Afgelopen vrijdag heb ik eindelijk de laatste spullen voor mijn nieuwe PC binnengekregen. Ik dat ding in mekaar bouwen.
Aangezet, goed door de POST gekomen en dan verliest de PC alle electriciteit!
Nog eens aangezet, naar de BIOS gegaan, weer (in de BIOS!!!) valt de PC helemaal uit.
Nogmaals aangezet, nogmaals naar de BIOS, kijken naar de temperatuur: (na ff wachten) 47C.
Kijken bij de optie waar je maximale temperatuur voordat ie uitgaat kan instellen: staat uit. En ineens viel de stroom weer helemaal weg.
Kast opengedaan, aangezet: alle fans draaien. (moest ook wel, temp was goed)
Geheugen getest, ieder geheugen om en om in de eerste bank gedaan: probleem bleef.
Dan maar kale PC: alleen de videokaart en 1 reepje geheugen. Zelfde resultaat als de vorige keren.
Toen een andere videokaart geprobeert, werkt nog niet.
Andere voeding: stroom valt nog steeds weg.
Moederbord uit de kast gehaald (geaard?): werkte ook al niet.
Toen (op advies) koelpasta zoveel mogelijk van de core gehaald, als ik nu de PC aanzet blijft ie zo'n 5 seconden aan (geen beeld) en dan valt ie weer uit.
BIOS gereset (ook al tussendoor gedaan), helpt niet.
Wat is er mis? Processor? Moederbord?
Ik ben intussen een beetje wanhopig geworden....
Systeem:
Athlon XP2100+
Thermalright SLK800
MSI KT3 Ultra ARU
Asus GF4 Ti4400 128MB
Toshiba SDM 1612 48x/16x DVD
Cyberdrive CW058D 48x/32x/12x
2 X Maxtor DiamondMax 740DX 60GB UDMA/133, 7200Rpm, 2MB
256MB PC2700 Seitec
2 X 512MB PC2700 Seitec
MIDI-Tower Codecom C2133-2 met 400W voeding
Alles gekocht via internet bij www.funcomputer.de. Ik heb ze overigens al een email gestuurd, maar ik wacht nog op antwoord.
Aangezet, goed door de POST gekomen en dan verliest de PC alle electriciteit!
Nog eens aangezet, naar de BIOS gegaan, weer (in de BIOS!!!) valt de PC helemaal uit.
Nogmaals aangezet, nogmaals naar de BIOS, kijken naar de temperatuur: (na ff wachten) 47C.
Kijken bij de optie waar je maximale temperatuur voordat ie uitgaat kan instellen: staat uit. En ineens viel de stroom weer helemaal weg.
Kast opengedaan, aangezet: alle fans draaien. (moest ook wel, temp was goed)
Geheugen getest, ieder geheugen om en om in de eerste bank gedaan: probleem bleef.
Dan maar kale PC: alleen de videokaart en 1 reepje geheugen. Zelfde resultaat als de vorige keren.
Toen een andere videokaart geprobeert, werkt nog niet.
Andere voeding: stroom valt nog steeds weg.
Moederbord uit de kast gehaald (geaard?): werkte ook al niet.
Toen (op advies) koelpasta zoveel mogelijk van de core gehaald, als ik nu de PC aanzet blijft ie zo'n 5 seconden aan (geen beeld) en dan valt ie weer uit.
BIOS gereset (ook al tussendoor gedaan), helpt niet.
Wat is er mis? Processor? Moederbord?
Ik ben intussen een beetje wanhopig geworden....
Systeem:
Athlon XP2100+
Thermalright SLK800
MSI KT3 Ultra ARU
Asus GF4 Ti4400 128MB
Toshiba SDM 1612 48x/16x DVD
Cyberdrive CW058D 48x/32x/12x
2 X Maxtor DiamondMax 740DX 60GB UDMA/133, 7200Rpm, 2MB
256MB PC2700 Seitec
2 X 512MB PC2700 Seitec
MIDI-Tower Codecom C2133-2 met 400W voeding
Alles gekocht via internet bij www.funcomputer.de. Ik heb ze overigens al een email gestuurd, maar ik wacht nog op antwoord.