[ADSL]usbmodem niet i.c.m. amd???

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 19:58

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
volgens HccNet.nl
Wanneer je in het bezit bent van een moederbord gebaseerd op een VIA-chipset, dan raden wij het USB-modem af, aangezien dit in veel gevallen problemen veroorzaakt (de VIA-chipset komt vaak voor in combinatie met AMD-processoren. Je kunt dit ook nagaan via configuratiescherm / systeem / apparaatbeheer / systeemapparaten). Met het ethernetmodem doen zich met deze combinatie geen problemen voor.
Bull**** of wel waar?

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lijkt mij waar, waarom zouden ze liegen. Volgens mij verdient KPN alleen maar aan die modems en HCCnet niet. Maar ik denk dat dit er gewoon als waarschuwing bij staat omdat het in enkele gevallen voor kan komen en ze je dus iig gewaarschuwt hebben.

Een vriend van mij heeft ook de USB modem (zelf heb ik de ethernetversie, imo een stuk beter) in samenwerking met een AMD proc en die heeft zo ver ik weet nog nooit problemen met het ding gehad.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
klopt, gaf een hoop gezeik..

zoek t forum maar eens door. Inmiddels zijn de problems wel zo'n beetje verholpen geloof ik
Persoonlijk zou ik zoiezo ethernet versie nemen, makkelijk ivm netwerk enz, en niet gebonden aan een USB pc/os/enz.

Daarnaast is USB ook nog eens geshared, 12Mbit max.. dus echt snel is anders. (al maakt dat niet uit bij een standaard mxstream abbo) maar als je bv cistron 8Mbit zou nemen dan wordt het wel lastig, ga dan maar eens scannen en downen tegelijk

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:45
Ik ken mensen met een mobo met een via chipset die er alleen maar problemen mee hadden

Verwijderd

ik heb ook een via chipset en een usb modem in win me geen problemen maar andor xp gezeik [was op te lossen door usb kaartje] en verder perfect. en let ook op je 5 volt lijn die zak in elkaar.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
Dit is dus al een tijdje bekend.

Het probleem is, dat de via chipset niet voldoende spanning kan leveren aan de USB poort. Normale USB devices hebben daar geen last van, maar het ADSL modem wel.
Als je het nog iets precieser wilt weten, zie de search :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.