ben het absoluut met JT eens (voor de verandering).

Hiero, JT had het over zuilen... vandaar. ;)
Hij heeft het waarschijnlijk over hoe ik het het beste vind klinken - sub pas aan daar waar de gewone speakers het niet trekken.
Oscar28 schreef op 30 september 2002 @ 15:05:
Ik vind gewoon dat de topic starter zelf moet gaan luisteren in een winkel wat hij het mooiste vind klinken.
Boxen/speakers is toch iets persoonlijks, en de enige manie om een goede beslissing te maken is toch echt zelf luisteren.
Ben ik helemaal met je eens :) Alleen T probeert hier wijs te maken dat boekenplankluidsprekers met sub beter klinken dan zuilen met sub. Ik zeg dat ik zuilen beter vind klinken, maar dat het een kwestie van smaak is. Hij zegt van niet, maar ik wil het even duidelijk maken dat dat wel zo is :)

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Exirion schreef op 30 september 2002 @ 15:07:
[...]

Maar dit klopt dus niet. Het 'volle' geluid waar JT het over heeft, heeft niks met ultradiepe bassen te maken. Juist de hogere bass regionen en het middengebied moeten hier voor zorgen. En dat is precies waar het bij slechte systemen op vastloopt: een subwoofer die veel te hoog doorloopt en waarbij de richting duidelijk waarneembaar is. Zo'n kreng klinkt op z'n hoogst acceptabel als je 'm midden tussen je speakers in zet. En als de gewone speakers van die kleine krengen zijn dan hebben ze een beroerd midden en zit er een gat tussen het midden en het gebied waarin de subwoofer actief is. Dat klinkt waardeloos.
Juist, en vaak omdat zuilen een grotere behuizing hebben wil dat wel is voller klinken, meer body dus.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Oscar28 schreef op 30 september 2002 @ 15:05:
Juist. dat is de beste oplossing.

Klaarblijkelijk zien een tweetal grapjassen de noodzaak om van dit topic een onzinnige discussie te maken.

Ik doe hier niet meer aan mee... Deze tweaker gaat weer medetweakers helpen. ;)

Verwijderd

Laten we eerst eens bij de basis beginnen: hoe ziet de ruimte uit waarin je e.a. wilt plaatsen. De akoestiek van een ruimte is de belangrijkste factor bij het bepalen van een speaker: slechte bass reverberation leidt tot ophoping van lage tonen en dus een volledig verstoord geluidsbeeld en zo kunnen we nog wat voorbeelden noemen. Over het algemeen is het trouwens toch al zo dat de gemiddelde nederlandse woonkamer simpelweg te klein is om de luchtverplaatsing die uit een subwoofer en/of grote zuilen komt fatsoenlijk te verwerken zodat je al snel een te aanwezige bas krijgt, kan leuk klinken - voor een tijdje - maar zo was het nooit bedoeld. Ik zou dan ook 2 middelformaat speakers nemen (totems zijn erg mooi voor wat jij wilt, denk ik: volle bas en "knalt" lekker, ahum) maar ga vooral eens luisteren met JOUW oren en niet wat anderen denken, is het beste advies.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

T schreef op 30 september 2002 @ 15:15:
Klaarblijkelijk zien een tweetal grapjassen de noodzaak om van dit topic een onzinnige discussie te maken.
Ja, ik ben een idiote grapjas die niks van audio en speakers weet 8)7
Ik doe hier niet meer aan mee... Deze tweaker gaat weer medetweakers helpen. ;)
Misschien krijg je wel een eigen standbeeld...

Als jij kritiek als iets hinderlijks in plaats van iets constuctiefs ziet, dan is dat jouw gebrek. Niet het mijne.

Please :{

• basset
  • Laatst online: 12-08 20:47
totems!!?? Pff daar noem je ook een merk. Pracht speakertjes, mooi geluid en toch klein. Maar 8 a 900 euro voor een paar boxjes is niet echt goedkoop hoor!

Ik vond mijn elipsons al duur. Ik wil ze best ruilen met iemand die totmes heeft hoor :P

Hop,hop,hop!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ik moet toch weer even reageren.. ik ben het met T eens over het algemeen.. alleen elke keer als T en JT het met elkaar eens zijn leest een van hun iets verkeerd en begint het weer van voren af aan

misschien viel mijn vraag een beetje onder het "vertel wat ik graag wil horen" genre maar vertel mij een winkel waar ze setjes verkopen met 2 middelgrote stereo speakers en een sub.. jaja. er zitten hier weer wat wijsneuzen die me het gaan vertellen ja.. maar die setjes kom ik niet vaak tegen.. en daarom vroeg ik me af of er mensen zijn die het toch doen, en vroeg ik me af waarom ik ze zo weinig tegenkom (misschien omdat de sub eigenlijk een beetje overkill is omdat mensen die een sub willen voor hun films ook meteen overstappen op surround)

ik ben vandaag niets tegengekomen in amsterdam (helft was dicht en andere helft was te duur) morgen ga ik maar bij speakerenco een subwoofer kopen.. dan wacht ik nog een maandje met nieuwe speakers want daar is dan geen geld meer voor

nieuwe vraag.. wat zou jij maximaal uitgeven aan een subwoofer die laag en hard gaat en een kamer van ongeveer 6 bij 6 meter (huiskamertje) moet vullen

• JT

JT

VETAK y0

Het geld wat ik over heb :o Maar je moet zelf ff gaan luisteren of je middelgrote of vloerstaanders wil hebben. Das het enige wat ik zeg. Feit is alleen wel dat als je het alleen voor muziek koopt dat je dan geen sub nodig hebt. Tenzij je kerkorgel muziek luistert maar das ook tot 16 hz :o >:)

Ecodan warmtepomp

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
JT schreef op 30 september 2002 @ 19:20:
Het geld wat ik over heb :o Maar je moet zelf ff gaan luisteren of je middelgrote of vloerstaanders wil hebben. Das het enige wat ik zeg. Feit is alleen wel dat als je het alleen voor muziek koopt dat je dan geen sub nodig hebt. Tenzij je kerkorgel muziek luistert maar das ook tot 16 hz :o >:)
ook films, gamen, hard knallen, burendielawaaimakenmiddenindenachtpesten, lanparties, enz

ik wil gewoon hard kunnen dreunen.. en als ik es niet nodig heb gewoon uitzetten.. en daarom ook de middelgrote speakers nodig

• JT

JT

VETAK y0

Nou, als je het ook is zonder sub wil doen en je hebt muziek met diepe bas dan zijn vloerstaanders juist aan te raden :) Maar een goede muzieksub ben je minimaal iets van 900 euro kwijt en die doet het dan ook goed bij films. Zelfbouw begint op 400 euro ofzo voor dezelfde kwaliteit.

Ecodan warmtepomp

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
JT schreef op 30 september 2002 @ 19:24:
Nou, als je het ook is zonder sub wil doen en je hebt muziek met diepe bas dan zijn vloerstaanders juist aan te raden :) Maar een goede muzieksub ben je minimaal iets van 900 euro kwijt en die doet het dan ook goed bij films. Zelfbouw begint op 400 euro ofzo voor dezelfde kwaliteit.
ja ik kwam bij speakersenco dus een zelfbouw subwoofer van 320 euro tegen en ik schrok me het apelazerus.. ..van de prijs (hij ging hard.. voordeel is dat ik hem gehoord heb)

tot dat ik bij RAF audio alles rond de 900 zag staan.. (waarom zo duur)

die auto subs zijn rond de 120 euro :? waarom is dat niet goed dan?

• JT

JT

VETAK y0

Omdat een auto sub alleen woofer is, geen versterker, geen filter, geen behuizing enzovoort. Plus dat er in de auto minder hoge eisen aan vastzitten door de toch al verneukte akoestiek.

En die wel alles hebben zijn gewoon klotekwaliteit.

Ecodan warmtepomp

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
dan ga ik aan t bouwen (was van te voren eigenlijk al de bedoeling totdat ik de prijzen zag)

toch vaag... die zuilenspeakers waren duurder in de zelfbouw zaak dan bij andere kant en klare zaken

toch waren de subwoofers weer goedkoper

ik dacht dat er in de computer industrie raar werd gedaan met prijzen maar een ding weet ik wel.. ik bedenk me voortaan 2 keer voordat ik op t idee kom nieuwe speakers nodig te hebben

• JT

JT

VETAK y0

Ach, als je goede vloerstaanders koopt dan is die sub geen eens heel erg nodig.

Ecodan warmtepomp

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik ben zo'n set tegen het lijf gelopen bij Spaan HiFi in Emmen. Maar ook bij Musifoon hier in Emmen heb ik zo'n set gezien. Het zijn vaak 5.1 setjes, maar je kan er altijd voor kiezen om maar 2 speakers + sub te kopen.

M'n sattelietjes (20cm hoog) kunnen 43 tot 20.000Hz, en zonder sub klinken ze ook al heel aardig. Mét sub loopt het allemaal wat dieper door.
Ach, als je goede vloerstaanders koopt dan is die sub geen eens heel erg nodig.
De grap is nou juist dat je met 2 kleintjes + sub goedkoper uit bent, minder ruimte kwijt bent, je vrouw tevreden blijft, en dat je even goed geluid houdt.

Siditamentis astuentis pactum.

• JT

JT

VETAK y0

Varienaja schreef op 30 september 2002 @ 19:36:
[...]

De grap is nou juist dat je met 2 kleintjes + sub goedkoper uit bent, minder ruimte kwijt bent, je vrouw tevreden blijft, en dat je even goed geluid houdt.
Daar ben ik het niet mee eens aangezien een goede muzikale sub VEEL geld kost.

Ecodan warmtepomp

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

JT schreef op 30 september 2002 @ 19:50:
Daar ben ik het niet mee eens aangezien een goede muzikale sub VEEL geld kost.
Maar ik vraag me af of twee muzikale vloerstaanders minder dan VEEL geld kosten. ;)

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
De klipsch rf serie is wel wat voor je denk ik.

Makkelijk te sturen, hard spelen en praktisch onverwoestbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.klipsch.com/images/productmedia/medium/457_medium.jpg

• JT

JT

VETAK y0

Varienaja schreef op 30 september 2002 @ 20:42:
[...]
Maar ik vraag me af of twee muzikale vloerstaanders minder dan VEEL geld kosten. ;)
Ik vind van wel :) Ik krijg uit mijn zuilen mooiere bas dan een goedkope sub onder de 450 euro terwijl mijn vloerstaanders goedkoper waren :)

Ecodan warmtepomp

• Dnc1n
Varienaja schreef op 30 september 2002 @ 19:36:
Ik ben zo'n set tegen het lijf gelopen bij Spaan HiFi in Emmen. Maar ook bij Musifoon hier in Emmen heb ik zo'n set gezien. Het zijn vaak 5.1 setjes, maar je kan er altijd voor kiezen om maar 2 speakers + sub te kopen.

M'n sattelietjes (20cm hoog) kunnen 43 tot 20.000Hz, en zonder sub klinken ze ook al heel aardig. Mét sub loopt het allemaal wat dieper door.

[...]

ik ben naar precies dezelfde zaken geweest om te luisteren. :) ik woon ook in emmen :) alleen is het jammer dat musifoon weer hele andere merken verkoopt als spaan, het is dus moeilijk vergelijken. musifoon heeft wel een mooiere luisterruimte :7

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 19:14
De enige goede antwoord is om zelf naar de luidsprekers
te luisteren.
Als een bepaald soort luidspreker je aanspreekt (zuil of
melkpakjes of wat dan ook) dan is het de juiste luidspreker
voor je.
Ik ben zelf wel van mening dat een dubbele subwoofer zin
heeft. Dat mensen geen richting kunnen bepalen bij hele lage
tonen is voor mij geen reden om niet te kiezen voor 2 fronts
met powered subwoofers.
Ik hoor dan ook absoluut geen faseverschuivingen of klanken
die elkaar opheffen en hoor zeer zeker of iets uit fase is.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Dnc1n schreef op 30 september 2002 @ 12:11:
T, bedoel je de plankspeakers (ja zo noem ik die dingen) +- 30 cm hoog? zelf zit er ook over te denken om een sub te nemen, ik heb 2 plankspeakers en wil toch ook wat meer bas in de muziek. maar wat ik mij zo afvraag, wordt een sub nou niet storend? kun je horen waar de bassen vandaan komen of wordt je hele kamer van bassen voorzien. ik hoor veel verhalen je kunt beter zuilen nemen met wat bas er in dan 2 kleine speakers met een sub.....
kijk de mooie heldere hoge en midtonen heb ik. iets wat vaak niet uit de melkpakjes komt. dan is die sun toch een uitstekende verbetering voor het luisteren van muziek of niet?
Een vriend van mij heeft Linn Tucan luidsprekers. Dat zijn kleine luidsprekers in het al wat duurdere segment. Deze speakers klinken fantastisch, maar kunnen natuurlijk geen klappen uitdelen in het echt lage gebied (orgels, sommige faithless nummers).

Daarom, en ook omdat hij nu een 5.1 setup heeft, staat er een Rel Strata III naast. Dit subwoofertje vult de twee Tucans perfect aan. Het geluid is even adembenemend als het was, alleen je hebt nu ook nog de "oempf" van de Rel erbij. Erg gaaf.

Klinkt dit nu slechter dan twee "full range" luidsprekers? Een anecdote:

Op een belangrijke audiobeurs demonstreerde Linn haar topapparatuur, denk aan een setup van tienduizenden euro's. Welke luidsprekers gebruikten ze? Niet de grote fullrange, maar de kleine Tucans, aangevuld met een Sizmik sub.

Dit zegt genoeg lijkt me.

Great minds think alike!

• JT

JT

VETAK y0

456GT schreef op 02 oktober 2002 @ 12:25:
[...]
Klinkt dit nu slechter dan twee "full range" luidsprekers? Een anecdote:

Op een belangrijke audiobeurs demonstreerde Linn haar topapparatuur, denk aan een setup van tienduizenden euro's. Welke luidsprekers gebruikten ze? Niet de grote fullrange, maar de kleine Tucans, aangevuld met een Sizmik sub.

Dit zegt genoeg lijkt me.
Nee, dit zeg niet genoeg aangezien er wel degelijk vloerstaanders kunnen zijn die beter klinken op die prijs, want heb jij andere gehoord in die prijsklasse, en dan ook nog is vloerstaanders ? En natuurlijk zegt Linn dit, ze moeten hun spullen verkopen.

Daarnaast is het ook nog een kwestie van smaak of je vloerstaanders of boekeplankspeakers mooier vind.

Ecodan warmtepomp

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

JT schreef op 02 oktober 2002 @ 12:34:
[...]

Nee, dit zeg niet genoeg aangezien er wel degelijk vloerstaanders kunnen zijn die beter klinken op die prijs, want heb jij andere gehoord in die prijsklasse, en dan ook nog is vloerstaanders ? En natuurlijk zegt Linn dit, ze moeten hun spullen verkopen.
Zelf heb ik een aantal Linn setups gehoord; all Linn (met Katans lk85 en ikemi), Tucans + micromega, Ninka's + micromega, Ninka's + marantz&Arcam alpha.

De ninka's (full range) met de micromega, dat klonk voor geen meter, de micromega versterker (minimum AMP) had gewoon niet de power om de ninka's aan te sturen. Dat is dus ook een belangrijk punt; wat voor versterker ga je gebruiken. Als je versterker niet in staat is om je full range speakers aan te sturen, dan is een (goede) subwoofer (zoals bijvoorbeeld een mooie Rel) dus een goede oplossing.

Bovendien, als je eenmaal van mening bent dat een bepaalde kleinere luidspreker een superieur geluid levert behalve dan de laagste tonen, waarom zou je dan een minder goed klinkende luidspreker aanschaffen, alleen maar voor de bas? Daar kun je een sub voor inzetten.

Natuurlijk wil Linn verkopen, maar (vergelijking), als Ferrari haar nieuwe sportwagen laat testen door de pers rusten ze hem toch ook niet uit met een simpele fiat-moter, dat is namelijk geen combinatie die tot zijn recht zal komen, en dat levert je nooit de meest positieve kritieken op. Dat geld mi ook voor de combinatie Tucan/sizmik met klimax en cd12

Great minds think alike!

• JT

JT

VETAK y0

Wat je ook kan doen is dan een speaker uit dezelfde serie kopen, maar dan de vloerstaander. Snappie wat ik bedoel ? Dus bijvoorbeeld ipv de Tannoy mX1 de Tannoy mX3. Dan neem je de vloerstaander uit dezelfde serie.

ander verhaal word het als jij die speaker mooier vind klinken, in dezelfde serie is wel een vloerstaander te krijgen maar die klinkt om de een of andere reden minder en er is geen andere vloerstaander met een vergelijkbaar karakter.

Ecodan warmtepomp

• Dnc1n
mx3 komt niet echt veel lager als de mx2 hoor, ze gebruiken gewoon bij bijde boxen dezelfde units.

Verwijderd

Hmm ik zie hier dat er bijvoorbeeld door T word gezegd dat je het beste Zuilen kunt hebben met een ingebouwde subwoofer. Die zijn inderdaad erg schaars, maar toevallig heb ik die, de Mordaunt-Short Declaration 502 THX

Afbeeldingslocatie: http://www.allec.nl/images/msthx.gif

Deze hebben in de fronts een actieve subwoofer ( 150 watt x 2) en ik moet zeggen dat dit met muziek ook uitstekend werkt en zeker ook aanvult, het belast je versterker ook een heel stuk minder. Dus de stelling sub is niet nodig met muziek, daar ben ik het niet mee eens. Mijn ervaring met de Geïntegreerde subs is dat ze super integreren in het geheel en ik kan ze niet plaatsen. Met film gaat de bass hard en laag, met muziek blijft de bass lekker strak en "punchy". Maar goed in dit geval gaat het nog altijd om een ACTIEVE woofer.

De zuilen die al een subwoofer hebben zijn vaak passief ( zie MS declaration 908 )

Ik begin toch steeds meer te denken dat 1 losse sub uiteindelijk de beste resultaten biedt voor film, maar dan moet je er wel 2000 euro voor neertellen om een écht goede te hebben.
Maar dat de oplossing zoals geboden bij MS een stuk beter is voor muziek.

Verwijderd

Dnc1n schreef op 02 oktober 2002 @ 13:12:
mx3 komt niet echt veel lager als de mx2 hoor, ze gebruiken gewoon bij bijde boxen dezelfde units.
Hmm duncanvandelinden, nooit gehoord van een X-over filter ? die bepaalt nog altijd hoe hard een speaker word gepushed en dan zal de mX3 toch echt iets ( wat dan ook) moeten toevoegen t.o.v. de MX2

• JT

JT

VETAK y0

Dnc1n schreef op 02 oktober 2002 @ 13:12:
Niet alleen de driver bepaalt hoe diep een speaker komt. Ook de behuizing en met de x-over kan je nog de lage tonen een beetje harder laten klinken waar die normaal te zcht klinkt, dus teveel off-axis. Dus de mX3 heeft wel degelijk een toevoeging.
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 13:13:
Hmm ik zie hier dat er bijvoorbeeld door T word gezegd dat je het beste Zuilen kunt hebben met een ingebouwde subwoofer.
Alleen is dit dus absoluut niet waar.
Deze hebben in de fronts een actieve subwoofer ( 150 watt x 2) en ik moet zeggen dat dit met muziek ook uitstekend werkt en zeker ook aanvult, het belast je versterker ook een heel stuk minder. Dus de stelling sub is niet nodig met muziek, daar ben ik het niet mee eens. Mijn ervaring met de Geïntegreerde subs is dat ze super integreren in het geheel en ik kan ze niet plaatsen. Met film gaat de bass hard en laag, met muziek blijft de bass lekker strak en "punchy". Maar goed in dit geval gaat het nog altijd om een ACTIEVE woofer.
Jij bent het er niet mee eens :? Welke zuilen heb jij dan wel is gehoord ? Vertel mij maar is wat een sub toevoegt aan de zuilen als de meeste muziek niet een onder de 50 hz komt en elke zuil wel onder de 50 hz kan komen ?
De zuilen die al een subwoofer hebben zijn vaak passief ( zie MS declaration 908 )
Dan ist gewoon een woofer.
Ik begin toch steeds meer te denken dat 1 losse sub uiteindelijk de beste resultaten biedt voor film, maar dan moet je er wel 2000 euro voor neertellen om een écht goede te hebben.
Maar dat de oplossing zoals geboden bij MS een stuk beter is voor muziek.
Een leuke sub voor films heb je al voor 500 euro en muziek vanaf ongeveer 8-900 euro.

Ecodan warmtepomp

• mad_dog
  • Laatst online: 19-07 12:28
idd ja, je heb best een goede 12" klipsch sub voor 1000 euro....dan heb je hele strakke bas, en das toch de helft van die 2000 euro van jou

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

mad_dog schreef op 02 oktober 2002 @ 13:58:
idd ja, je heb best een goede 12" klipsch sub voor 1000 euro....dan heb je hele strakke bas, en das toch de helft van die 2000 euro van jou
Bedoel je de KSW-12? Die heb ik voor 700 gekocht vorige week.

• mad_dog
  • Laatst online: 19-07 12:28
serieus? relaxt, ben je dr tevreden mee? want ik ben namelijk op zoek naar goede sub :P
heb hem al paar keer beluisterd en vind um wel aardig klinken :D

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb er nog maar 1 film mee gekeken, een paar liedjes en wat filmfragmenten. M'n luisterruimte is niet optimaal. Zo rond de 50Hz zit er een opvallend dipje, afhankelijk van waar je zit.

De afstandbediening van de receiver moet ik nog krijgen, dus ik kan ook nog niet alles optimaal instellen. Hier staat de rest van de set wel. De PC en de beamer maken nogal een geruis, dus dat beinvloed je muziekwaarneming nogal :( . Die twee lawaaidozen moeten nog eens in een aparte ruimte.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
kheb zelf nu toch maar een subwoofer gekocht.. en wel een bouwpakket van speakerenco.. dat was voor mij de goedkoopste oplossing

de HS 80 subwoofer versterker
een Vifa 10 inch woofer en uiteraard set hout en schuimrubber enz.

was leuk om te doen en hij doet het al en ben er erg tevreden mee.. als ik weer geld heb ga ik voor speakers zoeken voor de high en mid tonen

ik weet dus alleen niet of dit nou kwaliteit is.. ik kan het nergens mee vergelijken helaas.. maar voor mij klinkt t lekker

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk wel dat het kwaliteit is hoor, ook al heb ik hem nooit gehoord :) Bij dat soort serieuze winkels word zo goed als nooit troep verkocht.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Nou ja niet dat ik jullie subjes wil afkraken, maar toen ik op zoek ging naar Speakers + sub heb ik eerst gecommuniceerd met een hi fi dealer uit canada, die zelf ook de Mordaunt-Short 502 fronts gebruikte en hij had ze vergeleken met minstens 8 andere setups voordat hij besloot dat de MS en de beste prijs kwaliteitsverhouding hadden binnen zijn budget. De subwoofers PER speaker dus in feite 2 zijn vergelijkbaar met 2 subs van 750-1000 euro per stuk. Kwalitatief zeer hoogwaardig spul en voor de gemiddelde huiskamer overkill. Een ECHT goede sub ik bedoel nu ook echt high end, begint echter pas bij zo'n 2000 euro. Rel stadium III dat soort jongens.

Desondanks dat de set enkel in zijn geheel word geleverd ( MS ), heeft mijn dealer toch enkel 2 fronts aan een stereo purist verkocht omdat die er helemaal weg van was.

Subs van zo'n 1000 euro zijn dus prima, maar vaak heb je er wel 2 van nodig om echte geluidsdruk op te bouwen. Neem bijvoorbeeld een Bag-End subwoofer of iets in die richting en je zou willen dat je nooit geboren was ;)

Verwijderd

Ik denk ook dat als je een beetje handig bent een sub beter zelf kan bouwen. Voor 500 - 600 euro kun je echt een subwoofer bouwen die de REL Q200 zichzelf laat schamen.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 16:18:
Subs van zo'n 1000 euro zijn dus prima, maar vaak heb je er wel 2 van nodig om echte geluidsdruk op te bouwen. Neem bijvoorbeeld een Bag-End subwoofer of iets in die richting en je zou willen dat je nooit geboren was ;)
Dat je er 2 nodig hebt ben ik het zeker niet mee eens. Een Rel Strata III doet het al heel aardig, maar bijvoorbeeld de Stentor of de Studio doen het geweldig, net zoals Velodyne. Dat je 2 subs nodig hebt vind ik nergens op slaan.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Die Studio en Stentor series zijn niet te betalen. Als je zoveel geld wilt uitgeven kun je beter betere speakers kopen. stentor III = +/- 4000 euro Studio III = +/- 8000 euro

• JT

JT

VETAK y0

Stentor is dus echt geen 4000 euro, eerder iets in de richting van 3000. Maar een Rel Strata III is WEL te betalen en die kan ook al behoorlijke druk creeren.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Bij stassen kost de stentor III 3825 euro. Maar dan nog 3000 euro is nog steeds absurd veel geld voor een sub. Die strata III ziet er idd goed uit.

• JT

JT

VETAK y0

Geloof me, als je hem hebt gehoord dan vind je dat niet meer >:) Maar ik had het bij mijn vaste hifi winkel even nagevraagd en daar bleekie dus alleen voor mij eenmalig 3000 te kosten :X :D >:) :Y)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

beter, maar beetje boven mijn budget. En een sub bouwen is gewoon leuk, bezigheidsterapie :9

• JT

JT

VETAK y0

Idd, ik ga ook een sub bouwen

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Vet wat voor 1? Kijk ff bij 'geluidsdruk' daar staat een aanbieding die ik gehad heb van een duitse zaak, dat leek mij wel wat

• JT

JT

VETAK y0

Ik ga nog kijken of ik verchillende kan luisteren, anders de Peerless die hier onderhand een hype word :X Maar dan de 12" versie, maar ik ben nog open voor suggesties en ik ga ff kijken :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Hmm ben opzich ook wel geïnteresseerd in die peerless.. alleen nog geen ervaring met zelfbouw, wel met doe het zelven, dus moet ik al een eind kunnen komen. ( hoop ik)

Verwijderd

Peerless XLS drivers. Die specs zijn een beetje te vergelijken met de Shiva alleen is de XLS wat duurder. De driver ziet er ook wat mooier uit

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 15:18:
een aanbieding die ik gehad heb van een duitse zaak, dat leek mij wel wat
Ik wil hem dieper hebben plus dat 38 cm ff iets teveel van het goede is, hij moet straks wel op m'n studentenkamer passen :D

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 15:32:
Peerless XLS drivers. Die specs zijn een beetje te vergelijken met de Shiva alleen is de XLS wat duurder. De driver is ook wat mooier om te zien.
Hoe het eruit ziet vind ik niet zo belangrijk. Maar hij moet dieper dan 29 hz.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Je bedoelt de PR15? Hij komt in een PR adire allignment kast. de kast is 85liter http://www.adireaudio.com/Files/PRApplications.PDF De grootte valt mee tov m'n vorige sub. 8)7

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
JT schreef op 03 oktober 2002 @ 15:34:
[...]

Hoe het eruit ziet vind ik niet zo belangrijk. Maar hij moet dieper dan 29 hz.
toen jij dat zei vroeg ik me af hoe laag hij ging.. kheb hem eergisteren dus zitten bouwen.. met dat programma krijg ik op de 25hz een keurig diepe toon.. en op de 21hz begint ie een beetje te wapperen maar er komt nog wel een laag geluid vanaf

heb ik nu een goeie :? :D

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 15:36:
Je bedoelt de PR15? Hij komt in een PR adire allignment kast. de kast is 85liter http://www.adireaudio.com/Files/PRApplications.PDF De grootte valt mee tov m'n vorige sub. 8)7
Zit net in dat PDFje te kijken, hij komt dik onder de 20 hz :D Maar de kast word dan te groot. 100 l = m3 ?
Pixal schreef op 03 oktober 2002 @ 15:38:
[...]

toen jij dat zei vroeg ik me af hoe laag hij ging.. kheb hem eergisteren dus zitten bouwen.. met dat programma krijg ik op de 25hz een keurig diepe toon.. en op de 21hz begint ie een beetje te wapperen maar er komt nog wel een laag geluid vanaf

heb ik nu een goeie :? :D
Frequentieberik is niet echt een maatstaaf voor de kwaliteit, maar 25 hz is lekker diep. Maar jouw sub zal echt wel van goede kwaliteit zijn hoor :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

M'n vorige sub was 68x60x60 ongeveer 200 liter inhoud. Die Adire allignment is 85liter iets van 50cm kubus. niet zo groot dus ;)

Verwijderd

100l is 1m^3? waar heb jij het nou over 1m^3 is 1000liter :Y) 100 liter is intern 47cm^3

• JT

JT

VETAK y0

Had ik toch gelijk, vond het anders wel een erg grote sub worden :D

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Is die SBB4 allignment niks voor jou? niet te groot een boost bij 35Hz. Reken maar dat dat lekker klinkt. Volgens mij moet de grote nog gecorigeerd worden door de het volume van de amp erbij op te tellen.

• JT

JT

VETAK y0

Ik vond die SBB4 idd erg interessant, maar die andere was ook erg interessant, vooral met kerkorgel muziek, die het diepst doorloopt :D

Ecodan warmtepomp

• made28
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-02 00:28

made28

Brandnew machine :)

als je persee die melk pakken wil zorg dan dat er een subwoofer met filter staat die alles door lust waardoor je dus de lage tonen eruit zuivert en die (melkpakken) alleen de hoge tonen laat uitstoten (heb zelf al d.t.s) :7

Technet Gold

Verwijderd

made28 schreef op 03 oktober 2002 @ 16:06:
als je persee die melk pakken wil zorg dan dat er een subwoofer met filter staat die alles door lust waardoor je dus de lage tonen eruit zuivert en die (melkpakken) alleen de hoge tonen laat uitstoten (heb zelf al d.t.s) :7
wat is d.t.s ?

Kerkorgel muziek? :+ wie luisterd daar nou naar. Mr. Oizo Analog Worms Attack. Daar zitten ook wel interressante lage tonen in, of Daft Punk - Homework het nummer Oh Yeah.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
:D

--> faq.. of wil je zonder puntjes ertussen :?

Verwijderd

Wat heeft DTS te maken met een hoogdoorlaatfilter ingebouwd in een subwoofer :?

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
jij bent de kenner.. waarschijnlijk niets dus.. maar misschien wilde hij patsen ofzo :)

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 16:20:
[...]

wat is d.t.s ?

Kerkorgel muziek? :+ wie luisterd daar nou naar. Mr. Oizo Analog Worms Attack. Daar zitten ook wel interressante lage tonen in, of Daft Punk - Homework het nummer Oh Yeah.
Ja, alsof die liedjes 20 hz toontjes hebben, of zelfs 16,4 :D

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik zal eens kijken hoeveel herz daft punk heeft: ff gaan prutsen. Aarghh cooledit gedelete :X

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 13:13:
Hmm ik zie hier dat er bijvoorbeeld door T word gezegd dat je het beste Zuilen kunt hebben met een ingebouwde subwoofer. Die zijn inderdaad erg schaars,
Ik schreef eerder in dit topic over mijn trots de Infinity Ouverture 2 met ingebouwde subs. Prijs was net boven de € 1000.

Nog andere mensen die deze zuilen hebben/kennen?

[ Voor 0% gewijzigd door Guardian Angel op 03-10-2002 18:18 . Reden: tiebvaud+tiebvaud+tiebvaud ]

ARME AOW’er

Pagina: 1 2 Laatste