[algemeen] script instellingen internet account

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik moet bij een bedrijf verspreid door t Land de pc's allemaal dezelfde instellingen geven voor internet en de email in outlook, nu kan ik natuurlijk wel overal heen ketsen met de auto maar volgens mij moet het toch ook mogelijk zijn om daarvan een soort script o.i.d. te maken zodat het vanzelf gaat! Floppy erin en klaar.

Het moet dus wel mogelijk zijn om de email adressen te veranderen maar alles wat na @ komt blijft natuurlijk hetzelfde. Dus alleen maar de pop en smtp server!

Verwijderd

Welk OS

Verwijderd

heeft VB geen outlook api oid??

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Dat verschilt per pc, de meeste win98 en sommige winXP!
en of VB zoiets heeft, geen idee!

Verwijderd

Heeft Ms daar niet zo'n mooie ieak voor zodat je custom installs kunt maken.

Verwijderd

Dit kan heel simpel.
Meldt je maar eens bij een gratis provider aan. Deze geven jouw dan heel vaak zo'n filetje waarin de instellingen staan en na een dubbelklik worden deze in internet explorer en outlook ingesteld. Kijk maar eens in de bron van zo'n file (standaard ini-file layout) en ik denk dat je er wel uit komt.

Verwijderd

Dit is meer een systeemadministratie vraag voor Windows mannen, want veel programmeren zit hier volgens mij niet aan. Misschien moet je even in LA een transfer aanvragen ...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

P&W -> WOS

woei :) (transfer in progress :+ )

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

je hebt hier inderdaad een tooltje voor van outlook. Je maakt 1 keer alle instellingen aan, vervolgens worden ze opgeslagen in een soort MSI file en dat dump je bij alle gebruikers.

Staat volgens mij op de cd van outlook. als admin tool. HEb het ook gebruikt bij V&D

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Gompy58 schreef op 30 september 2002 @ 12:02:
je hebt hier inderdaad een tooltje voor van outlook. Je maakt 1 keer alle instellingen aan, vervolgens worden ze opgeslagen in een soort MSI file en dat dump je bij alle gebruikers.

Staat volgens mij op de cd van outlook. als admin tool. HEb het ook gebruikt bij V&D
Ok, ik ga outlook nazoeken en die betreffende file opsporen!
Als het lukt laat ik het weten!
Pagina: 1