Toon posts:

Winroute met Mxstream valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis Mxstream van Planet op een windows 98 computer draaien waar winroute opdraaid. Dit draaid nu al meer dan een jaar super alleen soms valt men verbinding ineens weg op men server heb ik dan nog wel gewoon internet maar op de rest van de computers in het netwerk niet meer als ik dan de winroute engine stop en dan ff w8 en hem dan weer start is er niks aan de hand, dan doet hij het gewoon weer.
Ik kan wel alles doen alleen is dat super vervelend weet iemand hier een oplossing voor of heeft iemand hetzelfde probleem.

Ps. ik draai winroute versie 4.1.27

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Typisch winroute "probleem"
Na een paar maanden houd het er gewoon mee op.
Krijg je inderdaad dat ie soms wegvalt.
Heb dat al gezien op nt4 en windows 2000 met verschillende winroute versies.
Enigste oplossing is een totale reinstall van het OS. Heb al probeerd winroute alleen opnieuw erop te zetten met registry cleanen en al maar dat helpt niet... :(

Lijkt er bijna op dat ie een anti "niet zo legale versie" praktijk uitvoert na een paar maanden use...

Verwijderd

Topicstarter
Dit doet hij vanaf het begin af aan toen ik alles er zeker een jaar geleden opgezet heb.
Ook als ik dingen uploaden en ze wat groter zijn is ineens men verbinding weg.

• Wupsje
  • Laatst online: 13-11-2024
Er stond ooit is op de homepage van winroute..
had iets te maken met een specifieke foutmelding die je kon krijgen in de winroute admin.
Had te maken met de pakket size van PPTP pakketjes..
Moest je iets in't register veranderen en dan was het in orde..

Klachten waren hetzelfde.. niet of nauwelijks verbinding.
Verbinding vanaf de winroute pc was overigens niet aangetast

• Unique
  • Laatst online: 10-05-2025
Ow dan heb je andere problemen als mij.. in princiep draaid hier 24/7 zonder probs...

Ik weet wel dat ie ook wegvalt als je hem erg ping flood, met bijv honderden game servers refreshen. Das eik enigste nadeel wat ik kan vinden :/
Voor de rest kan ik je weinig helpen, ik hoop dat je een oplossing vind :)
winroute roelt de pan uit (mits het werkt)

Verwijderd

Topicstarter
Wupsje schreef op 30 september 2002 @ 00:59:
Er stond ooit is op de homepage van winroute..
had iets te maken met een specifieke foutmelding die je kon krijgen in de winroute admin.
Had te maken met de pakket size van PPTP pakketjes..
Moest je iets in't register veranderen en dan was het in orde..

Klachten waren hetzelfde.. niet of nauwelijks verbinding.
Verbinding vanaf de winroute pc was overigens niet aangetast
In Winroute krijg ik niks van een of andere foutmelding hij houd er gewoon mee op met het doorgeven van de data.

Weet iemand dan misschien waar ik de handleiding of zoiets kan vinden wat ik in het register dan moet veranderen ?

Verwijderd

Topicstarter
Unique schreef op 30 september 2002 @ 01:01:
Ow dan heb je andere problemen als mij.. in princiep draaid hier 24/7 zonder probs...

Ik weet wel dat ie ook wegvalt als je hem erg ping flood, met bijv honderden game servers refreshen. Das eik enigste nadeel wat ik kan vinden :/
Voor de rest kan ik je weinig helpen, ik hoop dat je een oplossing vind :)
winroute roelt de pan uit (mits het werkt)
Wat jij zegt is bij mij precies hetzelfde geval hij staat 24/7 aan en als ik servers in een spel binnen haal valt hij weg alleen doet hij dat soms ook zomaar en das kut.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Misschien heb je hier iets aan:
UT & UT2003 Multiplayer Probleem

Verwijderd

Topicstarter
Het is een begin maar het probleem is zo nog niet helemaal opgelost :'(

• RvE
  • Laatst online: 16-06 08:56

RvE

Dit heb ik dus ook gehad. Het was wel met een win2k doos, maar op een of andere onverklaarbare manier stopte hij er gewoon mee. De ene x was dat na 4 dagen en de andere x na 4 weken. Hierna heb ik maar besloten mijn adsl modem te hacken.

Ik weet niet waar je je 98 bak allemaal voor gebruikt, maar is hacken geen optie voor jou?? @ http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.asp

Everywhere you go you always take the weather with you

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46

MaxPoweR

-=StopTech=-

Vreemd, misschien komt het wel dat je een oude versie draait, ik heb het probleem nog nooit gehad. Probeer anders de laatste versie van Winroute 4.2.4. Draai hier met windows 2000 met winroute 4.2.4.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20

Crusader

Arc Nature

Je kan kijken of het helpt om de registry setting "IPFragMode" op "1" te zetten (van WinRoute). Wel eerst de service herstarten of rebooten.
Dat is namelijk de setting die Wupsje bedoelt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
RvE schreef op 30 september 2002 @ 14:44:
Dit heb ik dus ook gehad. Het was wel met een win2k doos, maar op een of andere onverklaarbare manier stopte hij er gewoon mee. De ene x was dat na 4 dagen en de andere x na 4 weken. Hierna heb ik maar besloten mijn adsl modem te hacken.

Ik weet niet waar je je 98 bak allemaal voor gebruikt, maar is hacken geen optie voor jou?? @ http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.asp
Dat ziet er wel goed uit alleen ik gebruik men pc ook voor fileserver.
En als het mis gaat met het hacken van men ADSL modem dan doet men vader me wat en dan heb ik helemaal niks meer :'(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
--> NT :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Neem ander Draytek Router (Kost minder stroom ;) is je vader ook weer blij :)) Hoeveel computers heb je? met meer dan 3 raad ik je een hardwarematige router aan.
Info: www.draytek.nl

Ik raad je dan deze aan: http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200e Het instellen is een fluitje van een eurocent omdat het al met een appart briefje word meegeleverd :) Voor je file server moet je dan ff je poort mappen en meer niet :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 30 september 2002 @ 20:14:
Neem ander Draytek Router (Kost minder stroom ;) is je vader ook weer blij :)) Hoeveel computers heb je? met meer dan 3 raad ik je een hardwarematige router aan.
Info: www.draytek.nl

Ik raad je dan deze aan: http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200e Het instellen is een fluitje van een eurocent omdat het al met een appart briefje word meegeleverd :) Voor je file server moet je dan ff je poort mappen en meer niet :)
Ik heb er meestal 4 maar soms 5 als de laptop er ook op staat, ik wil juist geen hardware matige router omdat ik dan nog steeds die computer aan moet laten staan als fileserver en dan nog eens een kasje erbij dus eigelijk meer stroom ;)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 23:41:
[...]

Ik heb er meestal 4 maar soms 5 als de laptop er ook op staat, ik wil juist geen hardware matige router omdat ik dan nog steeds die computer aan moet laten staan als fileserver en dan nog eens een kasje erbij dus eigelijk meer stroom ;)
Een voordeel wel: Ik heb hier ook appart een Server staan 24/7 Het voordeel van zo`n hardware matige router is dat ALS je server er mee begint op te houden (Zoals je nu hebt met het delen van i-net) de rest van de gebruikers gewoon kan internetten, Had vroeger ook met een pc alleen die ging bijna slapen voor altijd en dat was niet de bedoeling dus daarom hebben wij een Hardwarematige router.

Maar dit is dus mijn mening en ander heb ik nog ene tip voor je: Als het Win98se is gebruik dan dat ICS met een Zonealarm ofzo dat werk goed. (Nooit problemen mee gehad meer dab 1,5 jaar lang totdat de pc zij: "Ik kan niet meer" :P)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 01 oktober 2002 @ 12:23:
[...]

Een voordeel wel: Ik heb hier ook appart een Server staan 24/7 Het voordeel van zo`n hardware matige router is dat ALS je server er mee begint op te houden (Zoals je nu hebt met het delen van i-net) de rest van de gebruikers gewoon kan internetten, Had vroeger ook met een pc alleen die ging bijna slapen voor altijd en dat was niet de bedoeling dus daarom hebben wij een Hardwarematige router.

Maar dit is dus mijn mening en ander heb ik nog ene tip voor je: Als het Win98se is gebruik dan dat ICS met een Zonealarm ofzo dat werk goed. (Nooit problemen mee gehad meer dab 1,5 jaar lang totdat de pc zij: "Ik kan niet meer" :P)
Wat is een ICS?? wat en met zonealarm bedoel je toch de firewall zonealarm of wat anders?

Voor de rest nog iemand een idee.

Ik heb dat omzetten in men register ook geprobeerd dat werkt bij mij niet dan wil hij ook helemaal geen pagina's meer binnen halen dan doet hij het soms zo spontaan niet :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Winroute / MXStream is een patch voor:

http://www.kerio.nl/parser/profaq.html#v4
Ik heb MXstream, hoe moet ik WinRoute configureren?

MXstream Patch
U kunt testen of u de MXstream patch moet downloaden door te browsen. Als er nu in de errorlog bijvoorbeeld de volgende melding staat: "[22/Jan/2002 08:03:23] main: D0013:995 - WRSendPacket() failed " dan kunt u dit oplossen door de patch voor WinRoute Pro of de patch voor WinRoute Lite te downloaden en te installeren. Alvorens u de patch installeerd dient u wel de 'engine' te stoppen. N.b. U dient NAT voor de RAS aan te zetten, voor de 'rest' niet.
Pagina: 1