GF4ti4600 video in probleempje

Pagina: 1
Acties:

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een MSI Gforce4ti4600 met video in. Wanneer ik nu een oude VHS video via de scart aansluit op de ingang, krijg ik geen beeld ?! ook niet in windows movie maker. Ik heb wel de capture drivers allemaal goed geinstalleerd.
Verdere systeeminfo: Asus A7v8X, 220 XP+, 1Gb intern, 2x80Gb maxtor, geluid van het moederbord (5.1), plextor brander (40x16x40) en een aOpen DVD speler.

de scartkabel is van iemand anders, de bijgeleverde kabel paste niet op mijn videorecorder? :?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Verwar je je TV-out niet met een eventuele Video input ?

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
Dat dacht ik ook, maar van mijn video in/uit van de VGA kaart gaat een kabeltje naar een connector, op deze connector zitten alle aansluitingen. 1 ervan is S-Video in en de ander uit. Uiteraard met pijltjes aangegeven. Voor de zekerheid heb ik ze beide geprobeerd, maar tevergeefs... ik krijg gewoon simpelweg geen beeld :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Vertel eens wat meer over hoe je het hebt aangesloten, want het kan wel eens liggen aan die kabel waar je het over hebt. Als de bijgeleverde kabel niet op jouw videoR kan, dan kan het wel eens zijn dat de huidige aansluiting niet-voor-de-videokaart leesbare data verstuurt.

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
De kabel die ik nu gebruik wordt gebruikt voor een matrox kaart door iemand anders, een gewone scart aansluiting, met aan de andere kant (pc in) S-video. Deze wordt door een (met mijn VGA kaart meegeleverde) converter aangesloten....
De zijde van de VGA kaart zit dus wel snor, maar ik zet inderdaad ook mijn vraagtekens bij de scart aansluiting. Hoewel dit allang een standaard is, is het maar de vraag of mijn VGA kaart het ondersteund...tenslotte kreeg ik er alleen een converter en S_Video bijgeleverd.

Dus: Video, SCART out, andere zijde S-video --> converter --> PC
Meegeleverd (maar dus niet toepasbaar vanwege de video): S-Video kabel --> converter --> PC

?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Die converter zou het toch allemaal wel goed moeten maken... nu zet ook ik mijn vraagtekens erbij.
Pluis alles nog eens na en lees vooral ook de manuals/support van je videokaart, suc6 !

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Let op scart kan een 1 weg kabel zijn!
Probeer het met een scartconvertor met een in/out schakelaar.

• 6K

6K

is ook zo...

Topicstarter
mijn video heeft een scart in en uit... en de kabel werkt op een andere pc met een andere vga kaart wel :(
ik heb alle manuals en alles al doorgelezen... alle drivers uitgepluisd van de gf4 (de capture drivers)... alles lijkt goed te gaan, krijg alleen geen beeld. Op die andere PC krijgen we meteen beeld, maar magentha... blijkbaar een bekend probleem met zijn configuratie waar nog geen oplossing voor is...

zijn er nog andere mogelijkheden om een videoband digitaal te krijgen (het is nl. erg belangrijk)?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Let wel op dat de tv-out macrovision beveiligd is en dat een videorecorder dat ook is. De door Macrovision beveiligde films sturen een stoorsignaal mee waardoor je meestal een zwaar vervormd beeld krijgt. Maar, je zou wel beeld moeten krijgen.

Heb je een ander apparaat wat je eens kunt proberen aan te sluiten op die video-in? Bij voorkeur met andere kabels.

Verwijderd

welke OS gebruik je? want in Win XP kreeg ik geen beeld met me video-in en met Win 98 wel...*zelfde programma(asus live) op een Asus v7700 kaart*

suc6
Pagina: 1